Ik heb sinds kort SoftFSB op m'n systeempje geinstalleerd. En uiteraard de FSB verhoogt. Maar nu als ik elke keer de PC opstart moet ik de FSB opnieuw instellen. En ik kan er maar niet achter komen hoe dat gewoon vast blijft staan. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat wel kan doen.
Verwijderd
dit proggie is alleen om te TESTEN of je systeem stabiel loopt bij het tweaken van fsb
als je de stabiele waarde heb gevonden dan moet je het gewoon in de bios of mbv van dipswitch instellen niet met die proggie
als je de stabiele waarde heb gevonden dan moet je het gewoon in de bios of mbv van dipswitch instellen niet met die proggie
Dat dacht ik al. Maar ik heb nu net m'n BIOS opnieuw geflasht met de laatste up-date. En weet je wat ?
Nu kan ik m'n multiplier en FSB veranderen in m'n BIOS
Kon eerst niet, had alleen de keuze uit drie mogelijkheden om de FSB in te stellen.
Ik heb 'm nu geclocked van 333MHz naar 416 MHz. FSB op 83MHz en multiplier op 5.
Ik wou ook direct proberen of ik hem hoger kon opclocken 75 x 6 en dat deed ie niet. Wou niet verder, ging vastzitten of zoiets. Betekent dit dan dat ik aan de max. zit. Of zou dit iets te maken hebben met m'n klokchip. M'n mobo ondersteunt wel een FSB van 100MHz vlgn's de spec. Maar 83MHz is de max.
Ik heb een Award BIOS en een PII 333MHz proc
Nu kan ik m'n multiplier en FSB veranderen in m'n BIOS
Kon eerst niet, had alleen de keuze uit drie mogelijkheden om de FSB in te stellen.
Ik heb 'm nu geclocked van 333MHz naar 416 MHz. FSB op 83MHz en multiplier op 5.
Ik wou ook direct proberen of ik hem hoger kon opclocken 75 x 6 en dat deed ie niet. Wou niet verder, ging vastzitten of zoiets. Betekent dit dan dat ik aan de max. zit. Of zou dit iets te maken hebben met m'n klokchip. M'n mobo ondersteunt wel een FSB van 100MHz vlgn's de spec. Maar 83MHz is de max.
Ik heb een Award BIOS en een PII 333MHz proc
Multiplier veranderen bij een intel CPU? lijkt me sterk
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
De core voltage is ongeveer 1,8 V. En ik zou niet weten hoe ik deze moet veranderen. Heb er ieder geval geen jumper ofzo voor op m'n mobo zitten. En waarschijnlijk is dit wel een Abit mobo.
Kwam ik achter toen ik Soft FSB ging gebruiken. Ik weet alleen dat ik een Award BIOS heb en that's it.
Kwam ik achter toen ik Soft FSB ging gebruiken. Ik weet alleen dat ik een Award BIOS heb en that's it.
Verwijderd
ik heb een abit LX-6 met een p2 333mhz. ik kan ook mijn multiplyer veranderen en 5 is het hoogste.
Ehm als je nou even verteld wat voor mobo je hebt, welke BIOS rev. en wat voor CPU... want als je een celeron hebt dan heeft het veranderen van de multiplier in je bios geen zin. Die is toch gelockt.
Ahum, de PII 333MHz is echt niet gelocked !!!
Ligt eraan van welk jaar dat ie is. Als je een proc hebt van na augustus 1998 dan is ie gelocked, daarvoor niet.
Ik weet alleen dat ik het type 3508828-xx 90804 heb met een Award BIOS met een upgrade BX0804IG.BIN 2MBit BIOS for Super I/O ITE8671 m'n proc is een Intel Pentium II 333MHz.
Ligt eraan van welk jaar dat ie is. Als je een proc hebt van na augustus 1998 dan is ie gelocked, daarvoor niet.
Ik weet alleen dat ik het type 3508828-xx 90804 heb met een Award BIOS met een upgrade BX0804IG.BIN 2MBit BIOS for Super I/O ITE8671 m'n proc is een Intel Pentium II 333MHz.
Verwijderd
Bij 83 mhz loopt de pci bus erg hoog, ook kan het zijn dat de agp bus en het geheugen deze snelheid niet aankunnen.
Zou het een hoop helpen als ik het intern geheugen vergroot van 64 naar 128Mb. Of zal dat weinig uithalen.
Verwijderd
Het gaat niet om de hoeveelheid geheugen, maar om de snelheid. Dus of het CAS 2 of CAS 3 is. Als hij op 66 Mhz CAS 2 doet moet hij op 83 Mhz waarschijnlijk op 3 staan anders wordt het onstabiel.
Pagina: 1