Draadloze en vaste ADSL verbinding samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10-2025

kevinos

Tweakpedia

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een vaste ADSL verbinding via een netwerk kabel, maar ook een draadloze ADSL verbinding. Als ik nu mijn netwerkkabel erbij stop is het dan mogelijk om de vaste en draadloze lijn tot één verbinding te maken?

Alvast bedankt!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

En je doel hiermee is? :?

Ik bedoel, je werkt toch of draadloos of bekabeld? Met voordeel van bekabeld dat t sneller is en het voordeel van draadloos...juist ;) dat het zonder kabel is :) Hoewel de snelheid van draadloos voor alléén internet via adsl, ook niet meer uitmaakt, want 11Mbps is altijd sneller als (de meeste) adsl-verbindingen.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Hij dacht erover om twee netwerklijnen met ADSL parallel aan elkaar te knopen, zodat internetten ook 2x zo snel gaat...... ;)

Helaas zal die ADSL lijn gewoon blijven werken op de snelheid die hij van de provider heeft gekregen. Mocht dit niet zo zijn, dan voorspel ik een grote run op netwerkrouters..... :)

Nu effe serieus 8) Wat wil onze ''directeur" nu precies?! kan hij eea eens verduidelijken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 20:16 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je wel aan load-balancing doen. Voorbeeld: Alles via poort 80 (http) komt van provider a en alles via poort 21 (ftp) via provider b.

Ik zal eens voor je zoeken, want ik heb binnenkort toch zoiets nodig :).

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
11Mbps is sneller dan ALLE adsl verbindingen want de adsl techniek kan maar tot 8 Mbit...

maar ik snap ook niet wat kevinos wilt..

in XP kun je bij Netwerkverbindingen de verschillende icoontjes selecteren, vervolgens rechtermuisknop en dan "Verbindingsbrug maken" (ofzoiets) klikken... dan zijn de netwerken verbonden... maar hier heb je in dit geval niks aan

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Jazco2nd schreef op 22 juni 2004 @ 20:21:
11Mbps is sneller dan ALLE adsl verbindingen want de adsl techniek kan maar tot 8 Mbit...
oh kijk aan, dat wist ik niet :Y)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Jazco2nd schreef op 22 juni 2004 @ 20:21:

maar ik snap ook niet wat kevinos wilt..

in XP kun je bij Netwerkverbindingen de verschillende icoontjes selecteren, vervolgens rechtermuisknop en dan "Verbindingsbrug maken" (ofzoiets) klikken... dan zijn de netwerken verbonden... maar hier heb je in dit geval niks aan
Met het verschil dat je met die 11Mbit een theoretishe snelheid hebt, die zowel de up als downstream omschrijft. Reken in de praktijk dus op zo'n 5-5,5Mbit, en dat is een snelheid die een 8Mbit BBned/BabyXL lijntje met gemak haalt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmmz, je kan de vraag van de topic starter idd op twee manieren opvatten:

1) Ik heb 2 adsl verbindingen ter beschikking van twee (verschillende) providers. Stel het is twee x 1mbit, hoe kan ik dan downloaden met 2mbit?

2) Ik heb 1 adsl provider, welke ik draadloos en met draadje kan bereiken om op internet te surfen. Dit omdat ik een draadloze router en een gewone router heb. Kan ik deze twee verbindingen tegelijk gebruiken?

Welke is de goede kevinos?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

In geval van 1): In m0n0wall wordt het ingebouwd, Reken erop dat het in de volgende beta werkt en dat het in de volgende stable release stabiel werkt. Verder is er nog dure windows software die dit kan, zoals Total traffic control.
In geval van 2): Zinloos. Zoals gezegd: bedraad werkt tot 20 keer sneller tov draadloos. Voordeel van draadloos is, jawel, het is draadloos.

TweakBlog

Pagina: 1