[video] Slecht beeld in alle mediaplayers

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik heb mijn beeld verknoeid in alle mediaplayers die ik heb: windows media player, BSplayer, quicktime, realplayer, powerdvd.
Het moet dus denk ik te maken hebben met een slechte codec of zo?! :?
Wat ik nu heb gedaan is eerst via software alle xvid divxplayers etc verwijderd. Daarna heb ik via app beheer -> videocodecs alle mogelijke codecs weggegooid.
Nog steeds niet het gewenste resultaat.
Heeft iemand een andere oplossing dan een reinstall of een herstelpunt terugzetten??

_/-\o_

P.s. Zal even kijken of ik een screenhotje kan posten zo van mijn beeld.

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Installeer even je codedcs opnieuw met een codec pack, Nimo heet er een geloof ik.

Ikzelf gebruik altijd sikkies codec pack, maar die is moeilijk te vinden :)
Sikkies: http://pieter.sytes.net/s...iesCodecPackv1.5Final.zip

[ Voor 19% gewijzigd door daaan op 22-06-2004 14:16 ]

One's never alone with a rubber duck.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zorg dan dat je óf een duidelijke symptoombeschrijving geeft of eenb afbeelding ervan post in je topicstart. Zoals het nu is is het vrij loos en nietszeggend.

• vandenhende
sdomburg schreef op 22 juni 2004 @ 14:17:
Zorg dan dat je óf een duidelijke symptoombeschrijving geeft of eenb afbeelding ervan post in je topicstart. Zoals het nu is is het vrij loos en nietszeggend.
offtopic:
Sorry hoor. Mee eens. alleen lukt het niet gemakkelijk om een screenshot te maken ervan. als ik die paste in photoshop dan blijft hij zwart. Moet even een proggie zoeken om screenshot te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door vandenhende op 22-06-2004 14:19 ]

• sdomburg
vandenhende schreef op 22 juni 2004 @ 14:18:
[...]

offtopic:
Sorry hoor. Mee eens. alleen lukt het niet gemakkelijk om een screenshot te maken ervan. als ik die paste in photoshop dan blijft hij zwart. Moet even een proggie zoeken om screenshot te maken.
Zeg dat dan meteen :)

Open twee mediaplayers, je kan dan wel een screenshot maken, iets met overlay enzo :)

• vandenhende
De screenshots die ik maak zijn wel perfect kwa beeld.... Ik snap er niets meer van.

8)7

Als ik het beeld bekijk normaal dan is het beeld heel licht en zijn de kleuren raar. (te fel etc)

[ Voor 36% gewijzigd door vandenhende op 22-06-2004 14:53 ]

• sdomburg
Heb je geen digicam ofzo?

• vandenhende
helaas....

Verwijderd

Misschien een beetje oud topic maar ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik ben benieuwd hoe hij het heeft opgelost. Ik heb laatst m'n windows opnieuw geinstalleerd en sindsdien hebben alle films die ik afspeel hele fletse (8bit?) kleuren. Het is alsof de brightness en het contrast superhoog staan. Ik heb alleen de xvid codec geinstalleerd (en weer gedeinstalleerd) zonder resultaat. Verder heb ik geen videofilters oid. Alles is standaard..
Het is ook bij elke player en voor elk bestandstype..
Iemand enig idee?

Verwijderd

nvidia kaart??

daar is een bug in veel nieuwere drivers...
Moest je dacht ik ergens bij de drivers , kleurcorrectie, die losse kleuren allemaal op aangepast of geavanceerd zetten.

En anders moet je even zoeken op het forum ,het staat er wel vaker :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 22:15 ]

Pagina: 1