[PHP] Functionaliteit indammen tbv development-team

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ok, beetje vage topic start ik realiseer het me :P.

Wat ik dus wil, is meer mogelijkheden hebben om een development team te controleren/aan te sturen. (Voor de intimi, dit heeft niks met het development team op mijn werk te maken). Ik wil bijvoorbeeld mysql_query() uitschakelen/overriden, zodat alles via bijvoorbeeld 1 db class kan lopen. Daarbinnen moet mysql_query dan natuurlijk wel gebruikt worden, en alléén daar.

Ik wil dus wat grenzen kunnen opgooien, zodat alles een beetje netjes blijft werken, en mensen niet compleet hun eigen gang kunnen gaan. Zijn hier mogelijkheden voor binnen PHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mysql_query() moet je je programmeurs niet laten gebruiken. Er moet gewoon een Database Abstraction Layer komen die je moet gebruiken. Of begrijp ik de vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:49:
mysql_query() moet je je programmeurs niet laten gebruiken. Er moet gewoon een Database Abstraction Layer komen die je moet gebruiken. Of begrijp ik de vraag niet?
Ja de vraag begrijp je prima. En de oplossing van die layer ook. Nu wil ik het alleen technisch indammen zodat het ook gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je plan precies is maar ik zou me - als developper - ontzettend geremd voelen als bepaalde basis functies van PHP uitgeschakeld / gemodificeerd zijn (door iemand anders). Dat terzijde.

Ik heb een keer een topic gehad over het maken van eigen globale functies in PHP:
[rml][ php/webserver] eigen globale functies[/rml]

Wellicht dat je met de info in dat topic verder kunt komen.. ?!
Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je programmeurs niet beperken. Ze moeten gewoon weten hoe ze moeten programmeren. Wie gaat nou mysql_query() gebruiken als de baas wil dat je een DAL gebruikt?
Gewoon een net framework gebruiken en aannemen dat je programmeurs volgens dat framework werken.. I can see no problem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:55:
Je moet je programmeurs niet beperken. Ze moeten gewoon weten hoe ze moeten programmeren. Wie gaat nou mysql_query() gebruiken als de baas wil dat je een DAL gebruikt?
Gewoon een net framework gebruiken en aannemen dat je programmeurs volgens dat framework werken.. I can see no problem...
Het probleem zit hem in het woord aannemen. Als je met een projectteam met meer dan 5 (arbitrair getal) developers werkt dan kun je dat soort dingen dus niet meer aannemen. En hoe uitgebreider het aantal aannames hoe groter de kans dat tenminste 1 iemand zich er niet aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wachtwoorden van de database geheim houden

safe mode inschakelen en mysql_connect en mysql_query uitschakelen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigbeng schreef op 22 juni 2004 @ 13:59:
[...]

Het probleem zit hem in het woord aannemen. Als je met een projectteam met meer dan 5 (arbitrair getal) developers werkt dan kun je dat soort dingen dus niet meer aannemen. En hoe uitgebreider het aantal aannames hoe groter de kans dat tenminste 1 iemand zich er niet aan houdt.
Tjah, dat is een kwestie van afspraak. Je spreekt met elkaar af dat je een DAL gebruikt. Dan mag je er ook van uit gaan dat iedereen die Layer gebruikt en niet ieder voor zich zijn eigen manier van aanspreken van de database gaat gebruiken.
En als iemand zich niet houdt aan de afspraken dan is het misschien eens tijd voor een functioneringsgesprek.
Als hij/zij weigert zich te houden aan jou bedachte programmeerstijl, dan knikker je hem/haar er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:07:
[...]

En als iemand zich niet houdt aan de afspraken dan is het misschien eens tijd voor een functioneringsgesprek.
Als hij/zij weigert zich te houden aan jou bedachte programmeerstijl, dan knikker je hem/haar er uit.
Dit is min of meer de essentie ja. Je kunt standard libs niet zomaar even 'disablen' vanuit module A en beschikbaar laten zijn in module B: dan moet je echt een gescheiden sandbox creeren. Je zou dus op de dev-bak een PHP-versie zonder meegecompileerde MySQL support kunnen draaien, die vervolgens verplicht een XML-webservice op de DAL-bak aanroept om de database te laten benaderen. Dat dit niet snel is en imho absoluut niet opweegt tegen de 'voordelen' hoef ik hopelijk niet uit te leggen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

misschien een domme suggestie, maar parse hun code alsof het een template is, en haal alles er uit wat je niet wil hebben....

Ik ben bang dat je dit veel tijd gaat kosten :?

[ Voor 17% gewijzigd door RwD op 22-06-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch krankzinnig als je je eigen programmeurs moet gaan controleren? Zou Bill Gates dat ook doen met al zijn duizenden programmeurs? Je moet vertrouwen hebben in de kennis van je programmeurs. Als je vermoedt dat een programmeur een eigen wil heeft, dan moet je hem niet in dienst nemen.

PHP zonder MySQL compileren en een DAL bak gebruiken lijkt me een beetje overkill en bovendien een motie van wantrouwen jegens je programmeurs B)
Maar dat gaf je zelf ook al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:35:
Het is toch krankzinnig als je je eigen programmeurs moet gaan controleren? Zou Bill Gates dat ook doen met al zijn duizenden programmeurs? Je moet vertrouwen hebben in de kennis van je programmeurs. Als je vermoedt dat een programmeur een eigen wil heeft, dan moet je hem niet in dienst nemen.

PHP zonder MySQL compileren en een DAL bak gebruiken lijkt me een beetje overkill en bovendien een motie van wantrouwen jegens je programmeurs B)
Maar dat gaf je zelf ook al aan.
Reken maar van yes. Die heeft een complete devisie die zn programmeurs in de gaten houdt. Dit is ook gewoon bij grote bedrijven, GE heeft dat ook bijvoorbeeld, en screengrabs die bestudeerd worden om te zien of je met je werk bezig bent enzovoorts.

Ome Bill weet precies welke programmeur met welk stukje code bezig is, en wat ie daar mag en kan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
RwD schreef op 22 juni 2004 @ 14:46:
[...]
Reken maar van yes. Die heeft een complete devisie die zn programmeurs in de gaten houdt. Dit is ook gewoon bij grote bedrijven, GE heeft dat ook bijvoorbeeld, en screengrabs die bestudeerd worden om te zien of je met je werk bezig bent enzovoorts.

Ome Bill weet precies welke programmeur met welk stukje code bezig is, en wat ie daar mag en kan doen....
Heb je daar gewerkt ofzo?
Ik kan het moeilijk geloven dat er zo'n controle-orgaan binnen MS zit die niets anders doet dan de devvers in de gaten te houden.
Bill zal ook wel niet precies weten wie er met wat juist bezig is. Er zijn daar product / project groepen met een teamleader, en die weet waar je mee bezig bent.

Trouwens, ik zou niet willen werken bij een bedrijf dat Big Brother uithangt door screencaptures enzo te nemen.

Maar dit gaat offtopic.
Het is idd zo dat er bij de meeste software bedrijven een 'coding policy' is; daarin staan dingen zoals naamgeving, code-layout etc... in beschreven. Als er gebruik gemaakt wordt v/e framework, dan zal dat daar ook wel in staan.
Daarbij kan je meestal niet anders dan dat framework gebruiken als je met meerderen aan een stuk software werkt. Indien je je daar toch niet aan houdt, dan valt dat nogal snel op, en zal je er wel over aangesproken worden

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Er is toch altijd een bepaalde sociale controle? Als iemand "foute" functies gebruikt en dit wordt door iemand opgemerkt zal dit toch via de teamleider weer bij de developer terecht komen? Als iemand structureel fouten maakt of dingen doet die niet mogen dan zet je een dergelijke developer er toch gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Reken maar van yes. Die heeft een complete devisie die zn programmeurs in de gaten houdt.
:?
Afaik hebben ze daar een tool voor ontwikkeld,FXCop?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
gorgi_19 schreef op 22 juni 2004 @ 15:43:
[...]

:?
Afaik hebben ze daar een tool voor ontwikkeld,FXCop?
Die tool kan je code idd 'bekijken', en je kan er zelf ook wel rules toevoegen, maar die tool kan niet zeggen of je gebruik maakt van een bepaald framework of niet.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1