Situatie:
Ik heb een SMC 7804WBRB router
( http://www.vobis.nl/content/view/full/5130 )
en een Edimax EW-7104PC PCMCi kaartje in een laptop met WinXP home.
(WEB key hard ingevoerd op de laptop, hij krijgt zijn WEB key dus niet van de router toegezonden)
Ik heb het wireless netwerk beveiligt met WEP (64bits)
Protocol is TCP/IP
Op de router is DHCP server ingeschakelt.
(Er hangen ook nog 2 Pc's aan, maar die zijn niet wireless en werken perfect)
Ook heb ik een buurman met een wireless netwerk (ook beveiligt)!
Probleem:
Nu is het probleem dat als ik op mijn netwerk wil inloggen dat ik twee netwerken zie (mijn netwerk en die van de buurman (erg logisch!!)) maar dat xp automatich het netwerk van de buurman wil gebruiken. En dat ik erg veel moeite moet doen voordat ik mn eigen netwerk op kan. Ik weet dat er progjes zijn die automatich een netwerk kiezen welke je wilt, maar de gene die ik heb gevonden die werkt alleen met een PCMCI kaartje dat een Realteck chipcet heeft en dat heeft die van mij niet. Ik heb de drivers van de PCMCI kaart al geupdate, maar er word geen standaard progje bij geleverd die daar voor zorgt, teminste niet voor XP.
(Als de buurman zijn wirless netwerk uitschakelt doet die van mij het wel goed)
Vraag:
Welk progje moet ik gebruiken om er voor te zorgen dat wel automatich op mijn netwerk word inlogt en het netwerk van de buurman negeert? En hoe kan ik op XP uitschakelen dat die niet wilt inloggen op een wireless netwerk.
Of is er een andere oplossing die ik over het hoofd zie?
Geprobeert:
Ik heb geprobeert om een andere channel te gegbruiken,
Drivers geupdate van de PCMCI kaart.
Vriendelijke groet,
Pinquin
Ik heb een SMC 7804WBRB router
( http://www.vobis.nl/content/view/full/5130 )
en een Edimax EW-7104PC PCMCi kaartje in een laptop met WinXP home.
(WEB key hard ingevoerd op de laptop, hij krijgt zijn WEB key dus niet van de router toegezonden)
Ik heb het wireless netwerk beveiligt met WEP (64bits)
Protocol is TCP/IP
Op de router is DHCP server ingeschakelt.
(Er hangen ook nog 2 Pc's aan, maar die zijn niet wireless en werken perfect)
Ook heb ik een buurman met een wireless netwerk (ook beveiligt)!
Probleem:
Nu is het probleem dat als ik op mijn netwerk wil inloggen dat ik twee netwerken zie (mijn netwerk en die van de buurman (erg logisch!!)) maar dat xp automatich het netwerk van de buurman wil gebruiken. En dat ik erg veel moeite moet doen voordat ik mn eigen netwerk op kan. Ik weet dat er progjes zijn die automatich een netwerk kiezen welke je wilt, maar de gene die ik heb gevonden die werkt alleen met een PCMCI kaartje dat een Realteck chipcet heeft en dat heeft die van mij niet. Ik heb de drivers van de PCMCI kaart al geupdate, maar er word geen standaard progje bij geleverd die daar voor zorgt, teminste niet voor XP.
(Als de buurman zijn wirless netwerk uitschakelt doet die van mij het wel goed)
Vraag:
Welk progje moet ik gebruiken om er voor te zorgen dat wel automatich op mijn netwerk word inlogt en het netwerk van de buurman negeert? En hoe kan ik op XP uitschakelen dat die niet wilt inloggen op een wireless netwerk.
Of is er een andere oplossing die ik over het hoofd zie?
Geprobeert:
Ik heb geprobeert om een andere channel te gegbruiken,
Drivers geupdate van de PCMCI kaart.
Vriendelijke groet,
Pinquin
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 11:08 . Reden: Beetje meer info toegevoegt ]