[Data Recovery] Bestanden weg na verplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Topicstarter
Vandaag heb ik geprobeerd mijn bestanden te backuppen naar een netwerkschijf. Ik heb dit willen doen door ze te verplaatsen naar de netwerkschijf. Halverwege het verplaatsen is het proces afgebroken door de server wegens ruimte gebrek. Van de files is de helft verplaatst en deze staan dus nu op de server. De andere helft van de files is verdwenen van de bronschijf. Ik wil de schijf niet meer gebruiken i.v.m. het overschrijven van data. Deze data MOET behouden blijven.

Wat kan hiermee zijn gebeurd en hoe krijg ik deze files terug? (Ik heb de search gebruikt. )

Besturingssysteem is win98

[ Voor 3% gewijzigd door Timrek op 22-06-2004 14:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix "naar" --> "na" :)

Terugkomend op het probleem: kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" :)

Verwijderd

Ik wil niet lullig overkomen maar als die data echt zo belangrijk voor je is waarom doe je dan verplaatsen ? Ik zou persoonlijk kopieren en later verwijderen.
Nu is verplaatsen in principe hetzelfde. Hij kopieert het van a naar b en als het op b aangekomen is word het van a verwijderd.
Waarom het fout gegaan is weet ik niet maar weet wel dat het wel eens vaker voorkomt. Als het goed is is deze data met ontrack easy recovery wel te recoveren.
Suc6 ermee

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Ik heb de faq gelezen in idd wat programma's geprobeerd. Ik ben alleen een beetje voorzichtig omdat er zeer gevoelige informatie op deze schrijf staat, ik heb dit nog nooit eerder gehad en het is dus de eerste keer dat ik met deze software werk.

Het is namelijk een pc met 1 HD. Hierop wil ik geen programma's zetten i.v.m. het overschrijven van data.
Ik wil graag weten wat er is gebeurt in het proces, zijn de files gedeleted of is er alleen een directorystructuiur gewijzigd? (en uiteraard hoe ikdeze terugkrijg >:) )

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als het 1 hdd is, dan install je toch een data recovery programma op een andere PC en 'slave' je deze schijf daarna in die andere PC. Lijkt mij redelijk logisch.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Hallo.

Ikzelf heb dat ook eens een keer gehad icm Win XP pro (Alle fixes etc) en Novel 5.1

Helaas had ik het verplaatst, geen ruimte gebrek...

Bronbestanden netjes gewist....en op de doel niets meer te vinden...

Geen virus of what-so-ever....geen salvagable items...niks nada nietes.

Of renamen op een NW5 volume, das ook heel leuk.
Meestal gaat het wel ok....maar als je een beetje belasting hebt, kunnen er toch vreemde dingen gebeuren.

Heb gelukkig getuigen, dus had ik mazzel dat men het niet op mij afschoof....(bug ofzo, ik weet het niet........is wel vreemd anyway)

Dus altijd eerst kopieeren, dan verifieeren...en dan pas verwijderen....dan gaat het niet fout......helaas leer je van je fouten zeg maar.

• Timrek

Timrek

Topicstarter
Gelukkig is het probleem weer opgelost. Ik heb de schijf bij een andere computer ingedrukt en de files met easyrecovery weer teruggezet. Werkte goed. Bij de gewone recovery ging het niet goed, maar met de advanced optie kwam alles weer goed gelukkig, bedankt voor de tips :*)

*edit: Let op! Ik heb gemerkt dat de advanced optie de originele foute bronbestanden op de schijf herstelde. Dit was echter niet de bedoeling. Mijn doel was de bestanden te recoveren op een andere plaatst om zo de originele bestanden onbewerkt te laten. Als de recovery dan zou mislukken dan zou ik in ieder geval de bestanden niet verder (onherstelbaar) beschadigd hebben. Bedrijven die hun brood verdienen met data recovery waarschuwen hier ook voor. ;) Let dus goed op de instellingen van je recoveryprogramma.

[ Voor 49% gewijzigd door Timrek op 22-06-2004 21:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus genoeg gehad aan alleen maar de FAQ van dit subforum ;)

• Timrek

Timrek

Topicstarter
BalusC schreef op 22 juni 2004 @ 21:10:
Je hebt dus genoeg gehad aan alleen maar de FAQ van dit subforum ;)
Idd, hou het maar op beginnersangst, ik had dit nog nooit gehad en omdat het zulke belangrijke informatie was moest het goedgaan (het was overigens niet mijn pc, maar die van mijn collega, bij een foute recovery had hij 6 maanden werk overnieuw kunnen doen) . De FAQ is uiteindelijk voldoende geweest.
Pagina: 1