mdeamon mail naar andere domein gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 19:55

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik heb problemen met het versturen van mail naar andere @Home gebruikers. :r Ik heb MDeamon zo ingesteld dat deze mail ophaald bij @Home (mail.home.nl) en opslaat voor later gebruik. Zo kan ik deze met de webmail lezen enz. Mail versturen gaan ook via @Home (mail.home.nl). Dit gaat goed totdat ik een mail naar een andere @Home gebruik wil sturen die niet in MDeamon bekend is. MDeamon geeft direct aan dat de gebruiker niet bekend is en zoekt niet verder.
Ik heb hier niet veel verstand van, maar krijg het idee dat de mail niet eens op de lijn wordt gezet en direct door MDeamon getackeld wordt.

Graag zou ik willen weten welke instelling ik moet veranderen om wel mail te kunnen sturen naar andere @Home gebruiker.
Een link naar een (Nederlandse / Engelse) tutorial zou ook zeer hulpzaam zijn.

P.S. Ik heb geen eigen domein. Ik gebruik voor de MDeamon instellingen home.nl mogelijk is dit de oorzaak, al zie ik geen oplossing.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mbooij schreef op 22 juni 2004 @ 11:37:
P.S. Ik heb geen eigen domein. Ik gebruik voor de MDeamon instellingen home.nl mogelijk is dit de oorzaak, al zie ik geen oplossing.
Dat is inderdaad de oorzaak.

Volgens mij kan je 't als volgt oplossen...
• Stel de @Home mailserver in als smart relay (Primary Domain Configuration -> ISP or smarthost properties, in MDaemon 6.8.5)
• Stel daaronder in dat of alle undeliverable outbound mail naar deze host moet, of dat alle mail daar naartoe moet.

Edit: Ik zit me af te vragen of dit effect heeft op local users.
Als bovenstaande niet werkt, kijk eens bij primary domain setup en dan bij unknown mail. Stel daar in bij Advanced options dat de berichten naar de @Home mailserver gestuurd moeten worden. Misschien werkt dat ook.
Zie: http://www.altn.com/suppo...KBA%2D01206&iPageNumber=1

Hoe dit moet onder MDaemon 7 weet ik niet.

[ Voor 35% gewijzigd door blackd op 22-06-2004 11:50 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Bij de instellingen van het primairy domein Heb ik mail.home ingevuld. Echter worden home gebruikers als lokale gebruikers gezien en niet verstuurd. Ik moet MDeamon wijs maken dat ik zelf geen domein heb maar wel met het domein van Home wil werken.
Ik heb trouwens MDaemon 7

[ Voor 58% gewijzigd door mbooij op 24-06-2004 16:08 ]

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik heb het demein proberen aan te passen om via een TK domein te werken. Hierdoor kreeg ik echter helemaal geen mail binnen.
Het probeem is dus dat Maemon (wil iemand de titel voor me aanpassen?) eerst lokaal gaan zoen en niets vind. De mail gaat dan niet naar buiten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je uberhaupt mijn replies gelezen en er iets mee geprobeerd te doen? Ik krijg namelijk de indruk van niet. Het zal heus niet zijn dat een feature in MD 6.8.5 niet meer in 7 zit.
mbooij schreef op 24 juni 2004 @ 01:31:
Echter worden home gebruikers als lokale gebruikers gezien en niet verstuurd.
Dan moet je de door mij aangedragen oplossing eens proberen.
Als je even in de MDaemon 7 manual kijkt, op pagina 60, dan zul je zien dat de optie die ik aandraag op precies dezelfde locatie zit als in MDaemon 6.8.5.
Ik snap niet dat je dan moeilijk gaat doen met een .tk domein.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Deze manier werkt wel,
alleen je loopt nu het gevaar (denk ik) dat als je spam of een hoop cc'tjes binnen krijgt waarin @home adressen staan dat je deze weer forward naar je isp.

stel hij krijgt een email binnen

mbooij@home.nl
met cc naar pietje@home.nl

Dan zal MD het cc'tje aan pietje@home.nl weer forwarden naar smtp.home.nl

Het lijkt mij dat dit niet goed gaat ??

Wat je misschien ook kan doen is gewoon een fake primary domain maken mijndomain.bestaatniet.nl en dan bij je account je home adres als alias ingeven. Vervolgens gewoon alle mailtjes sturen onder je alias wat dus eigenlijk je echte adres is.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Das ook een strak plan ga ik proberen.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
De "Fake primary domein" truc lijkt te werken. Wel doet de mail er nu alger over (lijkt het). Dank jongens.

Pagina: 1