Toon posts:

Beveiligde excel sheets op internet zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In Excel heb ik een tweetal pagina's gemaakt met berekeningen in een aantal cellen.
Je moet het zien als een soort bestelling.

Nu wil ik dit graag op internet zetten en heb "opslaan als webpagina" gekozen. Alleen de velden die de bezoeker zelf moet kunnen invullen staan vast. Er kan dus niks ingegeven worden laatstaan dat het eindbedrag veranderd.

Wie heeft voor mij de juiste manier van publiseren of weet documentatie.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
als je geen verstand hebt van html / javascript / een serverside taal dan kun je ze het beste gewoon online zetten zonder ze om te zetten naar een webpagina....
vervolgens is het aan je bezoeker om hem te downloaden en in te vullen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt inderdaad 2 keuzes, zoals faabman zegt. Of de Excelsheet beschikbaar stellen, zodat men deze kan downloaden.

De tweede optie is dat je jezelf verdiept in een programmeertaal zoals ASP, PHP, etc. Is het niet erg dat men de broncode ziet, dan kan je het ook alleen oplossen met Javascript. :) Sowieso zal je je moeten verdiepen HTML. :)

Voor de rest zie ik hier een programmeerprobleem is. :) Vooralsnog is je keuze: Ga ik een taal leren, of ga ik het als MS Excel op internet zetten. Dit is vraag die niet in Programming & Webscripting thuis hoort, vandaar dat ik hem dicht doe. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.