Toon posts:

AMD K6 II of Celeron ?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Me again...

Ik heb besloten van 1 van deze 2 CPU's te kopen:

AMD K6 II 500 MHz - 3DNOW
Intel Celeron 466 MHz - 128 KC - PPGA

2 vraagjes:
1. Welke processor raden jullie aan.
2. Er is mij aangeraden een ASUS mobo te kopen. Nu had ik nog graag geweten welk er juist aan te raden voor welke processor (want op de asus-site loop ik gewoon verloren).

De hardware moet compatible zijn met de GeForce en met 2* 64 MB SDRAM 100 MHz

bvb,

Huisje

Verwijderd

Je kan die celeron kopen met de abit be6 maar dan mot je wel een slot 1 kaart er bij kopen anders past het niet :)

ik heb hem ook en alles werkt prima.

mijn broer heeft de zelfde mobo alleen dan pentium en die heeft er ook de geforce pro erop.. blaast als een trein !! :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Verwijderd

Wat wil je ermee? Spelletjes spelen? (wat ik vermoed door de geforce)

Indien ja, celeron. Gebruik je meer office applicaties dan zou ik persoonlijk voor de amd gaan.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

En ga je overklokken of niet?
Indien ja, de celeron, en dan kun je inderdaad beter het Abit BE6-II Mobo kopen (met socket-converter)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Met de Asus p3b-f kan je je celeron ook prima opfokken, dus daar hoef je geen Abit voor te kopen.

Nog een klein vraagje tussendoor een spelletjes server alla Quake 3 of UT, leunt dat nou meer op cpu of fpu kracht? I.v.m. keuze k6-2/celeron.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Je zou een BM6 kunnen kopen met een celeron maar met slot 1 kun je later nog een kopermijn erin prikken

Verwijderd

Wat voor snelheid zou ik makkelijk moeten halen met een celeron 466 met Abit BE6-II mobo ?

Dus zonder diepvries en airco inbouwen alleen standaard overclocken met multiplyer en FSB

466@???

Verwijderd

'k heb een paar dagen terug een celly 700 gehaald, aangesloten op m'n *oude* a-open ax63 mobo, wekrt perfect.
meteen op 700@83 gezet, dus hij loopt nu op 875Mhz zonder prob's :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zekers de Celeron, is beter over te klokken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

celly natuurlijk...mooi oc'en en dat ding loopt (zowiezow al) een heel stuk harder dan die k6 II
Mzzls

Verwijderd

de floating point unit van de k6-2 is zwaar slecht daardoor in 3d minder goed als met een celly

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Mensen, hebben jullie in de gaten dat jullie reageren op een vraag van 10 maanden geleden...? >:)

Verwijderd

AMD is kansloos zolang je geen Duron of Thunderbird koopt, De celeron is veel sneller dan de AMD..Dus neem de celeron
Pagina: 1