Toon posts:

[2k3] Verwijderde GPO wordt toegepast op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn sbs 2003 server werd gebruik gemaakt van Folder Redirection voor de My Documents directory. Aangezien ik vond dat dit de boel onnodig vertraagde wou ik deze folder redirection eruit halen.

Ik heb de GPO "Small Business Server Folder Redirection" verwijderd en hij staat ook niet meer in het lijstje met Group Policy Objects, binnen mijn domein.

Als ik echter met de client opnieuw inlog na deze wijziging en ik run gpresult krijg ik nog steeds dit:
The user received "Folder Redirection" settings from these GPOs:

Small Business Server Folder Redirection
Echter deze gestaat niet meer... Als ik op de client gpupdate run krijg ik een melding dat dit niet bestaat etc....

Zowel de creation date als de applied date zijn tijden van na mijn wijziging...

Hoe krijg ik de folder redirection/ deze gpo er nu uit?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

gpupdate /force al gedaan op de server en client? Je kunt de group policy management console installeren zie je in 1 oogopslag welke policies gemaakt en gelinkt zijn etc.

Verwijderd

Ehm, even Offtopic misschien, maar redirected folders zijn geweldig, in een bedrijfsomgeving kun je niet zonder, anders blijft alles lokaal staan!!!! Geen backup, niets.... bij een crash of fout. Roaming use? Vergeet het maar. Aaargghghh!!!! :X

Waar je alleen op moet letten is dat je op desktops de policy "Do not automatically make redirected folders available Offline". Deze zorgt ervoor dat niet elke keer bij het aanloggen de "MY Documents" folder heen en weer wordt geslingerd. Dit is overgens op laptops een heel handige optie...

Maargoed, ik hoop niet dat je erg bent geschrokken van mijn eerste reactie! ;)

Verwijderd

mutsje schreef op 22 juni 2004 @ 13:31:
gpupdate /force al gedaan op de server en client? Je kunt de group policy management console installeren zie je in 1 oogopslag welke policies gemaakt en gelinkt zijn etc.
Even een kleine aanvulling. Ik heb het ook gehad dat wanneer je een GPO zomaar intrekt dat er wat in je profiel blijft plakken van de oude GP, met name folder redirection. Wat toen heeft geholpen was de GPO weer enable en de Folder Redirection niet configureren. Daarna, nadat alle clients de policy weer hadden ontvangen netjes de GPO verwijderd.

Beetje irritant, ik hoop dat dat ooit eens wordt opgelost.... Wellicht kun je nog iets doen met "Do not process Folder Redirection", weet niet precies waar hij staat, maar je kunt hiermee ook eea regelen (is wel een noodgreep hoor!)

Verwijderd

Topicstarter
Het is in principe ook wel handig, maar ik ben de enige die er gebruik van maakt, en vindt het in pricipe gewoon te langzaam....

Ik had eerst al "Do not process fr" gekozen, geen resultaat, daarna gpo disabled, ook geen resultaat en vervolgens de hele gpo verwijderd (zowel de link als fysiek).

gpudate had ik al gedaan, /force zorgde ervoor dat ik moest rebooten dus dat heb ik nog niet gedaan

Verwijderd

Het is in principe ook wel handig, maar ik ben de enige die er gebruik van maakt, en vindt het in pricipe gewoon te langzaam....
Te langzaam?

Waar moet ik dan aan denken?

Het toepassen van die policy duurt 1 keer 0,1 seconden ofzo, voor de rest ligt het aan de access tijden van je server waar de share wordt gehost.

Bedoel je dat je een traag netwerk hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:11:
[...]

Te langzaam?

Waar moet ik dan aan denken?

Het toepassen van die policy duurt 1 keer 0,1 seconden ofzo, voor de rest ligt het aan de access tijden van je server waar de share wordt gehost.

Bedoel je dat je een traag netwerk hebt?
Nee het ligt niet aan het toepassen van de policy, maar gewoon het openen en het doorzoeken van mijn documenten gaat via de server een stukje langzamer dan op mijn locale hardeschijf. Netwerk is switched 100 Mbit, maar het verschil is wel te merken.
Pagina: 1