Toon posts:

Ik hoor de stemmen te zacht met Dolby Surround Dell speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik heb hele mooie Dell speakers op een splinternieuwe Dell met SB player Live soundkaart. Alles zit perfect aangesloten. Echter de stemmen komen alleen uit de centerspeaker. Het geluid komt uit de andere vier speakers en is veel krachtiger dan de stemmen.

Ik heb gekloot met de settings van centrespeaker en het zachter zetten van de vier andere speakers, dit lost weinig tot niets op. Ook met Wave en Volum zitten kloten.. Maar ook geen relaas. Alles is perfect geïnstalleerd, ook staat er windows bij geluid 5.1 systeem. Met meerdere DVDsoftware geprobeerd bij elke programma hetzelfde..

Hoe kan ik dit oplossen?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
eeuuh nou volgens mij is dat de bedoeling ??

De bedoeling is dat alle stemmen uit de midden speaker komen, als je een film kijkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:06:
Ik heb een probleempje. Ik heb hele mooie Dell speakers op een splinternieuwe Dell met SB player Live soundkaart. Alles zit perfect aangesloten. Echter de stemmen komen alleen uit de centerspeaker. Het geluid komt uit de andere vier speakers en is veel krachtiger dan de stemmen.

Ik heb gekloot met de settings van centrespeaker en het zachter zetten van de vier andere speakers, dit lost weinig tot niets op. Ook met Wave en Volum zitten kloten.. Maar ook geen relaas. Alles is perfect geïnstalleerd, ook staat er windows bij geluid 5.1 systeem. Met meerdere DVDsoftware geprobeerd bij elke programma hetzelfde..

Hoe kan ik dit oplossen?
Op zich is het normaal dat de stemmen (bij Dolby Digital en of DTS) alleen uit het center kanaal komen. Dat hoort zo.
Het moet niet zo zijn dat de andere speakers gaan overheersen.

Misschien iets met je drivers (ik roep maar wat)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26

empy

Rijdt rondjes

Heb je niet de draadjes verwisseld? dan wil er nog wel eens een zachter/ vervormd geluid uit je speakers gebraakt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:09:
[...]

Op zich is het normaal dat de stemmen (bij Dolby Digital en of DTS) alleen uit het center kanaal komen. Dat hoort zo.
Het moet niet zo zijn dat de andere speakers gaan overheersen.

Misschien iets met je drivers (ik roep maar wat)
Tsja toch nog een keer de volume onder handen nemen:S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:19:
[...]

Tsja toch nog een keer de volume onder handen nemen:S
Leuk hoor DVD op een PC, maar misschien dat je in dit draadje wat inspiratie opdoet voor een nieuwe hobby ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Zet eens dynamic range compression aan, ik denk dat dat wel zal schelen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 22 juni 2004 @ 11:30:
Zet eens dynamic range compression aan, ik denk dat dat wel zal schelen!
waar vind ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost. Ben naar de mixer utility geweest van Sound Blaster Live.. Daar kan ik de centre speaker harder zetten. Toen ging het perfect. Wat een geluid ;)
Pagina: 1