[Fedora Core 2] Installatie zonder CD-rom-speler

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem:

Ik heb een laptop (Dell Inspiron 4150) met hierop Windows XP en Fedora Core 1. Nu heb ik Fedora Core 2 gedownload en ik wil deze hierop gaan installeren. Alleen heb ik nu het volgende probleem: de DVD-speler van mijn laptop is kapot.

Nu kan ik dus niet Fedora installeren vanaf de gebrande CD's. Ik heb geen externe CDRom/DVD-speler en ook geen zin (lees geld) om een nieuwe DVD-speler te kopen.

Weet iemand een manier om alsnog Fedora te installeren? Is het niet mogelijk om dit via het netwerk te doen? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Verwijderd

Kan dit niet met YUM ?, dit zou je even kunnen uitzoeken.

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Hou hier even rekening mee als je FC2 in dual boot wil gebruiken.

Gaatje een hoop problemen schelen.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

Verwijderd

Je downloadt de boot.img (of cd 1 als je ook een rescue-cd wilt hebben) en geeft vervolgens als boot-paramater "askmethod" op. Vervolgens wordt tijdens de installatie altijd de installatie-methode gevraagd. In jouw geval dan ftp. Vergeet niet een snelle mirror op te zoeken. ;)

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
ken natuurlijk ook gewoon een nfs server installeren op een bak(ja dit kan ook op een windows bak) en dan een nfs installatie doen. Weet je zeker dat het snel is, plus je kan gewoon de isos in de nfs share zetten en het werkt.

chance favors the prepared mind

• Stimpy001
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 12:05:
Je downloadt de boot.img (of cd 1 als je ook een rescue-cd wilt hebben) en geeft vervolgens als boot-paramater "askmethod" op. Vervolgens wordt tijdens de installatie altijd de installatie-methode gevraagd. In jouw geval dan ftp. Vergeet niet een snelle mirror op te zoeken. ;)
Ik zat hier ook al aan te denken. Volgens mij moet je ook een eigen FTP aan kunnen geven of niet? Als dit zo is dan zet ik de inhoud van de CD's wel ff op de ftp van mijn netwerk en dan installeer ik het wel via mijn eigen FTP.

Weet iemand of er nog bepaalde eisen (lees structuur) nodig is voor die ftp of kan ik gewoon de inhoud van alle cd's in 1 directory zetten?

• declan001
ik heb het ook eens geprobeerd om via ftp te installeren, vond ik een stuk minder prettig. En zelf zou ik niet zo weten of er een speciale eis is aan de directory layout. met nfs iig niet, gewoon die isos derop zetten.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32
declan001 schreef op 23 juni 2004 @ 12:28:
ik heb het ook eens geprobeerd om via ftp te installeren, vond ik een stuk minder prettig.
Hoezo dat ?
Ik wil echt niet anders eigenlijk. Ga niet elke keer een zooi ISO's zitten downloaden en daar weer cd's aan verspillen.
Komt nog eens bij dat je die cd's zo weer in de prullenbak kunt smijten als er weer een nieuwe release is.

• declan001
ik brand ook geen cd's ik installeer via nfs

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

InZane schreef op 23 juni 2004 @ 12:40:
Hoezo dat ?
Ik wil echt niet anders eigenlijk. Ga niet elke keer een zooi ISO's zitten downloaden en daar weer cd's aan verspillen.
Komt nog eens bij dat je die cd's zo weer in de prullenbak kunt smijten als er weer een nieuwe release is.
offtopic:
daar hebben we dus ook rw's voor :+

optopic:
kan je vanuit Fedora niet gewoon updaten naar Core 2 eigenlijk?

[ Voor 12% gewijzigd door JaY- op 24-06-2004 14:07 ]

• Stimpy001
Nu ben ik er dus mee bezig gegaan om het te installeren via FTP. Ik heb een lokale FTP-server met hierop de inhoud van de ISO's. Ik heb een bootdisk van Fedora Core 1 en ik kan hiermee booten en de ftp benaderen. Dus tot zover geen probleem.

Het probleem is dat ik na het laden van het eerste bestand via de FTP de volgende foutmelding krijg: "The Fedora Core Installation Tree in that directory doe not seem to match your boot media".

Ik kan nergens vinden wat dit nu precies betekent of wat hiervoor de oplossing is. Voordat er iemand gaat zeggen dat ik moet booten met Fedora Core 2, dat kan ik niet want die image moet op een CD omdat deze 4MB groot is. En ik kan dus geen CD gebruiken.

Zelf denk ik dat het aan de bootdisk van Core 1 ligt dat deze niet hetzelfde is als die van Core 2 waardoor ik een foutmelding krijg. Of weet iemand of er een speciale structuur nodig is voor de FTP?

Verwijderd

precies hetzelfde probleem gehad met core1

ik deed een harddisk install maar hiervoor geldt hetzelfde:

1) niet de inhoud maar de iso's zelf beschikbaar maken.
2) als je dan nog die melding krijgt een andere bootdisk downen. Ik had de disk voor core 1 rc1 en wilde normale core1 hiermee installen, toen kreeg ik ook die melding

succes
Pagina: 1