Toon posts:

Ervaringen gezocht met de Acer TravelMate 292LMi

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb een beetje op het forum gezocht maar kon het niet goed vinden, als het om de Acer TravelMate 292LMi gaat.

Ik wil een laptop voor school kopen en mijn eissen zijn het volgende :

Niet teveel lawaai.
Niet te warm.
Moet een spelletje kunnen draaien.
En kan gebruikt worden als desktop vervanger ( als ik niet thuis ben en toch ff de dagelijkse dingen moet doen )

Ik heb een beetje rond gekeken en kwam op de volgende 2 uit:

De Acer TravelMate 292LMi ( klik voor de specs )

en De Jewel Brilliant 2785+( klik voor de specs )

Note: De Jewel en de Acer zijn allebei straks met 512 MB ddr en een 60 gig HD voorzien.

Mijn vraag was.
Weet iemand hoeveel lawaai 1 van deze 2 maakt en of ze erg warm worden ( zodat je niet met je polsen erop kan liggen ofzo ).

Verder zou ik graag weten welke videokaart het zuinigste met energie omgaat.
De "ATI Mobility Radeon 9700 with external 64MB Video RAM" of de "ATi M10 Mobility 9600 64MB DDR Dedicated"

En kwa harde schijf, kan je dan het beste 5400 rpm of 7200 rpm voor een laptop nemen. ( Ik las op het forum dat 7200 rpm af te raden was vanwege de koeling ? )

Als iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

Rannasha

Does not compute.

De Acer heeft een XGA scherm (1024*768), de Jewel een SXGA+ (1400*1050). Is nog al een verschil. Lijkt me nuttig om dat mee te nemen in de beslissing.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zat ik al naar te kijken, is dat echt zo een verschil ?

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Als je een spelletje wilt spelen kan je juist beter voor de XGA laptop gaan (De acer dus) want die heeft als optimale resolutie 1024x768. Dat draait dus een stukkie sneller dan een spel draaien op de SXGA+ resolutie. Je kan de resolutie wel aanpassen, maar net zoals bij TFT's is er vaak maar 1 optimale resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Nou laat ik dit voorop stellen, het gaat dus het meeste om hoe het er in windows uit ziet, dat zal ik het meeste zien, spelletjes speel ik toch het meest op mijn werkstation.

Maar af en toe een spelletje generals ofzo is natuurlijk altijd leuk :)
En ik heb ooit een spelletje battlefield 1942 op de jewel gespeeld op 800*600 en ik had niet iets dat het super lelijk was ofzo :D

Is er ook nog iemand die eventueel die Acer heeft en zijn ervaringen kan delen ?
Ik kon hem niet vinden in de search.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 18:51 ]

• Rannasha
  • Laatst online: 16:23

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 18:50:
Nou laat ik dit voorop stellen, het gaat dus het meeste om hoe het er in windows uit ziet, dat zal ik het meeste zien, spelletjes speel ik toch het meest op mijn werkstation.
.
Dan kun je het beste voor het grote scherm gaan imho, is toch 87% meer pixels
8)7 en dat scheelt best wat aan desktop-space.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt :D
Mochten er nog mensen zijn die een Acer hebben dan hoor ik het graag :)

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
En mss enkele foto's posten?

Want ik ga deze maandag bestellen aangezien de 2012WLCi ook al amper te vinden is tegen een degelijke prijs in België.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de 1200 niet zo`n top keuze. Vooral om het scherm wat max 1024x768 doet. Ik persoonlijk zou even door sparen en dan voor de 8000 serie gaan. Die heeft standaard het SXGA scherm wat een hogere native Res. aan kan namelijk 1400x1050 en heeft 512MB standaard en een 60GB hdd. Vooral voor het scherm zou ik het doen. En nog veel liever met DOthan :9~
MHO doh.

• JWO
  • Laatst online: 23:46

JWO

k heb wel de TM290lci staan, das dezelfde zonder radeon..

pics op aanvraag :P

• Gizmoke
Ik vraag ze aan :)

Oh ja om geheugen bij te steken. Best hetzelfde geheugen nemen of mag sneller van pc 2700 en 3200 ook of toch beter 2100?
Heb gehoord dat dit nogal eens problemen kan geven.

De harde schijf, mag je die volledig formateren zodat ik er mijn eigen windows XP pro kan opzetten of gaat dit enkel met de bijgeleverde Acer cd's?

[ Voor 4% gewijzigd door Gizmoke op 24-06-2004 23:37 ]

Verwijderd

Let er op dat ze alle 2 geen diskdrive hebben (mocht dat iets uitmaken)

• Gizmoke
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 23:40:
Let er op dat ze alle 2 geen diskdrive hebben (mocht dat iets uitmaken)
Wat bedoel je juist?

• JWO

JWO

hij bedoelt dat er geen floppydrive in zit

zal morgen ff pics schieten :) :)

[ Voor 31% gewijzigd door JWO op 25-06-2004 00:18 ]

• Gizmoke
ow dan dacht ik wel juist. In welke laptop zit wel nog een floppy drive?

Thx for the pics.
En kom je toe met de 256MB geheugen?

[ Voor 30% gewijzigd door Gizmoke op 25-06-2004 00:29 ]

• JWO

JWO

Gizmoke schreef op 25 juni 2004 @ 00:29:
ow dan dacht ik wel juist. In welke laptop zit wel nog een floppy drive?

Thx for the pics.
En kom je toe met de 256MB geheugen?
ik heb er toen 256mb bij gezet, vooral omdat ik zit met shared videogeheugen is het werken met 256mb niet optimaal, 512 is echter prima

Verwijderd

Topicstarter
laptop's worden bijna niet meer gemaakt met floppydrive's.
Mocht je een USB pen hebben, die worden vaker ook ondersteunt om van te booten.

Of een externe floppy drive ?

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb net vernomen dat de Jewel Brilliant 2785+ uit productie is genomen en ook niet meer te verkrijgen is :(
Hopelijk komt er dan snel een nieuwer model uit, weet iemand hier toevallig iets van ?

• JWO

JWO

ok hier de pics:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/D0U4Q6782W99/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Y1IZN65OL7FN/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6COC6N2L550Y/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2209C0AIJ119/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/H6O3WF3ZL992/picserver.jpeg

Verwijderd

Topicstarter
wow super! tnx, en wat zijn je ervaringen ?
Is hij warm ? lawaai ? prestaties ?
tnx :D

• JWO

JWO

nou kijk die van mij heb ik al even en is een :

1,3ghz centrino
512mb ram
30gb 4200rpm schijf
intel GFX

maar hij heel erg stil, op minimaal energie verbruik blaast hij gewoon nooit
op laptop/draagbaar alleen als je hem zwaar belast, maar de fan is super stil
verder is de cpu een snelheids monster
mijn schijfje is traag maar denk niet dat in de 292 dezelfde zal zitten
intel videokaart heeft 64mb shared is te vergelijken met gf2mx snelgenoeg , want ik game toch nooit.
VGA poort is super scherp aan mijn 19" scherm
enige gemis vind ik een ps/2 poort
verder gaat ie bij office werk met WLAN aan, 5-6 uur mee :d
het TFT scherm is een heel fijn werkend scherm, ik mis extra ruimte op mijn bureau blad niet..

[ Voor 8% gewijzigd door JWO op 26-06-2004 09:27 ]

• Gizmoke
Ik zou wel de 292LMi nemen. Die heeft dus 256MB geheugen + 64MB Dedicated geheugen met de ATI 9700 chip. Is dit voldoende of is het best nog geheugen bij te steken 256 of 512.

Hoez it het met het geluid? Dit schijt niet zo goed te zijn, maar is het bv voldoende als je op reis bent op hotel eens een DVD te bekijken?

Verwijderd

hallo deskundigen,

Ik las aan het begin van deze topic dat in de toekomst de 292LMI uitgevoerd zal worden met 512MB en 60 Gig. Als deze wijziging wordt doorgevoerd is deze laptop zeer compleet voor een mooie prijs mits deze dezelfde blijft .. maar weet iemand ook wanneer de configuratie wijziging wordt doorgevoerd door acer.. want dan is het zeker een topper die in aanmerking komt voor aanschaf.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op http://www.de-laptopper.nl kan je hem nu ook al uitbreiden met allemaal dingen zoals extra geheugen en extra schijfruimte.

• Gizmoke
Even over dat scherm.
Dat SXGA vs XGA. Ik heb thuis ook een gewoon 15" LCD scherm en die resolutie is daar ook 1024*768 en vind dat behoorlijk. Gaat die 1400*1050 niet te klein worden op een 15" scherm?

[ Voor 4% gewijzigd door Gizmoke op 27-06-2004 11:31 ]

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:57

The.Force

*Bauer Addict

Lijkt me niet hoor, want dell gebruikt zelfs resoluties als 1920*1200 (voor 15 " wuxga schermpjes)! Daar kan je dan van zeggen dat het misschien te klein is... ;)

System Specs!

Verwijderd

Topicstarter
de vraag voor mij is meer:

In hoe verre merk je het ?

Is de hogere resolutie veel scherper ofzo ?
Als de resolutie voor het scherm gemaakt is, is het dan wel zo erg allemaal

• Gizmoke
En nog iets, de videochip is nu een radeon 9700 met 64MB dedicated memory en er zit dan nog 256MB DDR-Ram in.
Kom je daar met toe voor deftig een film te bekijken en vlot te werken?

Want ik ben vanplan er eerst die 3 jaar garantie pick up & return bij te kopen omdat dit me wel vrij belangrijk lijkt. En dan kan dat geheugen achteraf nog.

Verwijderd

Topicstarter
je kan het zowiezo makkelijk er bij stoppen ( het geheugen ) die film moet ook wel lukken.

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Op de Acer website staat deze laptop al met standaard met 512 mb ram.
http://www.acer.nl/acereu...15-June-2004-notebook.xls

Verwijderd

Topicstarter
Nope.

Microsoft® Windows® XP Home Edition
LX.T4405.111 TM 292LMi_ATI, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 256MB DDR RAM, 40GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, 64MB ATI Mobility Radeon 9700 1.098,-

Microsoft® Windows® XP Professional Edition
LX.T3506.249 TM 292LCi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz, Microsoft® Windows® XP Professional Edition, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, 1.210,-

Dus de 292LMi is met 256 mb ram en de 292 LCi met 512 mb ram.
Maar deLCi heeft een intel videokaart :(

Verwijderd

Topicstarter
Nu de jewel dus niet meer geleverd word blijf ik toch steken met 2 vragen:

1. Die XGA beeldscherm is dat echt zo een ramp ? Merk je dat echt ?
2. Die 1.5 Centrino is dat goed genoeg om eventueel een spel zoals battlefield 1942 te draaien ?

Weet iemand nog een goed betaalbaar alternatief voor de jewel ?

[edit]

Die ziet er ook mooi uit :

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2582

Beetje duurder alleen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 17:23 ]

Verwijderd

2 vraagjes:

Kan de dvdschrijver zowel + als - dvds branden?

Zouden jullie het 150 euro waard vinden om de standaard 40GB 4200rpm te vervangen door een 60GB 5400rpm met 8mb buffer?

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 15:40
Misschien een handige tip; qua case en ook de meeste hardware is deze laptop ook verkrijgbaar bij Vobis. Volgens mij is er weinig verschil met de Acer variant als ik 't zo allemaal lees. Momenteel werk ik met het Vobis apparaatje en ben er, ook al is 't m'n eerste laptop, gigantisch tevreden over. Dit mede omdat het apparaat geen irritant zoemgeluid maakt (Het enige wat je soms hoort is het gekraak van de HDD, maar dat is begrijpelijk als je het halve Macromedia Studio MX pakket en wat Adobe rommel open hebt staan B)), lekker snel opstart, een fijne Windows installatie heeft (F10 indrukken bij het opstarten en er wordt een installatie van Windows gestart, voor als je het weer eens hebt gesloopt :*)) en ga zo maar door...
Pagina: 1