Toon posts:

Geheugen DDR333 doet het als DDR400?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een nieuwe PC aangeschaft. Ik had om 1024 MB DDR400 geheugen gevraagd, maar tot mijn verbazing stond er op de geheugendingen zelf dat het DDR333 is. Dit geeft mij PC ook aan. Uiteraard ben ik teruggegaan en gevraagd waarom er geen DDR400 in zit zoals ik had gevraagd.

Zelf heb ik niet zoveel verstand van die geheugendingen. Ik weet hoe ik ze erin moet zetten en daar houdt het mee op. Het bedrijfje waar ik mijn PC vandaan haalt zegt dat de geheugendingen wel draaien als DDR400 als het moederbord dat aan kan (Asus K8V SE Deluxe). Dit lijkt mij niet kunnen, en het lijkt me niet meer dan redelijk dat ik gewoon DDR400 geheugen krijg als ik daarom heb gevraagd, en niet wat anders. Of denk ik nou heel gek?

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ze zeggen dat je dat ram kan overclocken als je een goed mobo hebt.(ze hadden waarschijnlijk geen ddr 400 meer of zo )

Frag_Zero

Verwijderd

Nee tuurlijk ben je niet gek!
Je betaald toch voor pc3200 dus moeten ze dat ook leveren!
Terug gaan dus

Verwijderd

Ik zou zondermeer een andere module eisen, ook al geeft hij DDR400 aan.
Je vraagt om een DDR400 module, krijgt een DDR333 en dan "zeggen ze" dat hij wel op DDR400 draait...Opzouten, DDR400 = DDR400 !== DDR33 !

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 06:40
je hebt gewoon recht op de ddr 400 module, je hebt een 333 gehad en die kan NIET draaien op 400 (oke als je heel goed koelt is het te halen) maar de winkel heeft geen gelijk. andersom kan wel misschien hebben ze je (voor het gemak)verkeerd begrepen want, als je een ddr 400 koopt en je stopt deze in een moederbord dat ddr 333 ondersteund dan klokt hij onder naar 333. andersom is niet mogelijk(zoals je pc ook al aangeeft)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je je DDR modules op 400 MHz laat draaien dan ben je gewoon aan het oc'en en dat hoeft dus niet te werken....

Gewoon teruggaan naar die winkel en op een 'redelijke' manier vertellen dat je dit niet besteld hebt en dat je het geheugen wilt hebben wat je in eerste instantie besteld hebt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik heb overigens hetzelfde eens gehad met een DDR400 module van Corsair.
Winkel hierover gebeld, en ik kon hem toen gewoon terug sturen...nadeel was wel dat de kosten van het verzenden voor mijn rekening waren.."iedereen kon een foutje maken" was het excuus. Na veel heen en weer geouwehoer toch maar gewoon betaald, als zal ik nooit meer iets bestellen daar. Ik moest overigens ook nog lang wachtten op de juiste module, omdat deze nog besteld moest worden. Wat ik denk is dat ze de juiste module niet op voorraad hadden, en me daarom maar geprobeert hebben deze aan te smeren. Helaas ging dat niet door.
Ik denk dat hetzelfde ongeveer bij jouw aan de hand is. Gewoon terug met die handel!

Verwijderd

Topicstarter
Hij lijkt te erkennen dat het DDR333 is en niet DDR400, maar hij probeert er op een andere manier onderuit te komen. Hij suggereert min of meer dat het zo ook wel moet lukken. Bedankt voor de informatie, ik ga gewoon m'n DDR400 vragen waar ik om gevraagd en voor betaald heb.
Pagina: 1