Breek je nek voorzichtig
Breek je nek voorzichtig
Optie 2. G ook bootable maken en vervolgens G klonen (Ghost / DriveImage / etc) naar je nieuwe HD
Ook moet je de G partitie actief maken (met fdisk).
En dan moet je nog een manier vinden om de G bootable te maken.
En natuurlijk in de bios de boot volgorde even nakijken (let op er bestaat vaak ok een HD0 i.p.v HD1)
Ik zelf heb het laast ook geprobeert maar niet aan de praat gekregen. Ik heb alle boot bestanden gekopieert naar de non-bootable partitie. En de bovenstaande stappen gedaan maar dan krijg ik de melding "NTLDR Missing".
Dus ik heb toch nog ergens iets fout gedaan.
Wat overgens ook kan is WinXP cdtje drin doen, booten en dan net doen alsof je een nieuwe installatie wil beginnen. Dan zal de setup de vorige geinstallerede versie vinden, en die kan je dan repairen. (Niet aan te raden) maar het werkt wel.
LET OP: Wel eerst de andere (oude) harddisk eruit halen, anders maakt ie de boot alsnog weer aan op die schijf.
Je bent niet je bestanden kwijt die in die Windows installatie stonden maar VEEL geinstallerde programma's werken neit meer. totdat je ze opnieuw installeerd.
Met Windows 2000 kan je in de recovery consol (ook weer booten vanaf Win2000 cdtje) ook een bepaald commando ingeven zodat ie het boot gedeelte weer hersteld. fix**** nogiets
Succes
Edit: Heeft iemand niet een mooi tooltje om een partititie bootable te maken?
[ Voor 15% gewijzigd door Maxxi op 22-06-2004 12:17 ]
Microsoft heeft er eentje: FDISK.Maxxi schreef op 22 juni 2004 @ 12:13:
Edit: Heeft iemand niet een mooi tooltje om een partititie bootable te maken?
Verwijderd
das helaas volgens mij niet waar.. de oude G is NIET bootable.Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 12:55:
Norton ghost, gewoon de oude partitie (G dus) klonen naar de nieuwe ( C ) Als deze partitie aktief maakt met fdisk zal de pc van C starten
En dat word ie niet vanzelf als je er een C partitie van maakt.
Hoe maak je met FDISK een partition bootable dan?
Verwijderd
In jouw geval wordt het zowiezo moeilijk omdat de boot en de windows uit elkaar getrokken zijn.
Maak een image van je complete oude schijf en schrijf die over de nieuwe schijf. Daarna kun je dan extra partities bijmaken of de bestaande vergroten met Partition Magic of Acronis.
Wel even de schijven omhangen na het klonen zodat de nieuwe de eerste schijf wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 14:58 ]
SET ACTIVE PARTITIONMaxxi schreef op 22 juni 2004 @ 14:47:
[...]
das helaas volgens mij niet waar.. de oude G is NIET bootable.
En dat word ie niet vanzelf als je er een C partitie van maakt.
Hoe maak je met FDISK een partition bootable dan?
Copy gewoon ff je xp disk naar die nieuwe, zet hem op active en doe een repair install van XP.
[ Voor 14% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-06-2004 15:00 ]