[Word] Messagebox met invoerveld bij starten van word

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een vraag over word.

Ik namelijk een document. In dat document zit een invoerveld.

Hoe kan ik in word instellen dat er bij opstarten eerst messagebox komt.
In die messagebox staat de vraag of je een getal moet invoeren in het invoerveld dat OOK in het messagebox staat. Dit getal moet vervolgens in het invoerveld gezet worden.

Hoe kan ik dit doen?

PS:
Ik wil NIET dat er programmeerwerk aan de pas moet komen. Daar hoef je dus ook niet mee aan te komen. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 13:18

Kappie

Tell me your secrets...

Je zal toch moeten programmeren om dit te kunnen. Helaas pindakaas!

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik wil doen, kon in Wordperfect wel. Dus ik dacht dat het in Word ook wel zou kunnen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil in ieder geval dat ie met het opstarten van het document dat de cursor direct naar het invoerveld gaat die in het document staat. Dat moet toch wel kunnen?

EDIT: Ik ben er inmiddels al achtergekomen om naar het volgende veld over te schakeln met [ALT] + [F1] en terug [ALT] + [SHIFT] + [F1]. Maar dat is nog net niet wat ik nodig heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Zerora op 22-06-2004 15:53 ]

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
je zult gewoon een macro moeten schrijven op het autonew-event (als ik het goed heb). dit event word opgeroepen als er een nieuw document gestart wordt. Volgens mij is er geen ontkomen aan....