VGA Silencer past niet.... :-(

Pagina: 1
Acties:

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een Arctic Cooling VGA Silencer gekocht en die toen gemonteerd op mijn Radeon 9700. die was toen meteen dood. Ik heb toen heel veel moeite gehad om hem in mijn Chieftec BX kast te schroeven want het leek wel alsof hij niet paste.

Nu heb ik hem gemonteerd op mijn Radeon 9800 Pro en nu kwam ik tot de conclusie dat de bracket voor de VGA/SVIDEO/DVI en high/low schakelaar gewoon niet passen in zo'n Chieftec omdat hier kleine 'afstandhouders' zitten. Hierdoor kun je die hele bracket niet in de kast schroeven zonder te Dremelen.

........of iemand anders dit op een andere manier opgelost ?

Ik heb de bracket nu gewoon los in de kast liggen, maar ik schroef hem liever erin.

Even wat plaatjes ter verduidelijking.

bracket :

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/vgasilencer/kit640.jpg

en de 'afstandhoudertjes':

Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-family.com/test/einbau_02.jpg

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Als je sterk bent kun je die afstandhoudertjes wel naar buiten buigen met een tangetje :)

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 19:00

Fed-Ex

Hakuna Matata

Hamertje *tik*

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

als TS dat doet, kijk dan wel uit dat je niet uitschiet :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 20:47

Super_ik

haklust!

kniptang? vijl? hamer? schroevendraaier?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Die dingen stellen nix voor! De tijd die je er nu in hebt gestoken om het hier te vragen en een foto te maken. Had je dat allang gedaan kunnen hebben!

• all_by_myself
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
..................hamertje tik is het geworden...

En het ging mij er niet zozeer om dat ik niet weet hoe ik een en ander kan verwijderen maar meer dat ik misschien iets over het hoofd had gezien, waardoor het zonder modden kon... Maar goed, bedankt allemaal

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Al zijn er standaarden in hardware... er zijn altijd uitzonderingen op de standaard.... mmm

Sweex kasten bijvoorbeeld, zien er aan de buitenkant aardig uit maar... elke tweaker weet de kasten te mijden omdat ze veel te zwak zijn! En als je iets wil inbouwen dan loop je schrammen op omdat de kast slecht afgewerkt is.

mmm... dus tja...

There is no place like ::1

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Even iets dat niet helemaal off-topic is maar ehh, ik heb ook een Radeon 9800 Pro met 256Mb en alles goed en wel, maar waar kan ik de temperatuur van dat ding opvragen/aflezen???? Ik wil dus ook een goeie koeling hebben en twijfel om zo'n VGA Silencer aan te schaffen, maar als ik de teperatuur nu niet weet, weet ik ook niet of het helpt of überhaupt nodig is???

Thanks,

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 15-05 22:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sierra-NL schreef op 22 juni 2004 @ 15:00:
Even iets dat niet helemaal off-topic is maar ehh, ik heb ook een Radeon 9800 Pro met 256Mb en alles goed en wel, maar waar kan ik de temperatuur van dat ding opvragen/aflezen???? Ik wil dus ook een goeie koeling hebben en twijfel om zo'n VGA Silencer aan te schaffen, maar als ik de teperatuur nu niet weet, weet ik ook niet of het helpt of überhaupt nodig is???

Thanks,
De 9800 pro heeft geen ingebouwde temp-sensor, dus het kan niet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Bart©
  • Laatst online: 06-05 11:00
Nyarlathotep schreef op 22 juni 2004 @ 15:03:
[...]

De 9800 pro heeft geen ingebouwde temp-sensor, dus het kan niet.
De XT zeker wèl?

• Deadsy
  • Laatst online: 16-05 17:42
heb ook een chieftec past perfect.
gewoon die dingen weg halen met tang enz.

wel zou ik vanwege veiligheid eerst eens alles eruit halen.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

:*) idd, die kan het wel... Een mogelijkheid zou zijn om zelf een sensor erop te frummelen, maar echt nauwkeurige waarden zul je niet krijgen... Maar nu weer genoeg off-topic gebrabbel :)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 12:58:
Als je sterk bent kun je die afstandhoudertjes wel naar buiten buigen met een tangetje :)
Je kan ze idd gewoon naar buiten "duwen". Mocht dit niet lukken, afknippen met een tangetje en de scherpe randjes wegvijlen. LET ER OP dat hierbij geen metaalrestjes op je kostbare harde waren terecht komen... Dus neem eerst de juiste maatregelen (afdekken, verwijderen o.i.d.)

Pagina: 1