Ik wil hier is even over discussieren ik ben het namelijk niet eens met de toepassing van deze beweging. Voor wie niet weet wat het is rtff http://hippie.nu/~unicorn/antwoord.php?vraag=2 .
Als voorbeeld woord het volgende gebruikt:
1. Er stroomt water uit de kraan omdat er druk op staat.
2. Er stroomt water uit de kraan omdat aliens het water door de kraan
naar buiten duwen.
Maar in een situatie van bv zo:
Er ligt een stuk hout. En tests wijzen uit dat die 2 miljoen jaar oud is.
2 mogelijkheden:
1. Het stuk hout is 2 miljoen jaar oud
2. God heeft dat stuk hout zo geschapen dat het net lijkt of ie 2 miljoen jaar oud is
Volgens het scheermes is dan theorie 1 de juiste.
Maar dat intereseert me helemaal niet wat de juiste theorie is. Het enige wat me intereseert is de waarheid. En met het gebruik van dit scheermes kom je geen stap dichterbij de waarheid maar kan je alleen maar sneller van de waarheid vandaan gaan. Dan maar wat langer bij een bepaald vraagstuk blijven of zelfs het helemaal niet oplossen... niet zo'n halfzachte oplossing....
Als voorbeeld woord het volgende gebruikt:
1. Er stroomt water uit de kraan omdat er druk op staat.
2. Er stroomt water uit de kraan omdat aliens het water door de kraan
naar buiten duwen.
Maar in een situatie van bv zo:
Er ligt een stuk hout. En tests wijzen uit dat die 2 miljoen jaar oud is.
2 mogelijkheden:
1. Het stuk hout is 2 miljoen jaar oud
2. God heeft dat stuk hout zo geschapen dat het net lijkt of ie 2 miljoen jaar oud is
Volgens het scheermes is dan theorie 1 de juiste.
Maar dat intereseert me helemaal niet wat de juiste theorie is. Het enige wat me intereseert is de waarheid. En met het gebruik van dit scheermes kom je geen stap dichterbij de waarheid maar kan je alleen maar sneller van de waarheid vandaan gaan. Dan maar wat langer bij een bepaald vraagstuk blijven of zelfs het helemaal niet oplossen... niet zo'n halfzachte oplossing....