Toon posts:

[MySQL] where '' werkt niet? *

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik probeer een select te doen met where '' erin... dit wil niet lukken.

code:
1
query: SELECT * FROM `RssCfg` WHERE `siteid`=1 AND `ServerName`=' '

Als ik in de tabel een "ServerName" invul en dus ook in de query deze aanpassing maak dan werkt het wel. Iemand een idee?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
waarom heb je uberhaupt quotes om je velden heen staan???

SQL:
1
SELECT * FROM tbl_foo WHERE fieldID = 1 AND fieldString = null;

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is servername als er niets staat een lege string ('') een spatie (' ') of NULL? Dat is even belangrijk om te weten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
' ' != '' != NULL

't is maar dat je 't ff weet.

In Access gebruik je trouwens blokhaken ipv backticks als je reserved words wilt escapen.

[ Voor 61% gewijzigd door whoami op 22-06-2004 14:13 ]

https://fgheysels.github.io/

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 16:11
Je moet iets achter de de Servername zetten, ander doet het niet of je moet de conditie OR gebruiken in plaats van AND.

Volgens mij had je dit probleem op andre forums kunnen vinden.

• whoami
amiga1260 schreef op 22 juni 2004 @ 14:15:
Je moet iets achter de de Servername zetten, ander doet het niet of je moet de conditie OR gebruiken in plaats van AND.

Volgens mij had je dit probleem op andre forums kunnen vinden.
Er staat wel 'iets' achter servername , nl ' = ' ' '.
Echter, een spatie is niet hetzelfde als een lege string, en een lege string is niet hetzldfe als een NULL value.
Blijkbaar wil de TS alle records waarvan de servername niet ingevuld is.

Wat die OR of AND er volgens jou mee te maken heeft, snap ik niet, en die andere opmerking over 'andere forums' slaat ook al helemaal nergens op.

Verwijderd

Topicstarter
Die quotes staan er omdat de ODBC driver kan dwarsliggen bij geen gebruik van deze quotes. Het is de bedoeling dat alle queries werken of direkt op een mySQL database of op een ODBC connectie.

En ik wil inderdaad alle rows hebben waarin ServerName NIET is ingevuld. Dit omdat het script (PHP) op meerdere servers geinstalleerd kan zijn met 1 enkele db en dus de config op de servers verschillend kan zijn.

Indien het script deze functionaliteit niet gebruikt dan is ServerName LEEG ('')

Ik heb op google gekeken in de search maar geen passend antwoord kunnen vinden.

• whoami
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:21:
...of direkt op een mySQL database
Waarom staat er dan Access in je titel ?
En ik wil inderdaad alle rows hebben waarin ServerName NIET is ingevuld. Dit omdat het script (PHP) op meerdere servers geinstalleerd kan zijn met 1 enkele db en dus de config op de servers verschillend kan zijn.

Indien het script deze functionaliteit niet gebruikt dan is ServerName LEEG ('')
IS NULL

Verwijderd

Topicstarter
access via odbc... inderdaad misschien beter ODBC kunnen pakken. dit probleem treed alleen op als ik een access database benader via ODBC. Als ik de mySQL server direkt aanspreek of deze via een ODBC verbinding kies dan is niets aan de hand dus het probleem is access gerelateerd... IS NULL maar eens proberen
Pagina: 1