Toon posts:

Compaq armada 1750

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik met een dos diskette opstart, merk ik dat er een soort schermbeveiliging is verwerkt in mijn bios. Na zo'n 5 minuten schakelt mijn scherm uit en zodra ik op een toets te druk komt mijn scherm weer terug. Dit alles zonder enige invloed van windows aangezien ik in dos ben opgestart met een geformateerde schijf. Nou denk ik zelf dat het in mijn bios zit, alleen vind ik tijdens het opstarten geen enkele aanwijzing om in mijn bios te komen. Alle knoppen die ik kon verzinnen hebben geen resultaat.

Weet iemand de oorzaak van de schermbeveiliging en hoe ik ervan af kan komen. En weet iemand hoe ik in mijn bios moet komen???

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:08
Normaal gesproken kom je met F10 in de bios, tenzij de Compaq-partitie verwijderd is.
Je kan ook booten vanaf een floppy met de laatste bios dmv F12, en misschien dat je dan weer de Compaq-partitie terug kan zetten.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:10:
Weet iemand de oorzaak van de schermbeveiliging en hoe ik ervan af kan komen.
Lijkt me dat dat inderdaad een instelling in het BIOS is.
En weet iemand hoe ik in mijn bios moet komen???
Probeer F1, F2, F10, F12, Ctrl-F1, Ctrl-F2 en Del. Mocht dat niet helpen, probeer dan de beproefde GOJKHEFEE-procedure (Ga Op Je Keyboard Hangen En Forceer Een Error :P ). Met een beetje geluk krijg je een foutmelding dat er iets mis is met je keyboard (Key stuck error o.i.d.) met de vraag of je door wil starten (meestal met F1) of dat je het BIOS in wil (daar staat dan de juiste toets voor het BIOS achter).

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
koraks schreef op 22 juni 2004 @ 15:39:
[...]

Probeer F1, F2, F10, F12, Ctrl-F1, Ctrl-F2 en Del. Mocht dat niet helpen, probeer dan de beproefde GOJKHEFEE-procedure (Ga Op Je Keyboard Hangen En Forceer Een Error :P ). Met een beetje geluk krijg je een foutmelding dat er iets mis is met je keyboard (Key stuck error o.i.d.) met de vraag of je door wil starten (meestal met F1) of dat je het BIOS in wil (daar staat dan de juiste toets voor het BIOS achter).
Het antwoord hierboven werkt dus NIET.. Om in een oudere compaq BIOS te komen dient F10 gebruikt te worden, en wel op het moment dat er een knipperende cursor rechts-boven in je scherm verschijnt. Als die niet verschijnt dan moet je de compaq partitie opnieuw installeren door op www.hp.com de goede diskettes te downen en daarvan te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net windows 2000 geinstalleerd en die doet zelf van alles in de bios. Hij start niet meer eerst van diskette en mijn standaard beeldschem resolutie is aangepast. Ik moet in die bios komen, want ik wil de boel formateren en daarvoor moet ik via een diskette opstarten. En ik wil gewoon dingen in die pokke bios in kunnen stellen. Iemand???

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Zie vorige post. Dat is de enige manier. Er zijn ook mogelijkheden om schijfjes te maken waarmee je in de bios kunt komen, maar dan slaat ie niks op. Je MOET een compaq bios partitie maken

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Eehm... start op met een bootable cd, probleem opgelost.

Je kan met nero heel makkelijk een floppy image op cd branden :)

En formatteren heb je geen diskettes voor nodig, dat kan ook met je windows 95, 98, me, 2000, xp cd, die is bootable.

[ Voor 33% gewijzigd door Icey op 25-06-2004 15:43 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
formatteren gaat idd wel zonder bios, maar om in de bios te komen moet je die partitie aanmaken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- er is een apart subforum voor Complete Systemen en Laptops, ga daar eens even kijken
- ik lees bijzonder weinig van wat je zelf allemaal opgezocht en geprobeerd hebt, ga eens op www.hp.com op zoek
- En ik wil gewoon dingen in die pokke bios in kunnen stellen. Iemand??? is taalgebruik en houding dat niet op GoT hoort. Doe zelf de moeite te leren hoe een Compaq BIOS werkt, er zijn werkelijk boekdelen over geschreven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.