Toon posts:

VPN override mogelijk van ADSL modem inbellen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: stel je laat je ADSL modem (speedtouch 510 bijv) inbellen , dus daar zijn username en wachtwoord opgeslagen, zodra je modem aanzet zit ben je binnen bij je provider (1).
Kan je dit dan 'overriden' door via de PC naar een andere ADSL provider (2) te laten "inbellen" dmv van een dial -up dmv een VPN (via 10.0.0.138 pc1 etc)
De bestaande verbinding zou dan automatisch verbroken moeten worden en je zou dan overgaan naar provider 2.

Verwijderd

ik begrijp het niet. Je praat wel over twee verschillende protocollen, dus wat VPN er nmee te maken heeft ?????
Je modem bouwt een verbinding op met je provider. Daarna kun je uiteraard een VPN legen waar je maar heen wilt (gesteld dat je een account hebt op de remote VPN server)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 13:32 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:30:
ik begrijp het niet. Je praat wel over twee verschillende protocollen, dus wat VPN er nmee te maken heeft ?????
[...]
Wat hij volgens mij dus bedoelt: Gewoonlijks belt zijn ST510 automatisch in, om vervolgens te NAT'en. Maar, hij wil die verbinding laten disconnecten op het moment dat een client via de oude PPtP 'VPN' manier naar het modem connect, zoals je dat o.a. bij de STHome moest doen. ;)
Ik heb geen ervaring met de ST510, maar wel met de STHome, al heb ik dit er nooit mee geprobeerd. Je zou kunnen proberen om een tweede Phonebook-entry aan te maken en de settings van zo'n PPtP-connection over te nemen. Maybe disconnect het modem vanzelf wel de andere verbinding op het moment dat je de tweede connection gaat gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door intoxicated op 22-06-2004 13:37 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR