[Norton Ghost] memory allocation error

Pagina: 1
Acties:

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo

Laatst ben ik een vreemd fenomeen tegengekomen bij het terugzetten van een ghost image.
Poos geleden heb ik een pc'tje geconfigureerd voor een goeie vriend van mij.
Laatst begon hij weer over de snelheid te klagen (windows bak). Dus ik had zoiets van geen probleem: ik heb een image. De image heb ik op een dvd gebraand, en hij is iets van 4 gig. Maar bij het terugzetten van de image liep de pc ineens vast: vage balkjes en een foutmelding:
memory allocation error

Uiterraad paar keer opniuw geprobeerd, paar instellingen binnnen ghost gewijzigd, maar nog niets. Toen een ghost-diskette gemaakt, daarmee geprobeerd: ook niets.

Het gaat op een AMD 1700+
512 mb Ramm
60 gig Hd
2 partities: een van 10 gig fat 32 en een van 50 gig fat 32
Windows XP
Ik maak gebruik van Ghost 7.0

Wie is bekend de de foutmelding en kan mij adviseren? heb namelijk geen enkele zin om weer eens 5 uur alle software opnieuw te gaan instaleren. En zelf ben ik nooit zo'n foutmelding tegengekomen, hoewel ik vaak met ghost werk

[ Voor 14% gewijzigd door Kernflyer op 22-06-2004 10:39 ]

Verwijderd

Probeer de image eens naar een partitie (niet waar je OS op staat) op de harde schijf te kopiëren (FAT32) en zo terug te zetten.

• Kernflyer
Daar heb ik nog niet aan gedacht, doe ik meteen als ik thuis ben. Op de dvd staan trouwens stuk of 10 ghost bestanden, ze horen bij een image. Wat wil dat eigenlijk zeggen?

• Kernflyer
Nog niet gelukt. Ik heb overigens wat vaags ontdekt. De dvd is gemaakt met norton destijds dus is bootable. Maar er staan 6 bestanden op:
1. CDR00001.GHO = 1 gig
2. CDR00002.GHO = 4,9 gig !! 8)7
3. CDR00003.GHO = 4,9 gig !! 8)7
4. CDR00004.GHO = 4,9 gig !! 8)7
5. CDR00005.GHO = 1 gig
6. CDR00006.GHO = 450 mb

Nummers 2 t/m 4 kan ik niet op hd kopieren (error), nummers 1, 5 en 6 wel. Ze zijn bij elkaar 2,5 gig, de groote van de gemaakte image. Maar als ik ze op hd kopieer en vanaf daar image terugzet, hak ie af bij 33% (na het eerste bestand dus) en zegt dat hij volgende bestand moet hebben. Dan voer ik hem nr. 5 maar die wordt niet geaccepteerd.
Alleen nr 1 kan ik openen met Ghost Explorer.
Weet iemand hoe ik van de 3 bestanden een kan maken, of andere oplossing???? :?