Toon posts:

[Battlefield/Far Cry] meer geheugen dan 512MB nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een noob en heb een vraagje 8)7

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc aangeschaft:
AMD 3200+
Sapphire 9800 pro 128 mb
2x256 400 MHZ DDR Dual Channel
ASUS A7N8X Deluxe
2x(36gb)digital western Raptors in raid0
en een Koolance watercooling systeem (voor cpu en vga)

Alle games lopen geweldig tot op heden.Ik heb battlefield vietnam en Far cry
aangeschaft en de frames zijn echt belabbert.het gaat zelfs zo ver dat ik
battlefield vietnam op 800x600 moet draaien.Ik heb alle drivers uitgeprobeert
maar geen resultaat.Nu zit ik zelf te twijfelen aan mijn geheugen.Zal ik met meer geheugen betere resultaten halen?

Gr ToBbErT

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 18:55
is een optie, maar je moet dan wel meteen 2 x 512 kopen, omdat je dual channel draait

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ligt eraan, hoeveel geheugen je nu hebt. Bij de games van nu heb je meestal tegen de 512 MB nodig, of net zoals hierboven werd gezegt, 2x512 en dan in Dual-Channel, levert nog is een extra geheugen boost :P

[ Voor 37% gewijzigd door Yonix op 22-06-2004 13:36 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik zou eerder kijken naar de processen die je hebt draaien tijdens het spelen, dan dat je dit verwijt aan je geheugen.

Kijk ook eens of er updates zijn (waarschijnlijk wel) voor je videokaart, ik weet niet of je dat al hebt geprobeert.

edit:
aha dat heb je al geprobeert, niet goed gekeken |:(

Verder wil een schoon systeem ook wel helpen, op fouten scannen, defragmenteren enz.

[ Voor 10% gewijzigd door Pendaco op 22-06-2004 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch ook gewoon 2x256 en dan gewoon 512 erbij doen?
Tuurlijk verlies ik dan mijn dual channel.
Thx voor de vlugge reply ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Alle games lopen geweldig tot op heden.Ik heb battlefield vietnam en Far cry
aangeschaft en de frames zijn echt belabbert.het gaat zelfs zo ver dat ik
battlefield vietnam op 800x600 moet draaien.Ik heb alle drivers uitgeprobeert
maar geen resultaat.Nu zit ik zelf te twijfelen aan mijn geheugen.Zal ik met meer geheugen betere resultaten halen?
Denk niet dat memory nog veel effect gaan hebben. Denk namelijk eerder dat je FSAA en isonotropic filtering heel erg hoog staan ingesteld.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem en heb net 2 reepjes van 512 erbij gegooid. Far Cry loopt gelijk stukken beter. Dit is een spel wat 1Gb+ aan geheugen goed kan gebruiken. Heb nu 1,5Gb en het werkt met games toch net even wat makkelijk :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat hangt er natuurlijk vanaf of je daarwerkelijk méér dan 512MB geheugen nodig hebt 8)7 Ergo: gewoon je geheugengebruik in de gaten houden. Zit je constant in de buurt van of over 512MB heen, dan is een geheugenuitbreiding wel zinvol. Nogal wiedes hé ;)

Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" :)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Heej, daar heb je GoT voor he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet allemaal goed zijn.
nieuwe drivers krijg ik geen 1 frame meer.(Ati drivers)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:37:
Ik kan toch ook gewoon 2x256 en dan gewoon 512 erbij doen?
Tuurlijk verlies ik dan mijn dual channel.
Thx voor de vlugge reply ;)
Als het goed is verlies je je dual channel niet hoor.

Beste is om dan 512 in bank 1 te doen en bank 2 en 3 beide met 256 te vullen.

Verwijderd

Topicstarter
Thx Thx waar kan ik mijn geheugen in de gaten houden tijdens een spel?
Windows xp

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 18:55
taskmanager maybe? :)

Verwijderd

Check m'n specs...eb een vergelijkbaar systeempje (op processor na) en die games draaien bij mij perfect, ook met 512mb dan wel dualchannel, maar dat zou ook maar 15% preformance moeten schelen....

Misschien tijd voor een softmod van je VGA...??? zeker als deze watergekoeld is.. ;)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

olof schreef op 22 juni 2004 @ 13:39:
[...]

Als het goed is verlies je je dual channel niet hoor.

Beste is om dan 512 in bank 1 te doen en bank 2 en 3 beide met 256 te vullen.
Dan verlies je volgens mij echt je dual channel. Geheugen moet per 2 worden geplaatst en wanneer jij er 3 totaal plaatst gaat je dual channel dus niet werken :).

Met dit in mijn achterhoofd heb ik ook 2 reepjes van 512 bijgekocht.

NoRtHeRLiGhT: Wat is perfect :) ? Hier is perfect minimaal 1024x768 en alles vol open. Liever nog 1280x1024 :)

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 22-06-2004 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
control alt delete ?:D

• olof
Probeer het eens met het programma sysmetrix of gewoon in je taakbeheer kijken.

Verwijderd

Je koopt een dik systeem en bespaar je op geheugen?! 2x 512 PC3200 is geen luxe meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:41:
Check m'n specs...eb een vergelijkbaar systeempje (op processor na) en die games draaien bij mij perfect, ook met 512mb dan wel dualchannel, maar dat zou ook maar 15% preformance moeten schelen....

Misschien tijd voor een softmod van je VGA...??? zeker als deze watergekoeld is.. ;)
wat is een soft mod ?

• olof
We Are Borg schreef op 22 juni 2004 @ 13:41:
[...]
Dan verlies je volgens mij echt je dual channel. Geheugen moet per 2 worden geplaatst en wanneer jij er 3 totaal plaatst gaat je dual channel dus niet werken :).

Met dit in mijn achterhoofd heb ik ook 2 reepjes van 512 bijgekocht.
Als ik mij niet vergis (wat ik volgens mij niet doe) staat het in een document van nvidia beschreven dat je gewoon dual channel houdt met 3 repen geheugen.

Zal ff kijken of ik dat document nog terug kan vinden.

• Zeus
  • Laatst online: 08:29
www.nvidia.com -> download chipset drivers (voor je moederbord)
kijk of je geen Anti-Aliasing / Anisotropische filtering aan hebt staan in je CATALYST driver Tab. Is dit het niet?
Dan kan dit misschien nog uitkomst bieden:
-AGP aperture size aanpassen (in bios, een beetje mee testen)
-wederom in bios fastwrites aan of uit zetten
-adaware gebruiken om te kijken naar malware wat je systeem vertraagd
-stinger (of andere virusscanner) draaien om te zoeken naar vertragende virussen.
De programma's die ik noem zijn te vinden via www.google.nl

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:42:
[...]

wat is een soft mod ?
Andere drivers van Omega...(ff google)die er voor kunnen zorgen dat je 9800PRO op 9800XT speeds draait....of even een overclockprogje downloaden voor ATI's zoals RAGE3dTweak, gebruik ik ook, geen andere drivers nodig en een winst van 300->426mhz en mem van 337-> 360mhz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 13:48 . Reden: typo's ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

olof schreef op 22 juni 2004 @ 13:42:
[...]

Als ik mij niet vergis (wat ik volgens mij niet doe) staat het in een document van nvidia beschreven dat je gewoon dual channel houdt met 3 repen geheugen.

Zal ff kijken of ik dat document nog terug kan vinden.
Ook is het mogelijk om (als je mobo tenminste extra slots heeft) meer dan 1 DIMM op een kanaal te gebruiken. Zo is bijvoorbeeld een combinatie van 2x 256MB en 1x 512MB mogelijk. Let wel op dat naarmate je meer banks bezet de maximaal haalbare snelheid daalt- een afrader voor overclockers dus.
Overigens doet de nForce2 het prima met slechts één DIMM. Je zult dan alleen de eerder genoemde dual channel voordelen missen. In de praktijk uit zich dit in slechts een paar procent performance verlies, verwacht dus geen wonderen van twee dezelfde DIMM’s.
Bron Je hebt idd gelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz heb nu battlefield vietnam op 1600x1200 gezet en het geheugengebruik is
615\1250mb
dus geen geheugen probleem?

• Zeus
heb je mijn reactie weleens gelezen?
(of die van anderen waarbij het niet gaat om het geheugen)

Verwijderd

Topicstarter
core clock 412
memory clock 344
RivaTuner

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
Ik zou het probleem ook zoeken bij de processen die je hebt draaien. Als ik naar mijn eigen systeem kijk zou ik zeggen dat het niet echt aan het geheugen ligt. Mijn systeem is namelijk heel wat trager en far cry bijv. draait toch redelijk goed (gewoon op 1024/768 maar wel details op medium) :|

512mb PC2700
AMD Athlon 2600
Geforce4 TI 4800

Verwijderd

Topicstarter
K srry ga eerst de boel lezen en uitproberen.
Thx voor alle reply`s

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Althalus schreef op 22 juni 2004 @ 13:50:
heb je mijn reactie weleens gelezen?
(of die van anderen waarbij het niet gaat om het geheugen)
Het gaat wel degelijk om het geheugen. Een clean install met alleen far cry geinstalleerd en wat drivers geeft met 1Gb+ geheugen gewoon een veel beter resultaat :). Het spel leunt gewoon vrij zwaar op het geheugen en zal niet de enige zijn die dat doet

Verwijderd

615 van de 1250 gebruikt neem ik aan?
dat betekent dat je 615MB virtueel geheugen gebruikt, terwijl je maar 512MB fysiek geheugen hebt.
Kortom, minimaal 128MB erbij
(512 + 128 is samen meer dan 615)
liefst meteen 512 natuurlijk, dan ben je meteen van eventuele toekomstige geheugenproblemen af.

Verwijderd

Topicstarter
k mensen het word al een stuk duidelijker wat er aan de hand is.
Mijn cpu hangt namelijk fulltime op 100% als ik battlefield draai.

• Spockz
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:49:
Hmmz heb nu battlefield vietnam op 1600x1200 gezet en het geheugengebruik is
615\1250mb
dus geen geheugen probleem?
Wacko :P

Je hebt er nu 512mB inzitten en je gebruikt 615mB, conclusie: niet genoeg ram. Als je de handleiding van BF doorleest staat er ook dat je zoveel processen moet killen. Hoe zit het eigenlijk met je geluid? Zit dat onboard? Ik had namelijk ook problemen met BF en t geluid.

En dat je CPU op 100% draait is normaal hoor. Je moet toch het meeste eruit persen? Stel je voor dat ie maar op 20% ging lopen ofzo. Dan draaide niets meer. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Spockz op 22-06-2004 13:59 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Of is dat normaal?

Verwijderd

Topicstarter
Neej gewoon een losse 5.1 kaart

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Wat voor losse 5.1 kaart? Want die Sweex dingen willen nog weleen veel processortijd vragen.

Verwijderd

Topicstarter
creative

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 10:45

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik vindt het erg vreemd dat dit niet goed loopt....
Ik denk ook dat meer geheugen vrij weinig uit zal halen. zit het hem er niet in dat saphire een aantal 9800 pro's uitgerust heeft met 128 bit geheuegen ipv 256bit?
laatst stond er nog een artikel optweakers dat je die kaarten terug kon brengen als je wilde!
ik draai hier namelijk een p4 2,8, 2x 256mb dual channel en een club3d 9800 pro en farcry loopt prima...
jouw systeem zou het dus ook moeten kunnen

• Zeus
he wtf iedereen? Ook al is het tegenwoordig bij sommige spellen (Far cry, battlefield) handig om meer geheugen te hebben, het is niet noodzakelijk! Ik heb hier bijna hetzelfde systeem, dus met 512 mb ram, en al mijn spellen draaien vloeiend? Als dat bij hem niet zo is, dan zou ik de oorzaak niet bij het geheugen leggen in eerste instantie.

edit:
zoveelste keer dat iemand net even voor mij iets post :P

[ Voor 9% gewijzigd door Zeus op 22-06-2004 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plzz vertel me niet dat die kaart een verkeerde keuze is.
Zou mij namelijk erg pist maken

Verwijderd

Topicstarter
had eerst een Gforce 5900 en dies twee x kapot gegaan.
toen ben ik voor ATI gegaan :(

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:03:
Plzz vertel me niet dat die kaart een verkeerde keuze is.
Zou mij namelijk erg pist maken
Die kaart is prima, alleen zou je eens kunnen kijken of FSAA en isonotropic filtering aanstaat? staat bij de eigenschappen van je videokaart.

• Zeus
Dat zeggen we niet tobbert?
download everest even:
http://www.lavalys.com/in...=product&view=1&subpage=1
en stuur ons een algemeen rapport. Maar lees mijn eerste post nog even door, daar staan ook flink wat tips in die je kunnen helpen.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Althalus schreef op 22 juni 2004 @ 14:02:
he wtf iedereen? Ook al is het tegenwoordig bij sommige spellen (Far cry, battlefield) handig om meer geheugen te hebben, het is niet noodzakelijk! Ik heb hier bijna hetzelfde systeem, dus met 512 mb ram, en al mijn spellen draaien vloeiend? Als dat bij hem niet zo is, dan zou ik de oorzaak niet bij het geheugen leggen in eerste instantie.

edit:
zoveelste keer dat iemand net even voor mij iets post :P
Nogmaals, wat is vloeiend :) ? Kan jij 1280x1024 draaien en alle settings high/ultra high. Knappe jongen als je pc dat doet met 512 aan geheugen ;). Jij draait misschien 800x600, maar de TS'er wilt misschien 1024x768 of zelfs hoger

Dat 128bits verhaal is enorm uit zijn verband getrokken door een hoop mensen. Hoeveel heeft de kaart gekost? Is het rond de 170-200 euro geweest heb je waarschijnlijk 128bits versie. Verhaal over prijs hieronder klopt wel. Prijzen lopen te ver uiteen

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 22-06-2004 14:12 ]

• Zeus
uhmm nee? ik zal binnenkort met Fraps wel even een bench maken. Ik draai Minimaal 1024x768, maar volgens mij, nee ik weet het zeker, met battlefield vietnam 1280x960.
En dat draait met minimaal 30 FPS hoor :D.

Owja, mijn 9800pro kostte ook 195 euro, en toch een 256 bitter. Naar de prijs kijken zal niet echt helpen op dit moment.

[ Voor 23% gewijzigd door Zeus op 22-06-2004 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anti-aliasing staat aangevinkt (toepassingsgebonden)
Anisotropische staat ook aanaangevinkt (toepassingsgebonden)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Althalus schreef op 22 juni 2004 @ 14:09:
uhmm nee? ik zal binnenkort met Fraps wel even een bench maken. Ik draai Minimaal 1024x768, maar volgens mij, nee ik weet het zeker, met battlefield vietnam 1280x960.
En dat draait met minimaal 30 FPS hoor :D.
En nu alle settings op high/ultra high en dan heb jij mij overtuigd. Zover ik weet is Far Cry op 1024x768 en alles high/ultra high onmogelijk soepel te houden gedurende het gehele spel met 512mb geheugen

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 22-06-2004 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Srry mensen maar hoe kan ik jullie mijn EVEREST rapport laten lezen?
hijs namelijk te groot om te posten :P

• Zeus
heb je een webspace (dan zet je hem daar op) zo niet dan kan je hem naar mij toe sturen...
( althalus86 [at] yahoo.com )

en heeft iemand enig idee hoe je de Far Cry demo kan gebruiken als benchmark?

[ Voor 26% gewijzigd door Zeus op 22-06-2004 14:28 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:52

HeepH

Dope Rapper

ff op andere server hosten en een linkje neerzetten

ik heb trouwens ongeveer hetzelfde systeem als jij en draai alles op 1024 * 786(max detail),maar zit er ook over te denken extra ram te kopen

wat ook veeeeel verschil maakt is hoeveel bots er in de game zitten ;)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb um naar je gestuurd Althalus
Als het goed is :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er even vandoor.
Thx allemaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
FarCry vraagt op sommige momenten van de game 700meg geheugen ... Battefield weet ik niet. Maar het lijkt me in jouw geval gewoon raadzaam om 512mb erbij te pluggen, desnoods 1x 256 erbij als je geldgebrek hebt.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Nah... nou moet ik er ook nog even wat van zeggen want ik word moe van die gasten die zeggen dat het 512MB geheugen genoeg is.
512MB is bij nieuwe spellen belangrijk! Meer dan 512MB onder FarCry is duidelijk een MUST!
Let wel, niet iedereen heeft dit echter door, omdat ze een tragere videokaart of processor hebben waardoor ze niet alle details op 'Very High' hebben staan. Als je de Details namelijk op Medium laat staan wil 512MB net lukken (met enkele swaps, niet heel erg hinderlijk, maar ze zijn er wel!) Volledig soepel '!all the way!' zal het dus nooit lopen maar dat het voor velen 'speelbaar' te noemen is kan ik inkomen.
Heb je echter een dikke videokaart en processor en staat alles in-game op Very high detail dan heb je ontiegelijk veel geheugen nodig om het swappen te voorkomen.
Te weinig geheugen wil ook niet zeggen dat het spel met een trage framerate loopt, het loopt namelijk prima op gebied van de videokaart, maar hij moet om de zo veel tijd 'laden', dat is heel wat anders. En "Loaden" duurt een eeuw in vergelijking met een systeem met 1,5 Gig ram. Die enorme laadtijden op het moment dat je level is geladen komt door het swappen naar je hdd (een hdd is namelijk zo traag als stront in een trechter mag dat duidelijk zijn, ookal heb je de snelste SCSI schijf). Elk geluid en elk schot wat er op je gelost word moet eerst weggeschreven worden waardoor de eerste seconden vrijwel onspeelbaar zijn.
Dat Swappen blijft echter bij enkele seconden en na verloop van tijd gaat het wel beter. Dit neemt nog niet weg dat het uitermate irritant is, en dat als je zo'n top of the hill systeem hebt je dat natuurlijk NIET wilt hebben. Een spel moet gewoon vanaf aanvang al perfect draaien. Daarnaast maakt vol geheugen en geswap je systeem zo traag dat je niet eens meer kunt switchen van game naar windows in 1 seconde. Nee dit moet gelijk een paar minuten duren om je beeld weer op te bouwen... dan valt er in mijn ogen echt niet meer mee te werken.
En tjah, er zullen altijd van die gasten zijn die overal en nergens tevreden mee zijn, maar dat 512MB te weinig is voor Farcry is duidelijk. BTW 512MB was al te weinig voor Jedi Knight 2. En das al een paar jaar oud... dat spel had bij max instellingen zoveel textures te verwerken in die maps dat het laden van een level een eeuwigheid duurde. Zodra je er 256MB extra is stopte laadden die maps ineens in een paar seconde!. Meer geheugen kan dus echt wonderen doen, maar je moet wel eerst 'tekort' komen, want zolang je genoeg hebt zal je geen verschil merken, en dat wordt wel eens niet helemaal begrepen.

Te weinig geheugen = baggertrage zooi
Genoeg geheugen = snel
Teveel geheugen = net zo snel

Om je nog even op weg te helpen met je aanschaf, de meest voor de hand liggende keus (en mijns inziens de beste) is je 2x256MB verpatsen en 2x512MB daarvoor in de plaats zetten. Zo blijf je Dual channel en stabiliteit houden. Laten we dan hopen dat 1024MB genoeg is de komende tijd. Hedendaagse games zouden zich er in elk geval zonder geswap vanaf moeten brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 22-06-2004 14:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij nader inzien past dit topic beter in SPV.

Processors, Mobo's & Geheugen > Spielerij - Problemen & Vragen + titeluitbreiding :)

• Zeus
Grafische Processor Eigenschappen:
Video kaart ATI Radeon 9800 Pro (R350)
GPU Codename R350
PCI-apparaat 1002 / 4E48
Transistoren 117 miljoen
Procestechnologie 0.15u
Bus Type AGP
Geheugengrootte 128 MB
GPU Kloksnelheid 412 Mhz
RAMDAC kloksnelheid 400 Mhz
Pixel Pipelines 8
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 4 (v2.0)
Pixel Shaders 1 (v2.0)
DirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0
Pixel Fillrate 3296 MPixel/s
Texel Fillrate 3296 MTexel/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type DDR
Bus Breedte 256 bit
Werkelijke kloksnelheid 344 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 688 Mhz
Bandbreedte 22016 MB/s
Daar zal het iig niet aan liggen, de rest van het rapport is hier te vinden.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

* We Are Borg vindt dat BruT@LysT het netjes heeft verwoord ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thx Althalus voor de moeite _/-\o_

Ik heb zelf @home en zag dat ik zelf 25mb aan webspace heb.
Ben um nu aan het activeren :P
Weer iets geleerd hehehe thx

• Zeus
geen probleem, maar op welke resoluties staan je spellen meestal?
zoals al eerder genoemd is het gekkenwerk om op 1280x1024 met alles op very high in Far Cry te gaan spelen, de nieuwste kaarten (x800, geforce 6800) kunnen dat al een stuk beter. Daarentegen moet Battefield wel op die resolutie kunnen draaien.

Ik ben nu bezig een benchmark aan het maken voor Far Cry en voor battlefield. Dus daar zal ik binnenkort over berichten.

• olof
BruT@LysT schreef op 22 juni 2004 @ 14:41:

bladiebla

Om je nog even op weg te helpen met je aanschaf, de meest voor de hand liggende keus (en mijns inziens de beste) is je 2x256MB verpatsen en 2x512MB daarvoor in de plaats zetten. Zo blijf je Dual channel en stabiliteit houden. Laten we dan hopen dat 1024MB genoeg is de komende tijd. Hedendaagse games zouden zich er in elk geval zonder geswap vanaf moeten brengen.
Lijkt me dus makkelijker voor de TS om er 1 van 512 bij in te zetten EN dual channel te behouden.
Kan echt hoor. Of natuurlijk 1 van 256 bij in als je budget niet hoog genoeg is.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Althalus schreef op 22 juni 2004 @ 15:18:
geen probleem, maar op welke resoluties staan je spellen meestal?
zoals al eerder genoemd is het gekkenwerk om op 1280x1024 met alles op very high in Far Cry te gaan spelen, de nieuwste kaarten (x800, geforce 6800) kunnen dat al een stuk beter. Daarentegen moet Battefield wel op die resolutie kunnen draaien.

Ik ben nu bezig een benchmark aan het maken voor Far Cry en voor battlefield. Dus daar zal ik binnenkort over berichten.
Toch heb ik in een PC winkel waar ik ff werkte een tijdje FarCry gespeeld op een Athlon 64 met R9800Pro in 1280x960 alles op very high en 1024MB geheugen. Zelfs met Antialias op medium. Dit draaide akelig goed hoor, hoewel een die-hard als ik toch liever wat lagere resoluties draai om radicale framedrops wat te voorkomen. Thuis kan ik op een R9500 @ 9700pro zwaar goed gamen in 1024x768. Ach zo'n resolutie is ook prima mee te werken, 1600x1200 is leuker, maar dat lukt vrijwel altijd pas met nieuwere generatie kaarten zoals jij zelf ook al zegt :)
De nieuwste videokaart en de nieuwste game gelijk spelen op 1600x1200 met alles aan is niet erg standaard, hoewel dat zeker leuk zou zijn :P

Je zou voor de grap eens Quake2 moeten gamen, dat kan in 1600x1200 max AA en max AF met VSync aan, en dan blijft het gewoon lekker 100fps (als je 100Hz op 1600x1200 kan dan). Grappig hoe oudere spellen super gelikt gaan lopen. FarCry zal ooit ook alsof het niets is over je scherm schieten :9

Verwijderd

Topicstarter
als ik Far cry draai op 1280x1024 en alles open gooi haal ik tussen 30 en 50 frames.Far cry is ook niet zon groot probleem.Maar battlefield vietnam is echt drastisch.Als ik dit spel niet op 800x600 draai heb ik continue Framedrops.
Ik hoor ook continue mensen zeuren over lag terwijl dit vaak niet het geval is.
Omdat als ik er geen last van heb (bij 800x600 omg)kan het niet de server zijn,dus moet het hun verbinding of pc zijn.Ik denk dat battlefield vietnam zwaarder is als mensen denken.maar dan nog is 800x600 niet goed te keuren.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Kijk de probleemtopics van BF: Vietnam maar eens door. De prestaties zijn gewoon ronduit bagger. :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je zit dus wel over je max. 512 mb heen, de rest is windows virtual memory
windows vult het aan bij jou tot 1250 mb
Windows gebruikt daar een stukje harddisk voor
dus ook reten traag in jou geval heeft het wel nut.

En ja dual chanel doet het gewoon met 3 reepjes,
deze fout wordt vaak gemaakt.

-Andere hobby- -

Pagina: 1