[Tips pls] Laptop met Nvidia kaart.

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hoi :)

Ben echt al lang aan het kijken voor een laptop en ik word er nu echt niet goed van. Heb al zoveel afgezocht maar niks is wat ik wil. Er zit altijd zooi bij die ik niet moet e.d.

Ik wil een laptop die incl. btw niet meer dan 1400 euro kost.

Het belangrijke eraan is dat er een Nvidia grafische kaart in zit en dat de laptop geleverd kan worden ZONDER OS. Dit i.v.m. voorkeur voor Debian Linux. (ATI en linux drivers is een zuig-combo).

Het belangrijke voor mij is gewoon dat hij een beetje rap is en het liefste dus een HDD heeft die 5400 of 7200 RPM is. Daarbij is 512 RAM gewenst.

Over de processor heb ik ook een vraag.
Hoe veel minder is een Athlon XP in een laptop in vergelijking met een P4 Mobile (geen Pentium-M dus) in een laptop?
Want als die XP'tjes nou gewoon goeie dingetjes zijn en niet al te heet worden wil ik dat ook wel overwegen. Misschien dat ze nog veel eerder leeg zijn :?

Maar nogmaals, is er iemand die mij kan wijzen op een laptop merk die veel nvidia heeft? Ik heb heel de-laptopper.nl al gelezen en site's zoals pc-snel.nl word je ook niet vrolijker van.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dell heeft Nvidia erin. Die nieuwe mobiele kaart van Nvidia is overigens nog eens sneller ook dan de ATI 9700!

Verder zou ik eens kijken naar die Acer notebooks met Athlon 64 en Nvidia kaart, niet duur en goede specs.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-06-2004 14:34 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 14:29:
Maar nogmaals, is er iemand die mij kan wijzen op een laptop merk die veel nvidia heeft? Ik heb heel de-laptopper.nl al gelezen en site's zoals pc-snel.nl word je ook niet vrolijker van.
Dell :) (Voorbeeld)

Maar een laptop kopen zonder OS is imho onmogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 22-06-2004 14:34 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 18:04

Copyman

Dode muis

Dan is de Acer Aspire 1511LMi wel iets voor jou denk ik:
Acer Aspire 1511LMi AMD Athlon 64 bit 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT XGA, 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, 4 in 1 card reader, nVidia 64MB Geforce FX Go5700.
Te koop bij PCSNEL: € 1.248 ,- incl. btw

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn M6000 had geen OS

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Kijk kijk kijk... ik kom weer ietsje verder :) Thx :)

Man man .... wat een hell voor een tweaker om tussen al dat lekkers een laptop die je wil uit te zoeken... :P Ik moet perse eentje die ik helemaal oke vindt anders ga ik me lopen ergeren ofzo :)

En btw, laptop zonder OS is zeker wel mogelijk.. vooral bij Asus :)

edit:

Het is btw zwaar kutterig dat er HEEL erg WEINIG maar bijzetten hoe snel de HDD is.
Maar je kan er vanuit gaan dat als het er NIET bij staat dat het gewoon 4200 rpm is :/

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 22-06-2004 14:44 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Daar zou ik wel vanuitgaan ja. Maar bij de-laptopper kun je vaak 7200RPM schijven erin nemen (zoals ik dus heb >:) ) en bij Dell kun je dacht ik ook kiezen. Alles tegen betaling natuurlijk :)

Verwijderd

Debian GNU/Linux en Ati linux drivers werkt nochtans perfect hoor.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:49:
Debian GNU/Linux en Ati linux drivers werkt nochtans perfect hoor.
Ik las anders andere dingen.
Zijn die drivers van ATI voor linux volgens jou gewoon even snel als de ATI Windows drivers? Dan is het geen probleem :)
Ik dacht echt vaker gelezen te hebben dat de ondersteuning van ATI voor linux veeeel minder was dan Nvidia :)

Verwijderd

Het niveau van Ati en Nvidia linux drivers is op dit moment gelijk eigenlijk. De performance is vrijwel hetzelfde, maar de drivers worden allebei slechts zelden geupdate, en de performance op linux zal altijd minder zijn dan op windows.
99% van het driver werk gaat namelijk naar het windows platform.
Linux is geen mainstream gaming platform.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 15:03:
Het niveau van Ati en Nvidia linux drivers is op dit moment gelijk eigenlijk. De performance is vrijwel hetzelfde, maar de drivers worden allebei slechts zelden geupdate, en de performance op linux zal altijd minder zijn dan op windows.
99% van het driver werk gaat namelijk naar het windows platform.
Linux is geen mainstream gaming platform.
Uhm de Nvidia drivers zijn anders echt rap onder linux.
Tests wijzen ook uit dat Quake 3 (the game i like :7) gewoon _echt_ sneller onder Linux draai dan onder Windows :)

Maar goed ik vind het al fijn om te horen dat ATI dus ook te doen is.
Dat verbreed iig weer mijn keuze.

Is er nog iemand die ervaring heeft met een Athlon XP proc. in een laptop? Is dat te doen?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

Rannasha

Does not compute.

DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 15:10:
[...]

Uhm de Nvidia drivers zijn anders echt rap onder linux.
Tests wijzen ook uit dat Quake 3 (the game i like :7) gewoon _echt_ sneller onder Linux draai dan onder Windows :)
En wat minder verouderde games die gebruikmaken van allerlei DX9 eye-candy dan ? Q3 is imho niet echt representatief meer voor game-prestaties.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Species5618 schreef op 22 juni 2004 @ 18:47:
[...]

En wat minder verouderde games die gebruikmaken van allerlei DX9 eye-candy dan ? Q3 is imho niet echt representatief meer voor game-prestaties.
DX is sowiezo MS-only :)
Alleen bijv. OpenGL games kunnen totaal geport worden zodat ze native onder Linux kunnen draaien. Daar is Quake er eentje van en in vergelijking met Windows draait die sneller onder Linux.
Het is ook het enige spel wat ik speel, dus de rest maakt mij ook niet zoveel uit eerlijk gezegd ;)

Verwijderd

Demon ik speel ook niks anders: Threewave, Urban Terror, en RTCW:ET (ook afkomstig van de QIII engine :p). Bij mij speelt het onder Debian ook vlotter dan onder Win2k.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 20:39:
Demon ik speel ook niks anders: Threewave, Urban Terror, en RTCW:ET (ook afkomstig van de QIII engine :p). Bij mij speelt het onder Debian ook vlotter dan onder Win2k.
idd :)

Btw... ff over die laptops weer enzo.

Ik heb weer gezocht.. ben nog ff naar een cmoputerwinkel gereden maar kon niks bekijken, alleen op bestelling :(

Wat ik nou eigenlijk zoek ik een flaptopje die gewoon lekker snel is :)
Die AMD 64 die hierboven wordt genoemd is echt helemaal top :)
MAAR das een XGA scherm... en dat is dus 1024x786... zeer zonde :(

Misschien dat iemand ff een vergelijkbaar iets kan opnoemen waar dan wel een beter scherm op zit? ALS Ik zelf zoek kom ik die dan wel tegen maar dan hebben ze weer een 4200 schjif... :( Zo blijf ik maar zoeken.. Is er nou nergens de percte combo? :)

Dus:

1400/1500 euro max:

- 1,5 Pentium M, Athlon XP 3000+, Pentium 4 Mobile 2,8 (+-)
- 60 GB 5400 / 7200 rpm hdd
- Videokaart vergelijkbaar met elke kaart die sneller is dan een FX 5200 Go.
- SXGA+ (iig 1280x1024 of hoger)

En het liefste nog:
- Wifi (54 Mbps is denk ik te duur)
- Bluetooth

Maar zoiets is gewoonweg niet te krijgen :)
Die ASUSJes (M6000n) zijn duurder geworden... vandaar :(

[ Voor 19% gewijzigd door DeMoN op 22-06-2004 20:57 ]

Verwijderd

DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 14:29:
Hoe veel minder is een Athlon XP in een laptop in vergelijking met een P4 Mobile (geen Pentium-M dus) in een laptop?
Eh, ik ben geen notebook-CPU kenner, maar what's the difference? Ik dacht altijd dat die M in de Pentium4-M notebook die ik heb voor Mobile stond... :?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 20:54:
[...]

idd :)

Btw... ff over die laptops weer enzo.

Ik heb weer gezocht.. ben nog ff naar een cmoputerwinkel gereden maar kon niks bekijken, alleen op bestelling :(

Wat ik nou eigenlijk zoek ik een flaptopje die gewoon lekker snel is :)
Die AMD 64 die hierboven wordt genoemd is echt helemaal top :)
MAAR das een XGA scherm... en dat is dus 1024x786... zeer zonde :(

Misschien dat iemand ff een vergelijkbaar iets kan opnoemen waar dan wel een beter scherm op zit? ALS Ik zelf zoek kom ik die dan wel tegen maar dan hebben ze weer een 4200 schjif... :( Zo blijf ik maar zoeken.. Is er nou nergens de percte combo? :)

Dus:

1400/1500 euro max:

- 1,5 Pentium M, Athlon XP 3000+, Pentium 4 Mobile 2,8 (+-)
- 60 GB 5400 / 7200 rpm hdd
- Videokaart vergelijkbaar met elke kaart die sneller is dan een FX 5200 Go.
- SXGA+ (iig 1280x1024 of hoger)

En het liefste nog:
- Wifi (54 Mbps is denk ik te duur)
- Bluetooth

Maar zoiets is gewoonweg niet te krijgen :)
Die ASUSJes (M6000n) zijn duurder geworden... vandaar :(
Die Acers met AMD 64 zijn ook met SXGA+ te krijgen. Alleen ook nog met 7200RPM schijf erin, wordt misschien een beetje duur. Maar ik zou dan in de eerste plaats daarnaar kijken :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 21:00:
[...]

Eh, ik ben geen notebook-CPU kenner, maar what's the difference? Ik dacht altijd dat die M in de Pentium4-M notebook die ik heb voor Mobile stond... :?
Je hebt Pentium 4, Pentium 4 Mobile en Pentium 4 -M. Wel verwarrend ja :) (Die M wordt in Centrino's gebruikt). Anders moet je ff de FAQ lezen daar staat het mooi in met wanneer het een centrino is en blabla ;)
Oscar Mopperkont schreef op 22 juni 2004 @ 21:02:
[...]

Die Acers met AMD 64 zijn ook met SXGA+ te krijgen. Alleen ook nog met 7200RPM schijf erin, wordt misschien een beetje duur. Maar ik zou dan in de eerste plaats daarnaar kijken :)
Goed idee :) Zag em niet bij de-laptopper staan maar zal eens wat meer hierop zoeken :)

Verwijderd

DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 21:05:
Je hebt Pentium 4, Pentium 4 Mobile en Pentium 4 -M. Wel verwarrend ja :) (Die M wordt in Centrino's gebruikt). Anders moet je ff de FAQ lezen daar staat het mooi in met wanneer het een centrino is en blabla ;)
Sorry dat ik licht off-topic ga, maar ik heb net de FAQ gelezen en wcpuid gedownload. In de FAQ staat dat er drie mogelijkheden zijn qua CPU:

Pentium-M
Pentium 4 M
Athlon XP Mobile

Van mijn laptop zegt wcpuid dat 't een Intel Mobile Pentium 4-M is. Welke is dat nou?

Verwijderd

Misschien is dit iets: de Diabloo V3100 : http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2587
15inch TFT scherm SXGA+ resolutie 1400*1050, 40gb hdd 5400RPM, 512mb RAM, Ati Radeon 9700 128mb (M11), en een Intel Pentium-M Dothan 1.7ghz 2mb L2cache. Totaalprijs : 1450 euro inclusief BTW en 2 jaar pickup&return garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 21:22 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 21:13:
[...]

Sorry dat ik licht off-topic ga, maar ik heb net de FAQ gelezen en wcpuid gedownload. In de FAQ staat dat er drie mogelijkheden zijn qua CPU:

Pentium-M
Pentium 4 M
Athlon XP Mobile

Van mijn laptop zegt wcpuid dat 't een Intel Mobile Pentium 4-M is. Welke is dat nou?
LOL! Lekkere beschrijving.. kan ik begijpen dat je het niet meer snapt :P
Tjsa, veel mensen noemen ze weer anders :)

Maar goed.. je hebt nu van de Pentium M als ik het goed heb de banias en de dothan (nieuw) core's... snelheden van 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 t/m 2.0 Ghz ongeveer nu dacht ik. Als jij een 2.8 ofzo hebt dan weet je zeker dat je een Pentium Mobile hebt. Je kan het ook aan het logotje zien:

Pentium M:
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuid.com/PentiumM/pentiumm.gif

Die andere zien dr hetzelfde als het echte P4 logo uit.. misschien nog een M erin of een HT :)
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 21:20:
Misschien is dit iets: de Diabloo V3100 : http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2587
15inch TFT scherm SXGA+ resolutie, 40gb hdd 5400RPM, 512mb RAM, Ati Radeon 9700 128mb (M11), en een Intel Pentium-M Dothan 1.7ghz 2mb L2cache. Totaalprijs : 1450 euro inclusief BTW en 2 jaar pickup&return garantie.
Die had ik ook al op die manier samen gesteld :) Thx voor de moeite :) Ik heb de laptopper daar gister over gebeld maar deze laptops zijn nog niet leverbaar. Pas over een maand of 2 maanden. Maar dan ben ik al op vakantie en daarvoor wil ik em graag nog hebben ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DeMoN op 22-06-2004 21:23 ]

Verwijderd

Als je die Diabloo leuk vindt, kan je ook even kijken op www.faet.de, daar hebben ze ook die Diabloo reeks (alleen heet hij hier anders).
Het overeenkomstig model is de Faet VX.2.
En in Duitsland zijn ze zelfs nog goedkoper ;)

Verwijderd

DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 21:22:
[...]

LOL! Lekkere beschrijving.. kan ik begijpen dat je het niet meer snapt :P
Tjsa, veel mensen noemen ze weer anders :)

Maar goed.. je hebt nu van de Pentium M als ik het goed heb de banias en de dothan (nieuw) core's... snelheden van 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 t/m 2.0 Ghz ongeveer nu dacht ik. Als jij een 2.8 ofzo hebt dan weet je zeker dat je een Pentium Mobile hebt. Je kan het ook aan het logotje zien:

Pentium M:
[afbeelding]

Die andere zien dr hetzelfde als het echte P4 logo uit.. misschien nog een M erin of een HT :)

[...]

Die had ik ook al op die manier samen gesteld :) Thx voor de moeite :) Ik heb de laptopper daar gister over gebeld maar deze laptops zijn nog niet leverbaar. Pas over een maand of 2 maanden. Maar dan ben ik al op vakantie en daarvoor wil ik em graag nog hebben ;)
Ik geef 't op. :) De logootjes heb ik er afgehaald (vond 't niet mooi staan) :). Ik weet dat 't een 1800 Mhz processor is. En volgens de specs op de Compaq website is het een

"1.8 GHz on Mobile Intel Pentium 4 processor-M with 400-MHz Front Side Bus and 512 KB L2".

Nou ja. Wat het ook is, ik ben er tevreden mee. :)

Verwijderd

Ja dat is dus de Pentium IV Mobile versie.
Die is gebaseerd op de Pentium IV desktop cpu.
De Pentium-M centrino processor daarentegen, is gebaseerd op de Pentium III kern.
In de toekomst zal Intel al zijn processoren baseren op de Pentium-M (zelfs voor de server en desktop markt).

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Leuk dat www.faet.de :)
Maar ze zijn alleen goedkoper in dit geval:
1 faet V9.4 - 15'' SXGA+; M10 - 128 MB
- Intel Pentium 4 - 2,8 Ghz - 533 mhz FSB - 512kb Cache
- 512 MB DDR RAM (1x512 MB) - 333mhz
- 40 GB - 5.400u - 2,5" - 9.5mm Festplatte
- 24x CD-R / 10x CD-RW / 8x DVD
- mit 802.11b Wireless-LAN - Intern
- ohne Bluetooth
- ohne Betriebsystem
- 24 Monate Garantie
- "send in" Garantie
- ohne Tasche
- ohne Office Paket

1326,48 €
Dus geen mobile :(
En het is wat raar om iets in duitsland te bestellen vind ik ....

Weet je wat... ik wacht tot morgen avond... na de voetbal en dan beslis ik :P :P >:)

Pagina: 1