[Adobe] font bij document werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Vandaag de opdracht gekregen om een folder aan te passen. Deze kan ik niet online zetten, maar is ook niet nodig denk ik.

Het volgende is het geval. De PFD heeft geen beveiliging meegekregen zodat ik dus de tekst kan aanpassen. Er wordt gebruikt gemaakt van een font genaamd: frutiger 45 light. Goed, dit vond heb ik net even gedownload (gekocht) op fonts.com en geinstalleerd (truetype).

Helaas wil het editten niet werken. Het font zou niet beschikbaar zijn. De error die ik krijg:
All of part of the selection has no available system font. You cannot add or delete text using the currently selected font
Nadere inspectie van de tekst die al in de folder staat blijkt het volgende als font vermeld te staan: gen. frutiger 45 light. Dat "gen." lijkt mij te staan voor general. Toch zorgt het er volgens mij voor dat mijn frutiger 45 light (zonder die "gen") niet overeenkomt.

Ik heb al geprobeerd het lettertype aan te passen van de tekst, want ik was het gedoe met het font zat. Ook dat lukt niet, want krijg dan de volgende error:
The change to a different font was not done because the chosen font and the font encodings in the document differ and could not be resolved
Ook dat werkt dus niet helaas. Ook heb ik het font in de volgende dir geplaatst als mogelijke oplossing: C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Resource\Font

Helaas ook geen succes

De search gaf wel wat problemen met fonts, maar kwam niet overeen met mijn probleem.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn truetype font werkend krijg onder adobe zodat ik de PDF kan aanpassen :) ?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Fonts die in een pdf worden embed worden door Acrobat als het ware 'herschreven' En dan alleen de lettertekens die in het document worden gebruikt, geen teken meer.
Acrobat ziet het als een compleet nieuw font.
Acrobat refereerd vanaf dat moment naar fontinfo die zich in het pdfbestand bevindt, dus een extern font zal het font niet kunnen aanvullen.

Als je het font aanpast met een extern font (zoals jij dus hebt geprobeerd) zal gerefereerd worden naar fontinfo buiten het bestand (in jou geval dus je nieuw aangeschafte font).
Gevolg is dat Acrobat alle originele info betreffende de tekst in de pdf moet opgeven, incl. modificaties (interliniering, spatiering, etc.).
Ondanks dat je hetzelfde font als vervanging gebruikt, is de kans groot dat er toch minimale verschillen in het originele gebruikte font en jou font zitten.
Gevolg kan zijn, of is, dat er verloop ontstaat op het moment dat Acrobat jou substituut gaat gebruiken. Aangezien Acrobat dergelijke fouten herkent en bekend is met fontgebruik vind ik het niet vreemd als ie dat niet leuk gaat vinden als jij een substituut gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door NijntjeRocks op 22-06-2004 16:39 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!