Voeding stuk na 10 dagen geen gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik kom net terug van vakantie, wil m`n PC aanzetten, druk op de powerknop en er gebeurt niets, helmaal niets!!

PC heeft zeker uit gestaan tijdens mijn 10 dagen afwezigheid. Zoals ik het bekijk kan het knopje stuk zijn of de voeding... maar hoe kan ik dat testen? (swappen met deze pc (pc van huisgenoot) is geen optie. Ik heb de voeding er al wel uit gehaald (alle stekkers nagelopen) maar zie helemaal niets vreemds. Zouden ze de voeding bij MyCom of Computerland (E`hv) kunnen nameten? kan ik op 1 of andere manier de knop omzeilen? (zodat hij direct aangaat als de kast stroom krijgt, ik heb de Bios ooit zo wel ingezet)

=>10 dagen Porto Seguro, Bahia, Brazilie was erg gaaf. Lang leve de aanbieding van de dag van Thomas Cook. Maar ik wil nu toch wel de fotos bekijken/bewerken/online zetten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Paperclip in groen en zwart (pin 4 en 6), dan gaat ie automagisch aan als je er power op zet :)
Multimeter erbij en meten maar :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Atlas schreef op 22 juni 2004 @ 14:43:
Paperclip in groen en zwart (pin 4 en 6), dan gaat ie automagisch aan als je er power op zet :)
Multimeter erbij en meten maar :Y)
Ik ben geen multimeter held, daarnaast ook geen paperclip held ;)...

waar vind ik die groen en zwart??

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zerveza schreef op 22 juni 2004 @ 14:45:
[...]

Ik ben geen multimeter held, daarnaast ook geen paperclip held ;)...

waar vind ik die groen en zwart??
Op de ATX plug.
Maar ik hoor het al, breng die PC voor je eigen veiligheid maar even naar de winkel ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inderdaad, groen met zwart verbinden. Overigens is dit wel redelijk goed te vinden met de search; neem bijvoorbeeld deze topics:
oude psu, hoe te activeren zonder mobo?
psu zonder aanknop
ATX voeding zonder aan-knop

Deze heb ik kunnen vinden door o.a. te zoekene naar ' atx zonder mobo' en 'atx voeding zonder knop'. Ik raad je in het vervolg iets meer met de search te spelen, voordat je een topic opent. Ik denk dat je er zo wel uitkomt. ;)

Dit topic is gesloten.