Toon posts:

[Alle Windows OS] lsass.exe probleem, en Nee, geen virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situtatie, op bedrijf alle pc's krijgen 1 voor 1 melding op hun scherm dat de pc wordt afgesloten.

Stinger gedraait, online virusscanner van Trendmicro en symantec, kunnen niks vinden.

Ik ga er dus vanuit dat het GEEN virus is, zoals ik met google veel tegen kom. (sasser)

Nu is er wel een tijdelijke oplossing volgens Microsoft, IP Sec service stoppen, maar dan los je het probleem nog niet mee op.

Hebben jullie andere ideeën? het gaat op ongeveer 30 pc's. Ik hoop niet dat het dadelijk ook met 1 van servers gebeurt.

Want ik weet het niet meer :?

Sorry vergeten:
Windows update wordt iedere week standaard gedraait op alle pc's
We hebben een firewall

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 11:18 ]

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Windows update al gedraaid? Misschien worden die PC's op afstand via het netwerk afgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door DefaultUser op 22-06-2004 11:16 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Ik hoop toch wel dat jullie achter een firewall zitten ? Zo niet, meteen doen, en daarna alle Windows Updates ophalen.

Verwijderd

Topicstarter
Zie update bovenaan, pc van 1 persoon had vanmorgen al problemen met outlook en e-mails verteld ze nu |:(

Ga kijken of daar het probleem in zit.

Zou het dan kunnen zijn dat die pc meldingen stuurt naar andere pc's dat ze moeten afsluiten.

Op onze mail server kom ik niks tegen en virus definitie's van up-to-date

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 11:22 . Reden: domme collega ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer eens even met MSBA (http://www.microsoft.com/...47f7c3d6ad&DisplayLang=en) ofdat je updates ook daadwerkelijk doorgevoerd zijn - je hebt alle symptomen van een kwetsbare PC (kwetsbaar voor sasser betekent niet dat je sasser hebt, de symptomen van sasser (pc afsluiten) betkent niet dat je sasser hebt, e.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Hij is geïnstalleerd en gedraait, heeft er 1 gevonden, maar dat is niet de 825732 die je volgens Microsoft moet installeren

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:04 ]

Pagina: 1