Toon posts:

probleem met layout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb deze pagina.. (gemaakt mbv faux columns)

het volgende wil nu:

bij mij (IE6 en WinXP) ziet ie er goed uit. en het gaat dan om het linker navigatie gedeelte.. je ziet bij mij dus gewoon verticale lijnen helemaal onafgebroken tot onder lopen..

bij een vriend van me (ook IE6 en WinXP) is dit niet het geval en worden de verticale lijnen onderbroken door de navigatie..

de code waar het om draait
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
div#left {
 margin:            0;
 padding:       0;
 position:      absolute;
 top:           50px;
 left:          1px;
 width:             159px;
 background:        #fff;
 z-index:           10;
}

als hij nu de left op 2px; zet dan gaat het een beetje goed, maar dat is dus niet echt de bedoeling..

hoe zien jullie deze pagina in IE? zien jullie wel of geen strepen? en zo nee, hoe kan dit dan??

ff wat screenshots:

zoals het hoort: klik
zoals het niet hoort (bij de ander dus ;) ) : klik..

PS: even geen opmerkingen over mozilla, want daar ziet ie er nog niet uit en daar gaan we voorlopig ook geen moeite instoppen, modat het voor een klant is die alleen IE heeft (en daar hoeft nu dus ook geen discussie over worden gevoerd ;) )

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat het onder Mozilla er niet uitziet komt omdat je code niet aan de standaarden voldoet. Het is dan ook niet zo gek dat je deze problemen met de layout krijgt.

De W3C valdiator keurt 'm wel goed :? http://validator.w3.org/c...media.nl%2Fdump%2Ftest%2F

[ Voor 29% gewijzigd door sdomburg op 22-06-2004 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
de code voldoet volgens mij wel aan de standaarden, alleen omdat deze pagina alleen in IE bekeken hoeft te wroden heb ik het box-model vanIE aangehouden... lijkt een beetje krom misschien (is het denk ik ook), maar dat leek mij makkelijker...

en het rare is dat hij bij de ene IE6 het wel goed doet en een andere niet.... het lijkt dan alsof de background 1px verschoven wordt....

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het gaat helemaal niet goed in Firebird 0.8 :X, dan schuift alles in, onder en overelkaar.
Zie hieronder:

MAar toch die CSS-validatie, volgens mij kan die je wel wat op weg helpen: de CSS-validatie

[ Voor 22% gewijzigd door AtleX op 22-06-2004 15:19 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
PS: even geen opmerkingen over mozilla, want daar ziet ie er nog niet uit en daar gaan we voorlopig ook geen moeite instoppen, modat het voor een klant is die alleen IE heeft (en daar hoeft nu dus ook geen discussie over worden gevoerd )
en dat geldt dus ook voor firebird... ik weet dat ie er daar niet uitziet.. en op safari ook niet, maar daaar gaat het probleem nu niet over..

Verwijderd

Ik krijg 'm zo: klik

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:57

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ik zie m iig wel goed, alleen ik zou niet weten hoe je dat voor mekaar hebt gekregen?

ik draai;
win me
met ie 6.0 sp1

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 10:38

XiN-eViL

kzie-nie-veel

ik zie hem net zo als windows

Verwijderd

Topicstarter
en dat is dus het vreemde...

bij de ene IE gaat ie goed en bij de andere niet.. en terwijl het gewoon dezelfde versies van IE zijn.. en gaat maar om 1px, dus snap er nix van...

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Hier op firefox doet hij het helemaal niet goed.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

@Xiqum: Firefox hoeft niet, dat staat al in de startpost Ja, ik vergiste me ook

@acsnaterse: Klik in IE eens op help->Info, daar staat een hele string met nummers. Zijn deze ook gelijk bij allebei?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1