SMS 2003 forceer client installatie

Pagina: 1
Acties:

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik ben mij aan het verdiepen in SMS 2003 en ik heb inmiddels het boek gelezen (en op internet gezocht), maar ik kan niets vinden over remote installatie.

Om precies te zijn, ik wil graag vanaf een server / werkplek software installeren op een andere pc (pushen van software). In het boek en op het internet vind ik alleen info om de packets te publiseren zodat een client ze kan installeren.

Tjielp... een vogel.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met mijn beperkte SMS 2.0 kennis kan ik je vertellen dat wanneer je een package hebt gemaakt, en deze hebt geadvertised op een bepaalde collectie dat deze software wordt geinstalleerd of de gebruiker het nou wil of niet.

De tijd / tempo waarin jij die package geinstalleerd wil hebben kan je zelf instellen bij je advertisement.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Wanneer ik hem advertise, ziet de client hem wel, maar ik kan niet pushen.

Tjielp... een vogel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

1 van de hoofddoelen van SMS 2.0 is idd om packages een client door z'n strot te rammen, ik kan me niet indenken dat dit in SMS 2003 anders zou zijn :?

Graag meer info.

Tijd voor een nieuwe sig..

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Koffie schreef op 22 juni 2004 @ 15:48:
1 van de hoofddoelen van SMS 2.0 is idd om packages een client door z'n strot te rammen, ik kan me niet indenken dat dit in SMS 2003 anders zou zijn :?

Graag meer info.
Ik zit het nu even te bekijken, heb hier een SMS 2003 test server staan maar ik kan in de package opzich geen instelling vinden om echt te pushen. Alleen het advertisen en dan moet je op de client het advertised programma zelf runnen.

Waar zou je aan moeten kunnen geven dat het een geforceerde install is dan?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

als de package een msi is, kan je hem gewoon assignen aan een computer object in een group policy.
gewoon via Active directory, client krijgt geen keuze, wordt gewoon dom geinstalleerd!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BFS schreef op 22 juni 2004 @ 15:53:
[...]

Ik zit het nu even te bekijken, heb hier een SMS 2003 test server staan maar ik kan in de package opzich geen instelling vinden om echt te pushen. Alleen het advertisen en dan moet je op de client het advertised programma zelf runnen.

Waar zou je aan moeten kunnen geven dat het een geforceerde install is dan?
Wat ik weet van de oude SMS, is een package mandatory pushen, dan MOET de client 'm accepten.
NOFI, maar dit soort dingen staan niet in dat boek :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Als je in je SMS_Site staat kun je inderdaad per advertise aangeven of deze mandatory is of niet, ben net even gaan testen en kwam bij de eigenschappen van de advertisement onder 'Schedule' 'Mandatory Assigment' tegen waarbij je op kan geven dat het packet echt gepushed wordt dus dat de package maar geslikt moet worden door de client.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 20:14
BFS schreef op 22 juni 2004 @ 16:34:
Als je in je SMS_Site staat kun je inderdaad per advertise aangeven of deze mandatory is of niet, ben net even gaan testen en kwam bij de eigenschappen van de advertisement onder 'Schedule' 'Mandatory Assigment' tegen waarbij je op kan geven dat het packet echt gepushed wordt dus dat de package maar geslikt moet worden door de client.
zie screenshot voor mandatory assignment:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeanpaul.nu/files/sms2003.jpg

Je hebt een standaard "advertisement start time" die je instelt bij de schedule van de advertisement, vanaf dat moment is de advertisement beschikbaar. De client kijkt standaard elke 60 minuten of er nieuwe advertisements zijn. Dat kan je weer instellen onder: "site hierarchy > site name > site settings > client agents > advertised programs client agent".

Bij mandatory(verplichte) assignments kan je dus meerdere schedules opgeven, bijvb. elke 3 uur of elke maandag om 10.00 uur.

5564

Pagina: 1