Ik ben een programma aan het schrijven om een lijst (in Excel) te maken waarin alle bestanden uit een bepaalde directory (EN subdirectories) komen te staan.
Ik kom nu 1 level diep en kan niet echt een slimme manier verzinnen om ook alle subdirectories door te spitten. Ik heb nu deze code:
Dit is experimentele code dus nog niet helemaal ok.
Het gaat me vooral om een routine om iedere keer een level dieper te gaan om te kijken of er subdirectories zijn en als die er zijn dan de files in de lijst zetten en vervolgens kijken of er weer subdirectories zijn enz....
Ik ben op het internet al aan het zoeken geweest want een dergelijke routine zal er vast al wel zijn maar ik heb em helaas nog niet kunnen vinden.
Ik kom nu 1 level diep en kan niet echt een slimme manier verzinnen om ook alle subdirectories door te spitten. Ik heb nu deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| d = Dir(strDir & "\", vbDirectory)
Do While d <> ""
If (GetAttr(strDir & "\" & d) And vbDirectory) = vbDirectory Then
If d <> "." And d <> ".." Then
R = R + 1
Cells(R, 1) = f
Cells(R, 2) = FileLen(strDir & d)
Cells(R, 3) = strDir
End If
End If
d = Dir()
Loop |
Dit is experimentele code dus nog niet helemaal ok.
Het gaat me vooral om een routine om iedere keer een level dieper te gaan om te kijken of er subdirectories zijn en als die er zijn dan de files in de lijst zetten en vervolgens kijken of er weer subdirectories zijn enz....
Ik ben op het internet al aan het zoeken geweest want een dergelijke routine zal er vast al wel zijn maar ik heb em helaas nog niet kunnen vinden.