Toon posts:

Garage Lan party, 3x4port Router, 1x 5port switch

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakerz...

Khou een lanparty in mn garage op het einde van de week... voor 12 mensen...
materiaal da k heb: 3x nen 4port router, en 1xnen 5port switch...

Hou zou ik alles het beste verbinden voor een optimale performance?

Mijn eerste idee:

..............................pc: met nog 2 cross kabels in bridge :D
..................................|
..................................|
[internet]--+---- [ROUTER1]-------+----- [Router2]
............................| ... |
............................| ... |
.................[Router3]. [Switch]

router 1: DHCP - 192.168.1.1
router 2: geen dhcp - 192.168.1.2

router 3: geen dhcp - 192.168.1.3
Switch........

De pc die aan router 1 hangt, zal nog 2 netwerkkaarten hebben.. met daaraan nog 2 pcs in nen bridge...

Als ik het goed heb, zou mijn configuratie moetne werken?? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:05 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 17:00
al die kleine dingen aan elkaar knuppen is niet de voorkeur, je hebt dan maar bv 100mbit tussen 4 clients en het wordt een kabelspaghettie

Laat die 12 man allemaal 5 eur betalen, en koop gewoon een 16prt switchje. Veel minder gezeik, betere performance, en overzichtelijker ;)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Of het werkt weet je snel genoeg natuurlijk. Dat heet gewoon proberen.

Op zich ziet het er kloppend uit maar je weet nooit of het werkt.
Het geweldige advies om een 16 poorts switch te kopen is natuurlijk wel makkelijker, maar niet echt de vraag van de TS.

De TS wil het doen met de middelen die al beschikbaar zijn.
Voor de rest vind ik dit een beetje overbodig om een topic over te beginnen, maar dat zal aan mij liggen.

Ik hoop dat je een leuke lan hebt :D
suc6

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel ;-)

ps: er was een 24 port switch voorzien.. maar die is inmiddels opgeblazen |:(

• Poinkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03-2023
//half off-topic

Heb je wel eens nagedacht hoeveel stroom 12 computers trekt? je kan al snel uitgaan van 250watt continue x 12 + 12 monitoren à 100 watt minimaal (mijn 21" trekt tot 1,5 ampère = ongeveer 350 watt) plus daarop nog ev. randapparatuur...

je moet het sowiezo op een vrije stroomgroep zetten, misschien ook verdelen over meerdere groepen.

voor de rest succes ;) :Y)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als er nu iemand op router2 een flinke file uit gaat wisselen met router 3 zullen de andere users op die routers nauwelijks meer kunnen communiceren met users op andere switches omdat er maar een 100mbit backbone ligt. Ik zou inderdaad gewoon samen lappen voor een 16 poorts switch, dat werkt veel beter.

Verwijderd

Poinkie schreef op 22 juni 2004 @ 15:00:
//half off-topic

Heb je wel eens nagedacht hoeveel stroom 12 computers trekt? je kan al snel uitgaan van 250watt continue x 12 + 12 monitoren à 100 watt minimaal (mijn 21" trekt tot 1,5 ampère = ongeveer 350 watt) plus daarop nog ev. randapparatuur...

je moet het sowiezo op een vrije stroomgroep zetten, misschien ook verdelen over meerdere groepen.

voor de rest succes ;) :Y)
Met 1 vrije groep ga je het zowiezo niet redden. 1 groep is namelijk maar tot 3600w max (230V x 16A)
Aangenomen dat elke pc inc monitor rond de 350W trekt, kom je tot een theoretishe 10 pc's per groep, en dan heb je het nog niet eens over de inschakel stromen van elke pc.
12 pc's zou ik op minimaal 2 vrije groepen zetten, met voorkeur zelfs naar 3 vrije groepen.
Zowiezo is het al wijs om een maximaal 17"monitoren toe te staan op die lan party.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Dat valt hartstikke mee hoor.
Ik heb weleens met 20 man via n 100 mbit lijntje met de rest van het netwerk (ongeveer 400 man) gezetten.
Gamen en grote bestanden heen-en-weer kopieren ging echter prefect.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er is ZAT te vinden met de search over dergelijke LANpartys, en wat betreft je setup; knoop het ff aan elkaar en je weet het.

* Koffie vindt het ook niet echt een topic nodig.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.