[infoplus 21] het hoe en wat

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:36
Misschien een beetje een algemene titel maar ik wist het niet beter te verwoorden.

Op mijn werk gebruiken we verschillende databases afhankelijk van de toepassing. MySQL en MSSQL is genoeg informatie over te vinden op het web maar waar ik net meer over wil weten is Infoplus 21.

Nu heb ik zelf al wat rondgezocht en wat rond gevraagd maar ik zou toch nog wat meer informatie willen hebben. Op het internet valt het erg tegen om hierover informatie te vinden.

Wat ik tot nu toe heb:
Info+ 21 is een real time database dit in tegenstelling tot MSSQL of MySQL. Dit heeft vooral zijn voordelen bij het realtime bijhouden van gegevens zoals bijvoorbeeld registratie van levering van water, stroom, stoom, etc.

De basis ligt bij de "all_records" record. Van daaruit is het mogelijk om via verschillende wegen uit te komen bij andere records.
Info+ 21 is dus ook opgebouwd uit alleen maar records en is in principe zo plat als maar zijn kan.
Terwijl MySQL bijvoorbeeld uit tables bestaat.

Nu klinkt dit allemaal heel simpel en dat is het eigenlijk ook wel, liever zou ik wat dieper op de materie inwillen gaan maar als je bijvoorbeeld een cursus wilt volgen bij aspentech ben je een dikke €3000,- kwijt en dat is net wat te veel voor een stagaire die nog maar 2 weken hoeft :)
Op google kom ik ook al niet veel verder dan wat standaard pdf-jes.

Zijn er hier mensen die wel eens met info+ 21 werken en wat meer over de achterliggende techniek kunnen vertellen?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zym0tiC schreef op 22 juni 2004 @ 15:20:
Info+ 21 is dus ook opgebouwd uit alleen maar records en is in principe zo plat als maar zijn kan.
Terwijl MySQL bijvoorbeeld uit tables bestaat.
Als dat zo is, dan heb je dus geen tabellen die in verhouding met mekaar staan, en dus geen relationele database. Dat houdt dus in dat je alle info direct in je record op moet slaan, in plaats van via een verwijzing, dus heb je bergen redundantie. Wanneer je dus in een relationele DB meer dan 1 table zou hebben, is Info+ 21 naar wat ik lees in jouw post nogal waardeloos, tenzij het echt allemaal supermegaultrasnel moet zijn. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:36
NMe84 schreef op 22 juni 2004 @ 15:30:
[...]

Als dat zo is, dan heb je dus geen tabellen die in verhouding met mekaar staan, en dus geen relationele database. Dat houdt dus in dat je alle info direct in je record op moet slaan, in plaats van via een verwijzing, dus heb je bergen redundantie. Wanneer je dus in een relationele DB meer dan 1 table zou hebben, is Info+ 21 naar wat ik lees in jouw post nogal waardeloos, tenzij het echt allemaal supermegaultrasnel moet zijn. ;)
Waardeloos is het iig niet, tenminste niet in de situatie waar wij het voor gebruiken. Er worden zo veel gegevens aangeleverd die verwerkt moeten worden door computers in verschillende centrales dat snelheid erg belangrijk is.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:32
Zym0tiC schreef op 22 juni 2004 @ 15:36:[...]Waardeloos is het iig niet, tenminste niet in de situatie waar wij het voor gebruiken. Er worden zo veel gegevens aangeleverd die verwerkt moeten worden door computers in verschillende centrales dat snelheid erg belangrijk is.
Daar zou je ook iets als clustering voor kunnen gebruiken. Dus dat is niet meteen een argument om geheel van een relationele database af te stappen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

djluc schreef op 22 juni 2004 @ 15:43:
Daar zou je ook iets als clustering voor kunnen gebruiken. Dus dat is niet meteen een argument om geheel van een relationele database af te stappen.
Ik vermoed dat hij niet voor dat systeem heeft gekozen, maar zijn stagebegeleider ofzow, en daar begin je niks tegen. :) Laten we maar weer ontopic gaan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Is het dan een Hierarchycal Database System ?

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1