Toon posts:

Internetverbinding na 25 sec verbroken in win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte Tweakers,

heb het volgende probleem : Internetverbinding wordt na 25 sec verbroken in windows XP

Stapsgewijze toelichting:

1. heb een scherm Internet Explorer open staan en het scherm van Outlook Express voor email
2. maak verbinding, via het inbelschermpje ( ' inbellen ' )
3. vervolgens probeert inbelschermpje verbinding te maken
4. rechtsonder is vervolgens te zien dat de modem verbinding heeft, dmv de actieve monitor-icoontjes
5. op dat moment kan er op het Explorerscherm WEL een internetpagina benaderd worden
6. echter het inbelschem blijft nog steeds aangeven dat geprobeerd wordt verbinding te maken.
7. als dat vervolgens niet lukt wordt de verbinding geheel verbroken ("Kan geen verbinding maken")
8. Outlook heeft GEEN email ontvangen of verzonden
9. dit alles duurt circa 25 seconden. Ik krijg geen aparte foutmelding. Ook als Outlook niet geopend wordt speelt het probleem.

Type verbinding: isdn pci modem,

-Opmerking: storing aanwezig sinds ontvangen emailtje (met attachements die ik NIET geopend heb), van overigens bekende persoon, die dit euvel momenteel óók heeft, en die internetverbinding heeft via kabel. > Het kan dus niet aan de server provider liggen.
-Verder zijn zover ik weet de instellingen niet veranderd.
-Er wordt door Norton met recentste update ook géén virus gevonden. De verdachte email is circa 4 weken geleden ontvangen en verwijderd. Vanaf toen leverde emailontvangen en verzenden al problemen op door foutmelding dat de server niet bereikt kon worden, echter bij nog een keer verzenden ging alles wel gewoon goed.

Is dit misschien een bekend of recent Windows XP probleem of misschien toch een virus oid? En, hoe los ik dit het beste op?? BVD voor jullie hulp!

PS. Het is erg lastig internetten zo dus kan ik helaas niet alert reageren. excuses hiervoor. Jack.