Subtitle bij video-dvd

Pagina: 1
Acties:

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Topicstarter
Men neme een gedownloade film (avi, divx, mpg, whatever). Daarbij een los subtitle bestand, Als je die vast aan mekaar wil zetten en dan op een video-dvd wil zetten dan heb ik het volgende probleem.

Met Avi-mux zet ik de sub eronder. Als ik het nieuwe avi bestand dan bekijk met bijvb. windows media speler dan heb ik wel de subtitle in beeld. Echter bij bijvb. nero showview niet. Ook de film welke uiteindelijk op de video-dvd komt heeft de sub's niet. :(

Voor de duidelijkheid, ik brand met de nieuwste nero. Mijn machine draait onder windows xp home. Met virtual dub (+ sub filter) ook een negatief resultaat. Is er de mogelijkheid om de sub in nero erbij te zetten?

Bvd.

edit 1. met eem nieuw sub-filter voor virtualmoddub werkt het als een speer. Zeker met de huffyuv codec.

[ Voor 8% gewijzigd door coolhand op 25-06-2004 13:33 . Reden: opgelost ]

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Ik weet het probleem niet voor je op te lossen maar ik weet wel een site waar héél veel info over dit soort dingen staat. Misschien staat daar een oplossing voor je probleem.
http://www.doom9.nl/ :)

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Misschien heb je wat aan deze site, heb het zelf nog niet geprobeerd maar ziet er goed uit lijkt me !!

link: http://www.afterdawn.com/...ve/convert_avi_to_dvd.cfm

• coolhand

coolhand

Topicstarter
Geweldig, bedankt. Ik ben het stappen plan nu aan het doorlopen (hij is driftig aan het rekenen (omzetten naar mpe2 bestand).

Misschien een rare vraag, maar hoe heb je die site gevonden? Via Google had ik al een dag of wat gezocht op "subtitle+ dvd+ enz. enz" tot op heden nog geen resultaat.

Bedankt alvast. Ben benieuwd of het nu wel werkt. :)

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Als je met video's aan de gang gaat, moet je sowieso www.doom9.net en www.videohelp.com in je achterhoofd houden. Verder is het een beetje mazzel hebben/tactisch kiezen met zoektermen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

coolhand schreef op 22 juni 2004 @ 16:03:
Misschien een rare vraag, maar hoe heb je die site gevonden? Via Google had ik al een dag of wat gezocht op "subtitle+ dvd+ enz. enz" tot op heden nog geen resultaat.

Bedankt alvast. Ben benieuwd of het nu wel werkt. :)
Volgens mij via Divx.com aan gekomen .. maar kweenie meer zeker .. En anders kan het zijn dat ik via intikken " Xvid to DVD " in google aangekomen ben.
:P

Verwijderd

Een aantal maanden was ik hier ook altijd mee bezig: met ondertitels onder een avi-film te zetten. dit deed ik ook door middel van virtual dub met de sub filter. hiermee krijg je de ondertiteling in het geel in je avi-film.
Om deze film op dvd te zetten gebruikte ik Ulead MovieFactory. (hier de link van de trail: http://www.ulead.com/dmf/trial.htm ).

• coolhand

coolhand

Topicstarter
Nou de hele workshop doorlopen. Goed beeld, Goed Geluid, maar geen sub's :(

Ga Het nu nog een keer proberen met alleen virtual mod.

Ben benieuwd.

Gr. Coolhand.

Pagina: 1