Toon posts:

[Laptops] Diabloo V3100 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij www.de-laptopper.nl hebben ze een eigen huis-merk van laptops, genaamd Diabloo.
Nu het nieuwste model ervan is de Diabloo V3100, en die heeft echt wel de allerbeste prijs-prestatie verhouding die je kan vinden denkik.
Voor een Diabloo V3100 met 1.4ghz Pentium-M, 40gb hdd 5400RPM, 512mb DDR 333mhz, Ati Radeon Mobility 9700 128mb RAM en een 15inch SXGA+ tft scherm betaal je 1280 euro inclusief BTW...
Voor zo'n prijs zo'n laptop vinden is volgens mij onmogelijk bij merken zoals Asus of Dell.
En het gewicht is ook nog eens een groot pluspunt, de laptop weegt namelijk slechts 2.8kg inclusief DVD en batterij, en is net geen 3cm dik.
Je krijgt er standaard 2 jaar pick-up & return garantie bij (ook niet slecht).
Heeft er iemand ervaringen met deze laptop?
Zou het een degelijke machine zijn? Goeie schermkwaliteit, lekker helder, met grote kijkhoek?
Want ik ben toch een beetje wantrouwig, omdat het geen bekend merk is :?
Linkje naar de laptop : http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2587

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 11:50 . Reden: linkje toevoegen ]

Verwijderd

[rml][ Ervaringen] Diabloo Notebooks[/rml]

zelfde topic (maar geen antwoorden :/ )

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Volgens mij wordt deze laptop onder meerdere namen op de markt gezet. Er zulllen wel meerdere mensen deze laptop hebben maar ieder onder zijn eigen naam. Waardoor het heel moeilijk te vergelijken valt of ervaringen te wisselen.

Verder kan ik ook geen leverancier site vinden, waardoor je dus bent overgeleverd aan de winkel.

Persoonlijk zou ik dus ook van deze laptop afblijven en even doorsparen naar een wat bekendere merken

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Ik heb ze gebeld. Deze laptop is nog niet leverbaar... duurt nog een maandje ongeveer (na lang doorzeuren zeiden ze dit pas)

Waarom die dan al wel op de site staat is me een raadsel :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een identieke laptop gevonden onder een ander Duits merk : de Faet VX.2 : http://www.faet.de/faet/i...rtnr=100246&id=7600851340

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 10:26
Hmm is de-laptopper wel een beetje vertrouwd dan :?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:03
Met de Laptopper schijnt weinig mis te zijn, check de Shop Survey. Ik zou het wel aandurven.

Wat rondkijken leerde me dat dit dezelfde laptop is als de compal cl56, en de reviews van die laatste zijn zonder meer prima.

Ik denk dat ik deze week zo'n Diabloo ga bestellen. Dothan processor, uitstekende grafische kaart, grote HD en vooral een (relatief) laag prijsje. Ik ken geen andere laptop met dezelfde prijs/kwaliteit verhouding. Het enige risico lijkt me de onbekendheid van het merk.

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor die "onbekendheid" hoef je ook niet veel schrik te hebben IMHO, want uiteindelijk worden bijna alle laptops gemaakt door één en dezelfde groepje van Taiwanese producenten (Compal, Jewel, Sager, Diabloo, Faet, allemaal één pot nat :p).

Verwijderd

Diabloo is gebaseerd op Aopen barebooks. Je kunt met een beetje zoeken wel een paar reviewtjes vinden over deze notebooks. Niet direct een A-merk (maar ja, is Dell tegenwoordig ook nog een A-merk met alle goedkope zooi die ze erin schroeven?) maar zat mensen zijn er blij mee.

Heb laatst nog een Aopen (vermomd als Tundra= noorse webshop) van een WinXP kopietje voorzien. Prima scherm, hoewel de resolutie wel op bejaarden grootte stond met een 1028x768 op 15". Dus alles wordt vrij groot weergegeven. Maar als je daar geen problemen mee hebt; prima.

Informatique biedt deze laptops ook aan en wel onder de naam: Informatique Notebooks! Je moet maar even kijken wat voordeliger is, maar bij informatique kun je in ieder geval even langsgaan om te kijken wat je ervan vindt. Ik moet zeggen dat ze in het echt minder lelijk zijn dan op een plaatje.

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 12:31
Ik heb de diabloo v3100 nou 2 dagen. Ik ben er erg over te spreken.
Het is ook een van de weinige laptops die al leverbaar is met een
Dothan 2.0 Ghz. Het enige dat ik nog mis is bluetooth. Ik heb de
mensen van de laptopper hierover gesproken en zij zeggen dat er
binnenkort een miniPCI module uitkomt met WLAN én Bluetooth.
Weet iemand hier toevallig iets meer over?

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 13:17:...Heb laatst nog een Aopen (vermomd als Tundra= noorse webshop) van een WinXP kopietje voorzien. Prima scherm, hoewel de resolutie wel op bejaarden grootte stond met een 1028x768 op 15". Dus alles wordt vrij groot weergegeven. Maar als je daar geen problemen mee hebt; prima....
De Diabloo V3100 heeft een SXGA+ scherm met een resolutie van 1400*1050 :)

Ik heb 'm ook besteld en krijg 'm maandag in huis hoop ik!! (heb al een bevestiging van UPS in mijn mail... mag ook wel na een maand)

Oja, als je het geld hebt, neem dan de 60GB 7200rpm harddisk!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me nu beter om verder te gaan in dit actieve topic. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.