Welk programma om video's mee te bewerken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 18:01

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb reeds het forum doorgekeken maar nergens vond ik echt een goed antwood.

Sinds een week heb ik een panasonic digitale video camera en hiervan wil ik opnames op de pc bewerken. Ik heb nu Video Studio 7 als software hierbij gekregen maar daar werd ik niet vrolijk van. Een onhandig programma.

Heeft iemand goede ervaringen met een ander programma of goede verhalen hierover gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb reeds het forum doorgekeken maar nergens vond ik echt een goed antwood.
Hoe bedoel je? Er is heel erg veel over gezegd en geschreven. Je zult dus al veel hebben gelezen over voor- en nadelen van veel apps. Welke kwam je tegen, wat waren de voor- en nadelen, waarom vind jij dat niet genoeg en wat zoek je specifiek?

"ik zag veel maar vond niets" is niet echt een manier om een discussie te starten ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je een uitgebreid proffesioneel, maar door de vele functies misschien een beetje moeilijk en bovenal duur softwarepakket zoekt raadt ik je Adobe Premiere aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat kan twee redenen hebben... of het programma is inderdaad knullig, hetgeen in betwijfel, of je bent te beroerd om je te verdiepen in het programma zodat je er effectief mee kunt werken... ;)
Heeft iemand goede ervaringen met een ander programma of goede verhalen hierover gehoord?
Ik gebruik zelf Pinnacle Studio 9 (goed en redelijk simpel) en Adobe Premiere 6 (topper, zeer uitgebreid maar complex).

Echt videobewerken is wel iets waar je de nodige tijd in moet steken. Veel lezen en uitproberen. Het is niet iets wat je 'zo' even doet. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139

Je zult wat meer informatie moeten geven, wat wil je precies doen?
Er zijn honderden (?) programma'tjes om video te bewerken.

Editor spelen:
Adobe Premiere
Avid Xpress

Special FX guru spelen:
Adobe AfterFX
Combustion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114822

sdomburg schreef op 22 juni 2004 @ 14:15:
Als je een uitgebreid proffesioneel, maar door de vele functies misschien een beetje moeilijk en bovenal duur softwarepakket zoekt raadt ik je Adobe Premiere aan.
En als ik een uitgebreid, profesioneel, makkelijk en goedkoop pakket zoek? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116894

Pinnacle Studio 9 dat is echt heel lekker om films mee te maken.
Het enigste wat je in de weg staat is je eigen creativiteit.

zelf heb ik daar echt hele leuke film`s mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Goedkoop en professioneel? Voor de rest alles goed? Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat gewoon niet op... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 114822 schreef op 22 juni 2004 @ 14:18:
[...]

En als ik een uitgebreid, profesioneel, makkelijk en goedkoop pakket zoek? ;).
Contradictio in Terminis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114822

Smiley's lezen blijft moeilijk geloof ik. :D.

Enniewee, in de PCM (of Chip?) werd een Magix produkt aangeraden. Iemand daar ervaring mee? Pinnacle lees ik echt teveel ellende over...
Pagina: 1