Eenzijdigheid?

Pagina: 1
Acties:

• K.C.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04-2015
Vooraf, dit is niet als flame o.i.d. bedoeld, maar gewoon iets wat me opvalt, en waar een patroon in lijkt te zitten.

Er zijn de laatste tijd een paar problemen geweest met niet Microsoft programma's (veiligheidslekken). Op verschillende sites wordt hier melding van gemaakt. Het valt me op dat die berichten niet op tweakers verschijnen, ook niet na nieuwssubmit. Problemen met software van Microsoft lijken altijd te worden gemeld. Ik heb de redactie hierover wel eens gemaild, maar geen antwoord ontvangen helaas.

Ben ik de enige bij wie dit opvalt, of heb ik een paar updates gemist?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Meestal worden enkel de belangrijke lekken gemeld. Anders zou je elke dag 5 artikelen hebben over minimale lekjes in de Linux Kernel of één of meerdere Windows versies. Schiet niet echt op.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het ene veiligheidslek is het andere niet. Microsofts lekken hebben nogal eens de neiging om veel mensen te beïnvloeden, en dat maakt de nieuwswaarde automatisch hoger dan die van een bug in JALT* versie 0.33b2 die alleen lokaal te exploiten is.

* just another linux tool

Professioneel Hyves-weigeraar

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
K.C. schreef op 22 juni 2004 @ 13:27:
Vooraf, dit is niet als flame o.i.d. bedoeld, maar gewoon iets wat me opvalt, en waar een patroon in lijkt te zitten.

Er zijn de laatste tijd een paar problemen geweest met niet Microsoft programma's (veiligheidslekken). Op verschillende sites wordt hier melding van gemaakt. Het valt me op dat die berichten niet op tweakers verschijnen, ook niet na nieuwssubmit. Problemen met software van Microsoft lijken altijd te worden gemeld. Ik heb de redactie hierover wel eens gemaild, maar geen antwoord ontvangen helaas.

Ben ik de enige bij wie dit opvalt, of heb ik een paar updates gemist?
Maar wat is je bezwaar precies? Dat hierdoor Microsoft eenzijdig negatief in het nieuws zou komen, of dat je als non-Windows-gebruiker graag geïnformeerd wil worden van iedere non-Windows-bug? De hoofdreden waarom niet iedere bug(je) in ons nieuws komt is de (geringe) nieuwswaarde; ook Windows-bugs komen niet allemaal voorbij trouwens.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• K.C.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04-2015
Ik snap de "impact" van het ene of andere probleem, maar dat zullen andere sites toch ook doen. Het ging me om het eenzijdige beeld dat ik kreeg, zeker gezien de vele liefhebbers op deze site van niet MS producten.

Maar vraag is beantwoord, dank daarvoor.