eigen server

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga morgen mijn spullen ophalen en over een weekje mijn 19" kast, maar nu wil ik graag weten waar ik mijn servertje het beste kan zetten ?

Het is de bedoeling dat ik 10 IP adressen ter beschikking krijg (normaal) een ombeperkt aantal domein registraties kan verichten, met dataverkeer neem ik genoeg met 20GB p/maand. Wel de prijs ok houden (bijv. WideXS is 175,-- dat is ok)

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 08:30
Waarom is één IP-adres niet voldoende?
Je kunt toch voor iedere website een virtual server o.i.d. aanmaken onder Apache.

Waarom zou men (ik) meer dan IP-adres nodig hebben per fysieke server?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Is de winkel op zondag open dan? :(

Ik ben daar trouwens wel op tegenB-)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 01:51

BrZ

Op zaterdag 23 december 2000 09:59 schreef Aziona het volgende:
Waarom is één IP-adres niet voldoende?
Je kunt toch voor iedere website een virtual server o.i.d. aanmaken onder Apache.

Waarom zou men (ik) meer dan IP-adres nodig hebben per fysieke server?
Uhm, als je meerdere websites op die server host, hoe kan je die dan via 1 IP benaderen? de enigste manier is die websites op verschillende poorten te hosten, maar dat is niet echt een mooie oplossing.. en meerdere IP's is echt niet zo duur ofzo hoor

• mavink
  • Laatst online: 06-05 09:52
Op zaterdag 23 december 2000 15:01 schreef -BrZ- het volgende:

[..]
Uhm, als je meerdere websites op die server host, hoe kan je die dan via 1 IP benaderen? de enigste manier is die websites op verschillende poorten te hosten, maar dat is niet echt een mooie oplossing.. en meerdere IP's is echt niet zo duur ofzo hoor
Als je webbrowser een pagina opvraagt dan geeft-ie daarbij ook de hele naam van de server op waarvan hij de pagina ophaalt.

Iederen fatsoenlijke webserver kan daarnaar kijken, en aan de hand van de servernaam die wordt opgegeven een andere pagina laten zien. Dat werkt geloof ik al vanaf Internet Explorer 2 en Netscape 1 ofzo... Kortom iedere website een eigen IP is pure verspilling van toch al schaarse IP-adressen. Ga je schamen >:)

Verwijderd

Uhm, als je meerdere websites op die server host, hoe kan je die dan via 1 IP benaderen?
Apache VirtualHosts..

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 15:01 schreef -BrZ- het volgende:

[..]
Hoeft niet, ik draai zelf een webserver met 65 domain names en 19 IP adressen... je kunt iig met 1 NIC gewoon IP's mappen (eth0:1 -> 216.74.73.x , eth0:2 -> 216.74.73.x+1 etc.)

• twixx
  • Niet online
Voor anonymous FTP heb je toch echt verschillende adressen nodig. Ook voor het meten van traffic is het zeer handig.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik heb denk ik ook al heel Nederland afgezocht voor een provider die goedkoper is dan WideXS als je een eigen server wilt hosten. Er zijn 2 goedkopere:

- van de ene weet ik de naam niet meer, maar dat schijnt een grote oplichter te zijn. Een windows-server op een kabelverbinding is beter te bereiken :+
- Luna Internet. 150,- voor 20 gig dataverkeer. Alleen het aantal IP's weet ik daar niet. http://www.luna.nl

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 14:48

aKra

Intentionally left blank.

.

Verwijderd

[alert]
op dit moment is er sprake van een invasie van de trueserver meneeren op GoT...
[/alert]

Ik zou voor widexs gaan! Zeer goedkoop, goeie ping, voldoende bandbreedte en goede service... ik heb er 2 (virtual) accounts

Verwijderd

hmm, luna.nl is nog goedkoper...

iemand ervaring ermee?

Verwijderd

Volgens mij is TrueServer niet te vertrouwen. Waarom zit iedereen in eens die kleine provider te prijzen? WideXS is goed en snel. Kan haast niet geloven dat TrueServer die veel kleiner is 4keer zo veel capaciteit heeft.

En waarom hebben ze geen eigen nameserver? Ze staan bij menthenberg.nl ........ :?

Valt me nog mee dat Wessel hier nog niet heeft lopen lullen hoe goed TrueServer wel niet is. En dat hij er niet werkt, bla die blabla

Ik zal gewoon voor WideXS gaan...
Haal er op de drukke momenten ook genoeg mbps. En niet zoals bitfreak zegt 50kbps... :)

Verwijderd

Ik zou voor proserve gaan. Heb ik persoonlijk erg goede ervaringen mee en ze zijn zeker niet duur.

Tevens ben je bij proserve geen nummer wat wel het geval is bij widexs. Dus als het aan mij zou liggen was het erg simpel. Het mooie is tevens dat als je bij proserve een server hebt staan, dat ze niet kunnen achterhalen via traceroute dat ie bij hun staat, bij alle servers bij widexs wel. Staat mooi tussen backbone blablabla widexs.

Verwijderd

ik zit zelf bij Level3, hosting kan bij v.a. 35,- per maand. 155Mbit. Meerdere IP's valt over te dicussieren, maar moet kunnen. PHP, Apache, MySQL, RH6.2 etc.

• Laurent
  • Niet online
Hmmz, sjah ik zat eigenlijk te kijken naar de "wat bekende namen", teminste waar een aantal mensen evaring mee hebben. Ik zit/zat trouwens nu bij GrafiX en dat vind ik niet echt optimaal dus die word even niet meegeteld :).
Op zaterdag 23 december 2000 10:12 schreef Eastern het volgende:Is de winkel op zondag open dan? :(

Ik ben daar trouwens wel op tegenB-)
Hehehe, ben langs alchemy geweest en heb ff vet gelikt Server mobo van Intel opgehaald voor een kewl prijsje :) (zat ook nog wat extra's bij incl. Tweakers.net Casebadge's :))

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 23 december 2000 17:23 schreef jurri@n het volgende:
Ik heb denk ik ook al heel Nederland afgezocht voor een provider die goedkoper is dan WideXS als je een eigen server wilt hosten. Er zijn 2 goedkopere:

- van de ene weet ik de naam niet meer, maar dat schijnt een grote oplichter te zijn. Een windows-server op een kabelverbinding is beter te bereiken :+
- Luna Internet. 150,- voor 20 gig dataverkeer. Alleen het aantal IP's weet ik daar niet. http://www.luna.nl
Eeuh, hij hoeft niet inspeciaal goedkoper te zijn hoor, maar een beetje rond die prijs, niet eentje van 100 gulden verschil (p/maand). Verder is GrafiX ook goedkoper alleen daar zijn ze Xtreem veel down en hebben maar 34MBIT.

• aKra

aKra

.

Verwijderd

Het valt gewoon op dat Trueserver 'te' vaak wordt genoemd. Ik kan me voorstellen dat je erg tevreden bent over je provider, maar als je in iedere posting die je doet dezelfde bedrijfsnaam naar voor laat komen ruikt dat toch echt naar rasechte spam >:)

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 21:23 schreef Bitfreak het volgende:
TrueServer is een klein bedrijf, ik werk er namelijk ook zelf, een nieuwe klant is altijd beter... en we zijn niet een paar hufters ofsow maar professional hosting.

http://www.trueserver.nl/m20 <- Juniper M20 router.

http://www.trueserver.nl/m20/colo <- Onze colocation ruimte.

http://www.trueserver.nl/m20/nw <- Onze colocation(2) ruimte.
http://www.trueserver.nl/m20/colo/mvc-004s.jpg

Waarom liggen die dozen zomaar op elkaar en niet allemaal aan een eigen 'railtje' zodat ze zelfstandig kunnen hangen? Beetje slordig, hoe wou jij een server eruit halen?...

• aKra

aKra

.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Volgens mij zijn er een paar mensen van trueserver.nl flink aan het spammen :( :(.

Maar ehm, neem gewoon WideXS (url is al zat genoemd :P). Wat ik me eigenlijk nog afvraag is wat een jongen van 12 met een eigen webserver moet? En waarom een jongen van 12 nog om 1:30 wakker is......beetje vaag IMHO.

• twixx
  • Niet online
Mijn les is wel geweest dat je bij de goedkoopste niet altijd het beste af bent. Internet is mooi als het allemaal werkt, maar juist voor die keren dat het niet werkt moet je weten wat je aan je provider hebt. Dit is natuurlijk tot het mininum te beperken door de juiste (meestal niet de goedkoopste) hardware te gebruiken en te zorgen voor (voldoende) backup.
Wil je meer weten mail me.

• McVirusS
Oh sorry, je bent 13.....mijn excuses.

Verwijderd

over wie heb je het?
over Niels?

• McVirusS
Nog even over IP-nummers, je kan met gemak meerdere sites hosten onder 1 IP nummer, je kan ze dan alleen geen Anonymous ftp aanbieden, voor de rest vind ik 1 ip adres per domein netter maar er zijn in princiepe geen verdere praktische bezwaren.

Verwijderd

Nee die Aikeleer of zo (zie helemaal bovenaan)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Let bij WideXS wel even op de max diepte van de behuizing. Ze hebben geen volledig formaat 19" racks. Mijn server is 72 cm diep en kan daar dus ook niet terecht....

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• twixx
  • Niet online
En dat, ter aanvulling op "The lord", dat je met z'n 75 a 100 (als je minder geluk hebt) in een VLAN zit (en dus op 1 poort van de corebuilder).
Verder wil de router nog wel een beetje haperen als op drukke tijden als widexs onbereikbaar is, althans alleen via een e-mail systeem. En vergeet je server niet goed te koelen, want de server ruimte is geen 19 a 20 graden maar avg 26 :(

• Laurent
  • Niet online
Owkej, ik heb het ff met andere gasten er over gehad (die ook op server komen en die ook meebetalen enzow) en we gaan toch voor Wide XS, hier word die naam flink veel genoemd en Wide XS staat wel bekend als een aardig goede hosting provider.
Op zondag 24 december 2000 13:06 schreef The Lord het volgende:Let bij WideXS wel even op de max diepte van de behuizing. Ze hebben geen volledig formaat 19" racks. Mijn server is 72 cm diep en kan daar dus ook niet terecht....
Hmmz, thnx daar let ik wel ffties op

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

72cm is best wel veel. De kast die we voor Artemis gebruiken was geloof ik 68cm en dat is al een stuk langer dan de veelgebruikte 4U kasten waar Appie en Athena in liggen.

[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/977671104.jpg'[/img]

Verwijderd

Hallo..

kosten 175 piek permaand ja..
maar voor additioneel dataverkeer rekent WideXS ook nog eens het volgende

1GB tot 1000GB --> NLG 0,04 per Mb/maand
dat komt er ook nog ff lekker boven op, en ik kan je vertellen dat je niet voor 175 piek per maand uit komt..

mijn buurman heeft ook een dedicated server daar staan, en dat kost rond de 800 piek per maand. !. ik d8 zelf meer...

dus vraag ff goed alles na ! ;)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

0,04 per MB is wel vrij veel ja. Vuurwerk zit met hun nieuwe tarieven op 0,01 per MB voor de normale virtual server accountjes. 1000,- per maand voor 100Gig is redelijk te doen. Voor zover ik weet doen ze in hun nieuwe NOC nog geen dedicated hosting. Alleen hun eigen servers en de servers van de oude klanten (en Tweakers.net :)) staan daar.

Verwijderd

[bullshit]Eerste 20 gig is gratis, en het is goedkoper om er gewoon een extra IP bij te kopen (krijg je weer 20 gig gratis) das goedkoper dan 20 gig dataverkeer betalen.[/bullshit]

edit:
sorry wis het eik niet goed zat :o

En wij hadden vrijdag de server geplaatst. En wij staat in een nieuwe ruimte van hun, die slechts voor 10% gevult was met servers, en daar was het echt niet warm (ik heb me jas de heletijd aan gehouden(was ook zo weer weg)) Ik denk idd zo'n 19 graden...
Maar goed koelen is nooit een slecht ID, wij hebben ook een 19" windtunnel :9

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 16:49 schreef ]DrPain[ het volgende:
Eerste 20 gig is gratis, en het is goedkoper om er gewoon een extra IP bij te kopen (krijg je weer 20 gig gratis) das goedkoper dan 20 gig dataverkeer betalen.
Mooi niet.. je krijg er 10 IP's bij, maar het is niet 20 gig per IP, dat heeft 'r niets mee te maken..

Verwijderd

niels, laat toch gewoon tmfweb betalen ;)

Verwijderd

Ik weet niet of VUURWERK in het rijtje hoort, maar is ik de snelheid van TWEAKERS bekijk zo door de maanden heen......... lijkt mij VUURWERK hypersnel!

But, correct me when I am wrong......

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Vuurwerk is heel lekker! Ping ook maar eens < 40... lekkur!

Verwijderd

Voor zover ik weet doen ze in hun nieuwe NOC nog geen dedicated hosting. Alleen hun eigen servers en de servers van de oude klanten (en Tweakers.net ) staan daar
Ik ontving net een mailtje van Vuurwerk dat ze weer co-location servers toelaten.
Heb hier het mailtje even geplakt:

---

Via deze weg wil Vuurwerk Internet BV afdeling DGK u laten weten dat u vanaf heden uw eigen server kunt plaatsen in de serverruimte van Vuurwerk.
Hiervoor gelden onderstaande voorwaarden;

Server met 1 hoogte-eenheid - fl. 3000,- per jaar met een minimumtermijn van een jaar.
Server met 2 hoogte-eenheden - fl. 3300,- per jaar met een minimumtermijn van een jaar.
Server met 4 hoogte-eenheden - fl. 4200,- per jaar met een minimumtermijn van een jaar
Dit is exclusief:
- één domeinnaam (kost Nlg. 100,- per jaar)
Dit is inclusief:
- het recht van het plaatsen van de server
- de energietoevoer
- verwerking nameservers door VuurWerk Internet (hiervan kan niet worden afgeweken)
- 20 GB dataverkeer per maand (niet overdraagbaar naar volgende maanden)
- 1 IP-adres
- 1 Remote Power Switch

Verder rekenen wij eenmalig 450,- opstart kosten, iedere klant levert eigen kast.
Dit is inclusief:
- tijd systeembeheerder bij het installeren van het systeem
- kosten van het rack waarin de server wordt geplaatst
- kosten van 1 poort van de switch waarmee de kast aan het netwerk wordt gekoppeld

De server dient van tevoren te worden besteld en is leverbaar in AT en ATX uitvoering. MAC-servers en andere
afwijkende modellen kunnen na bespreking met systeembeheer ook worden geplaatst.
Voor een Mac heeft u een extra plank nodig voor in het rack en dit kost 250,- extra.

2.afmeting eigen server:
breedte =19"inch (43 cm)
hoogte =4 hoogte eenheden (U) 1U=4.44 cm dus maximaal 17.76 cm hoog.

Inrichting eigen server:
- moederbord
- harddisk
- eventueel een cd rom
- grafische kaart
- 1 netwerkkaart UTP 10 of 100 Megabit
- voldoende geheugen (v/a 64 megabyte)
- de "oren" moeten aan de serverkast vastzitten.

De Server dient van te voren worden getest!

3. Extra dataverkeer op de eigen server.

Extra dataverkeer op de eigen server kost fl. 100,- per 10 GB. Restitutie voor ongebruikt dataverkeer is niet mogelijk.

4. Virtuele hosting op de eigen server

Losse IP-adressen zijn mogelijk en kosten fl. 100,- per jaar. Als u alleen domeinnaam wilt reserveren dan betaalt u alleen de gebruikelijke kosten hiervoor (meestal fl. 100,- per jaar). Deze kunnen dan op de eigen server worden gebruikt.

U kunt uw eigen server via het Internet onderhouden, bv. door PC-anywhere.
Tijdens kantooruren kunt u na afspraak fysiek onderhoud plegen aan uw eigen server. Zelf doen wij helemaal niets aan uw server. Alleen kan deze tijdens kantoortijd gratis door ons worden ge-reset.

Alle software op uw server moet zijn geregistreerd. Daarnaast is het ook niet toegestaan om illegale bestanden (volgens de Nederlandse Wet) te plaatsen of aan te bieden. Indien deze regel wordt overtreden wordt uw server direct afgesloten. De meeste machine's draaien onder Unix, daarna Windows NT, maar u mag ook andere programma's gebruiken.

Uw eigen server zult u zelf moeten verzekeren. Hoewel deze in een afgesloten ruimte met onafhankelijk beveiligingssysteem staat en wij de hoogste mate van beveiliging nastreven is bij calamiteiten uw server niet
meeverzekerd en zijn wij niet aansprakelijk bij schade of diefstal.

• Laurent
  • Niet online
Hmm, als ik het goed begrijp installeert VuurWerk de software incl. de aansluitkosten voor 450,-- ?

• HGM
  • Niet online

HGM

ik denk niet dat ze software installeren hoor..

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan is Vuurwerk dus vanaf 25,83GB traffic p.mnd. al goedkoper (verschil van FL 200,- in opstartkosten niet meergerekend).

(met 4U kast bdw)

Verwijderd

Het enige nadeel van vuurwerk is alleen dat je geen eigen nameserver mag hosten :(

• Laurent
  • Niet online
Hmmz, sjah dan moet ik toch wel kiezen tussen WideXS en Vuurwerk. Ze hebben allebij Nadelen en voordelen (
Op zondag 24 december 2000 20:03 schreef Femme het volgende:Dan is Vuurwerk dus vanaf 25,83GB traffic p.mnd. al goedkoper (verschil van FL 200,- in opstartkosten niet meergerekend).

(met 4U kast bdw)
) en (
Op zondag 24 december 2000 20:33 schreef Xs2You het volgende:Het enige nadeel van vuurwerk is alleen dat je geen eigen nameserver mag hosten :(
)

• twixx
  • Niet online
Silverpoint levert voor de widexs prijs een beter netwerk, alle mogelijkheden (zoals nameserver, je kan dan bij de stichting je domeinnamen op jou dns servers laten reggen), meer dataverkeer en de benodigde IP's in haar nieuwe netwerk. Dit is allemaal terug te vinden op de site die rond 10 januari gelanceerd wordt. Maar zoals ik zei, mail voor meer informatie voor 10 jan., daarna zie website.

Verwijderd

Zit zelf bij Widexs met eigen server. Over de snelheid ben ik zeker wel te spreken.
En zijn gewoon lekker goedkoop.

Iemand melde dat je bij Widexs een nummer in de rij bent....Nou echt even niet....heb daar goede contacten. En waar zou je de helpdesk dan voor nodig moeten hebben ... omdat je eigen server plat ligt :) ???

Verwijderd

Pff.. iedereen heeft goede contacten bij WideXS (ehh, ik zelf ook hoor :)), maar vaak mogen ze niet meer doen dan rebooten.. da's best vervelend...

• aKra

aKra

.

Verwijderd

Als je zo groot bent als WideXS, kun je er (lijkt mij) niet aan beginnen om meer aan
de server van de klant te doen dan alleen
rebooten...

• twixx
  • Niet online
Ik ken grotere bedrijven, zonder namen te noemen, op ongeveer het zelfde marktvlak die wel service kunnen bieden. Je kan met je hosting bedrijf wel de bandwidth en de space hebben, maar als je geen service hebt kun je het vergeten in de toekomst.

Verwijderd

Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens, maar wat wordt verstaan onder meer doen dan alleen rebooten?

Als een klant problemen heeft met bijvoorbeeld het upgraden van PHP (ik noem maar iets), dan helpen wij de klant daar
graag bij. Desnoods loggen we op de server
in en maken wij het in orde.

Ik kan me echter voorstellen dat WideXS
dit soort dingen minder makkelijk doet
wegens het enorme aantal servers die ze
daar van klanten hebben staan.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op zondag 24 december 2000 02:30 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]
http://www.trueserver.nl/m20/colo/mvc-004s.jpg

Waarom liggen die dozen zomaar op elkaar en niet allemaal aan een eigen 'railtje' zodat ze zelfstandig kunnen hangen? Beetje slordig, hoe wou jij een server eruit halen?...
Nou, men neme een Schroevendraaier, men pakken de server bij beide handgrepen vast, en men nemen hem er uit. Zonder problemen. En trouwens, mijn bak staat onderop, en die andere servers leunen daar niet op hoor.

En nu ff zonder gein: Ik werk ook bij/voor TrueServer, maar ik zal een paar feiten gewoon vertellen, voor de verandering :) :

- Ik loop stage bij TrueServer, dus ik word er amper beter van om te prediken dat TrueServer bla bla is.

Wat ik zeg is:
Kijk wat je zelf vindt van de verbindingen van TrueServer, en oordeel zelf:

AMS-IX, 1000 MBit Optical Fibre:
GTS/Ebone, 100 MBit:
Level3, 100 MBit:

En de peering-lijst voor de AMS-IX:
http://www.trueserver.nl/peerings.html

Wat verder een voordeel (persoonlijk vind ik dit een GROOT voordeel) is, is dat TrueServer housed bij TeleCity. TeleCity is de 3e locatie waar de AMS-IX zich bevindt, en de AMS-IX staat dus hemelsbreed zo'n 30/40 meter van de Core-router van TrueServer af.

Verder hebben Level3, GTS, UPC, Versatel, etc, etc, (elke telcoboer dus) genoeg capaciteit bij TeleCity liggen, waardoor TrueServer weer tegen zeer concurrerende prijzen extra capaciteit kan afnemen.

In vergelijking met bijvoorbeeld WideXS, A Cable & Wireless company (Sorry boys ...), zij hebben een eigen colo gebouwd in hun pand. Op zich wel relaxed, maar wat de kosten zijn:
- Bouwen colo
- Lijnen vanuit Amsterdam naar Hoofdddorp
- Router in Hoofddorp
- Router in Sara of NIKHEF voor de AMS-IX.

TrueServer heeft alleen de kosten van _1_ enkele router, omdat de AMS-IX op een kruipafstand staat. En ze hoeven geen dedicated of clear channel line te hebben daarvoor, ze gebruiken gewoon een (multi-mode, geloof ik) optical fibre, die onder de vloer naar de AMS-IX toe gaat.

Nogmaals, ook al lig ik TrueServer te promoten, althans komt het zo over, ze hebben het gewoon slim aangepakt IMHO. Het kantoor, waar ik dus fysiek zit door de weeks, bevindt zich op zo'n kilometertje of 5 van TeleCity af. Dus ze kunnen snel genoeg op locatie zijn wanneer er troubles zijn.

Mocht je het verhaal wantrouwen of niet geloven of whatever, dan ben je altijd welkom om een afspraak te maken voor een rondleiding door het serverpark :)

<hmmz>
Hmmz, ik moet denk ik toch maar's met Vincent gaan praten, dat ik opper-sales-dude ga worden als ik later afgestudeerd ben :)
</hmmz>

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Ik heb niets tegen Trueserver. Ik vind de plaatjes en verhalen die ik gehoord heb veel belovend!

Ik ga alleen m'n bedrijf toch ook niet bij
iedere posting die ik doe met naam en toenaam noemen?

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Trueserver lijkt mij best wel veelbelofend, alleen zie ik nergens op hun site iets van prijzen staan...

Misschien dat iemand van de medewerkers zo lief is om eventjes iets prijsinformatie te geven :)

• twixx
  • Niet online
Op maandag 25 december 2000 16:51 schreef Xs2You het volgende:
Ik heb niets tegen Trueserver. Ik vind de plaatjes en verhalen die ik gehoord heb veel belovend!

Ik ga alleen m'n bedrijf toch ook niet bij
iedere posting die ik doe met naam en toenaam noemen?
Dan noem ik ook maar niet dat silverpoint voor 200,- al een 2HE server kan hosten op een netwerk dat beter is dan dat van WideXs en de voordelen heeft een een kleiner bedrijf. Met de tread ben ik het eens, de grootste is per definitie zeker niet de beste keuze.

Verwijderd

Silverpoint klinkt ook erg goed, vooral,omdat ze zelf een adminprogrammaaan het ontwikkelen zijn. Maar ik ben het er ook mee eens groot=niet altijd de beste.

Maareh treuserver laat maar eens wa prijzen zien. Doe maar 1,2 en 4 u hoog. En uiteraard de prijs voor extra dataverkeer etc. etc. dus kom maar op.

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
erm....oops?

Verwijderd

Mogen ze eens legaal spammen... doen ze het niet!

• Peerke
  • Niet online

Peerke

TrueServer richt zich niet op kleine partijen. Je kan bij TrueServer aankloppen als je minimaal _1_ 19" kabinet wilt huren, in combinatie met minimaal een halve MBit traffic.

Zit je hier onder, dan kan je beter informeren bij bijvoorbeeld 2Fast, die staan bij trueserver in het netwerk.

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

silverpoint.nl beter netwerk dan widexs? silverpoint.nl _staat_ bij widexs:

[niels@home niels]$ traceroute www.silverpoint.nl
traceroute to www.silverpoint.nl
[..]
5 ams-ix.widexs.net (193.148.15.118) 17.905 ms 16.644 ms 22.316 ms
6 hfd1.s3-0-ams.widexs.net (212.204.214.149) 31.533 ms 28.530 ms 29.081 ms
7 ns2.silverpoint.nl (212.204.207.2) 17.672 ms 21.404 ms 18.635 ms

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 00:38 schreef Peerke het volgende:
TrueServer richt zich niet op kleine partijen. Je kan bij TrueServer aankloppen als je minimaal _1_ 19" kabinet wilt huren, in combinatie met minimaal een halve MBit traffic.

Zit je hier onder, dan kan je beter informeren bij bijvoorbeeld 2Fast, die staan bij trueserver in het netwerk.
Dan snap ik helemaal niet waarom je hier voor trueserver loopt te spammen. Naar mijn idee zijn de meesten allemaal kleine hosts. Dusse nu echt opdonderen met je spam!!!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op dinsdag 26 december 2000 01:39 schreef HPC het volgende:

[..]
Dan snap ik helemaal niet waarom je hier voor starhost loopt te spammen. Naar mijn idee zijn de meesten allemaal kleine hosts. Dusse nu echt opdonderen met je spam!!!
;)

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb zelf al enkel jaren een webserver bij Widexs staan en ga er binnen kort nog weer eentje heen brengen.

Wat ik van Widexs weet is dat ze gewoon verwachten dat jij de kennis hebt om je server zelf goed te onderhouden maar, als je wat wil weten kan je het altijd vragen.

O en even over de snelhied Widexs heeft dacht ik nu een dubbele 34 Mbit verbinding met internet exchange maar dat wordt uiteindelijk naar een grote upgrade 9Gbit
waneer dit gaat gebeuren is niet bekend.

Maar tot zover was ik altijd al tevreden over hun werk

En zou dus kiezen voor Widexs.

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 01:39 schreef HPC het volgende:
[..]
Dan snap ik helemaal niet waarom je hier voor http://www.servicez.org/ loopt te spammen. Naar mijn idee zijn de meesten allemaal kleine hosts. Dusse nu echt opdonderen met je spam!!!
>:) :9

• twixx
  • Niet online
Op dinsdag 26 december 2000 02:01 schreef mweert het volgende:
Ik heb zelf al enkel jaren een webserver bij Widexs staan en ga er binnen kort nog weer eentje heen brengen.

Wat ik van Widexs weet is dat ze gewoon verwachten dat jij de kennis hebt om je server zelf goed te onderhouden maar, als je wat wil weten kan je het altijd vragen.

O en even over de snelhied Widexs heeft dacht ik nu een dubbele 34 Mbit verbinding met internet exchange maar dat wordt uiteindelijk naar een grote upgrade 9Gbit
waneer dit gaat gebeuren is niet bekend.

Maar tot zover was ik altijd al tevreden over hun werk

En zou dus kiezen voor Widexs.
Er is helemaal geen sprake van een uitbreiding naar 9 Gb (welke router routeerd dat overigens? Zeker eentje met 9 wan modules?)
Er is sprake van een uitbreiding naar 155Mb op een 622Mb lijntje. De telefooncentrale, ISDN-30, 2Mbit, moet er ook nog tussen passen. Momenteel hebben ze 2x 34Mb naar de amx-ix. Ik weet niet of ze voor iedere 'room' een eigen verbinding hebben of dat ze die 'gestapeld' hebben, dat is wellicht enig sinds uit stats.widexs.nl te halen.

Announcebericht:
Widexs heeft momenteel een 155MB Premium Access (Cityring)
verbinding (redundant uitgevoerd)
met een 34MB drager naar de AMS-IX
op de kruislaan 409 in Amsterdam.
De drager zal binnen 3 weken worden geupgrade naar 2 x 34MB.
De Premium Access zal ook worden geupgrade naar een 622MB verbinding.
De drager op de 622MB verbinding zal eerst 155MB zijn.
Deze 155MB zal ook direct naar de AMS-IX gaan.
Op de AMS-IX wordt alleen het Nederlandse verkeer uitgewisseld met de volgende providers
Voor het buitenlanse verkeer maakt widexs gebruik van :
Global One (1MB) Carrier One (15MB) Ipergy (15MB)*
Al deze verbindingen zorgen voor de totale verbinding van widexs.
Er staat alleen niets over de temperatuur :)

• twixx
  • Niet online
Op dinsdag 26 december 2000 01:11 schreef [nielsonline] het volgende:
silverpoint.nl beter netwerk dan widexs? silverpoint.nl _staat_ bij widexs:

[niels@home niels]$ traceroute www.silverpoint.nl
traceroute to www.silverpoint.nl
[..]
5 ams-ix.widexs.net (193.148.15.118) 17.905 ms 16.644 ms 22.316 ms
6 hfd1.s3-0-ams.widexs.net (212.204.214.149) 31.533 ms 28.530 ms 29.081 ms
7 ns2.silverpoint.nl (212.204.207.2) 17.672 ms 21.404 ms 18.635 ms
We staan _nog_ bij Widexs. Dat is tot 15 januari. Rond de 10 van januari word onze nieuwe website gelanceerd en daar staan informatie over het nieuwe netwerk, services en diensten op.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Niels, Silverpoint gaat weg bij WideXS.

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

is dit nu gewoon een "Maak reklame voor je eigen hosting comapany"-topic geworden? Dan kan ik ook nog even mee doen :P
Apache – PHP – MySQL – Cpanel – Telnet – FTP – Free CGI Scripts – Mailserver – 24/7 Support – Maandelijks alle nieuwe software updates – Beveiligd met TripWire – Backup & Restore Service – Perl – en verzoekjes zijn nu ook mogelijk!

Basic Hosting: PHP, MySQL, Apache, CGI/Perl, FTP, Telnet, 5 mailadressen, gratis domein parkeren, Cpanel, 25MB server ruimte, 200MB data verkeer Fl.35,-
Advanced Hosting: PHP, MySQL, Apache, CGI/Perl, FTP, Telnet, 15 mailadressen, gratis domein parkeren, Cpanel, 75MB server ruimte, 500MB data verkeer Fl.50,-
Deluxe Hosting: PHP, MySQL, Apache, CGI/Perl, FTP, Telnet, 25 mailadressen, gratis domein parkeren, Cpanel, 250MB server ruimte, 750MB data verkeer, 2 subdomeinen Fl.75,-
Gold Package: PHP, MySQL, Apache, CGI/Perl, FTP, Telnet, 50 mailadressen, gratis domein parkeren, Cpanel, 500MB server ruimte, 1200MB data verkeer, 5 subdomeinen, Uptime garantie Fl.110,-
Platinum Package: PHP, MySQL, Apache, CGI/Perl, FTP, Telnet, ongelimiteerd mailadressen, gratis domein parkeren, Cpanel, 1000MB server ruimte, 2500MB data verkeer, 10 subdomeinen, Uptime garantie** Fl.225,-

* Alle genoemde prijzen zijn per maand en zijn exclusief de eenmalige installatie kosten van Fl.50,--

** Uptime garantie wil zeggen dat wanneer onze server minder als 98,0% van de tijd up is, u per uur downtime 5 gulden korting krijgt met een maximum van het maand bedrag.

Extra Features

24/7 Support. Elke dag op elk moment support voor u! Fl.100,--

Uptime garantie. 98,0% van de tijd up of geld terug. Fl.50,--

Backup & Restore service. 50,- Per Backup of Restore call die u wilt laten uitvoeren. U bepaalt wanneer wij uw site back-uppen

Voor slecht Fl.25,- per maand per GB extra data verkeer!

Bel met: 0575-571977 of met 06-51915356 voor meer info! U kunt natuurlijk ook e-mailen: hosting@ccc4u.net
Je hebt bij ons sowieso support, maar voor 24/7 betaal je dus meer. Overdag kun je moi altijd gewoon bellen, ik kan vanaf hier het meeste wel regelen.
Overigens, voor de echte groot gebruikers, zitten we ook op ongever een tientje per GB. Maar dan moet je al wel minstens zo'n 20GB willen. Ook non-virtual accounts zijn mogelijk.

Verwijderd

Uhh CyberJunk86....

Deze topic gaat over het aanbieden van
co-located ruimte voor je webserver, en
niet over het aanbieden van virtuele
hostingaccounts :)

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

Mensjes van trueserver,
wellicht weten jullie dit.
Die 1 gbit aansluiting, is die in principe voldoende, of heb je naast een aansluiting op de ams-ix altijd peeringagreements nodig?

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op dinsdag 26 december 2000 15:14 schreef pdehoop het volgende:
Mensjes van trueserver,
wellicht weten jullie dit.
Die 1 gbit aansluiting, is die in principe voldoende, of heb je naast een aansluiting op de ams-ix altijd peeringagreements nodig?
Wat heb je er aan, als je 1 gigabit naar een punt hebt liggen wat doodloopt? Niets. Dat heb je, wanneer je geen peering-partners hebt.

Op dit moment peert TS met zo'n 40-tal partijen, of is in ieders geval een overeenkomst om te peeren.

Maar jij hebt denk ik niet mijn posting hierboven gelezen ... Lees maar eens, daar staat precies uitgelegd waarom het voor TS zo easy was om giga te nemen, boven 100 MBit.

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

en naar welk super netwerk gaat silverpoint dan als ik vragen mag? of is dat nog top secret?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 19:57
Op dinsdag 26 december 2000 16:03 schreef blablablabla het volgende:
en naar welk super netwerk gaat silverpoint dan als ik vragen mag? of is dat nog top secret?
en gaan de prijzen omhoog/omlaag of blijven ze?

• twixx
  • Niet online
De prijzen blijven zoals ze zijn of zullen dalen.
De prijzen voor colocatie- en dedicated servers zullen concurrerend zijn met b.v. vuurwerk.
Er zal rond 10 januari vooral een uitbreiding van producten en diensten zijn.

Pagina: 1