M-Audio Mobile Pre usb console

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Iemand dit apparaat al getest?

Ik heb 'm sinds kort (2nd hand) en het valt me op dat een direct ingeplugde gitaar nogal weinig oplevert... te laag ingangsvolume zeg maar. Ook de brom valt me wat tegen. Iemand een idee hoe dit op te lossen? De bedoeling is dat ik in de studio of thuis met mijn iBook lekker kan gaan jammen en uitproberen, opnemen.

Ik neem aan dat er een simpele oplossing is voor mijn probleempje (anders dan een extra pre-amp, natuurlijk, want dat hoort dit ding te zijn)

BTW, link: http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=T9104

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 22-06-2004 10:22 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet daar geen apparaat / converter tussen :?

Ik heb weleens een set gehuurd (als DJ), waarbij ook een gitaar aangesloten moest worden op het mengpaneel. Toen moest ik een klein apparaat (I/O converter :?) ertussen plaatsen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
BtM909 schreef op 22 juni 2004 @ 10:16:
Moet daar geen apparaat / converter tussen :?

Ik heb weleens een set gehuurd (als DJ), waarbij ook een gitaar aangesloten moest worden op het mengpaneel. Toen moest ik een klein apparaat (I/O converter :?) ertussen plaatsen.
Het is een USB-powered I/O apparaat... een pre-amp, en met A/D converter dus niet noodzakelijk.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
***kick***

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

*** Let even op het volgende ***

Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[q]• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

Kan je geen contact opnemen met M-audio?

Was trouwens inderdaad een A/D converter wat ik extra nodig had

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
BtM909 schreef op 22 juni 2004 @ 17:37:
*** Let even op het volgende ***

Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[...]

Kan je geen contact opnemen met M-audio?

Was trouwens inderdaad een A/D converter wat ik extra nodig had
OK, sorry, de faq niet goed gelezen... Ik was een tikkeltje ongeduldig i.v.m. recente aankoop en - lichte - teleurstelling over de mate waarin ik het ding aan de praat kreeg. :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hang er eens een DI boxje tussen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jadjong schreef op 23 juni 2004 @ 10:05:
Hang er eens een DI boxje tussen.
Ik zei eerder i/o en A/D, maar nu ik het lees, was het inderdaad een DI box (speciaal voor de gitaar)... Dat moet je dus hebben :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
BtM909 schreef op 23 juni 2004 @ 11:18:
[...]

Ik zei eerder i/o en A/D, maar nu ik het lees, was het inderdaad een DI box (speciaal voor de gitaar)... Dat moet je dus hebben :P
OK, ik zal mijn multipedaal maar 'es als pre-amp gebruiken... een DI voor een elektrische gitaar lijkt me wat overdreven. Ik nam aan dat impendantie en ingangsniveau van een pre-amp met gitaar- en mic-ingang wel overeen zouden komen met een ingeplugde gitaar 8)7

Als dat me niet lukt, ga ik nog wel verder. De reden waarom ik trouwens niet met een mic voor mijn kabinetje (hoewel verkleinwoord... ;)) ga hangen, is dat mijn mic pleite is... (SM58) :(

OK gaan we proberen.

Thanx anyway guys!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Voor de echte DIY-thuismuzikant is dit apparaatje, als je 'm een maal doorhebt :) best een goede keuze. I.c.m. pc of mac kun je 2 xlr- of jack-microfoons of jack-instrumenten inpluggen en go go go... Zelfs én/én is mogelijk, maar dan is deze onderling mixen niet meer mogelijk, de 2 aparte kanalen nemen wel afzonderlijk op, maar met 2 instrumenten in 1 kanaal zit je daar dus aan vast.

Liefhebbers: doen en succes!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik heb er een M-Audio keystation 49e bij!
Dus nu een Een Afbeeldingslocatie: http://www.musitech.co.nz/images/KeyStation49e.jpg en een Afbeeldingslocatie: http://www.studica.com/products/product_images/maudio/mobilepre.jpg om lekker thuis te beunen op mijn Afbeeldingslocatie: http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2003/10/apple-ibook-g4.jpg.

Het eerste wat opvalt is het gemak waarmee je Garageband aanstuurt. De geluidsbanken daar, _/-\o_ , zij het een beetje beperkt, maar daar ben je dan muzikant voor :) klinken super.

Iemand de JamPack al gecheckt? Ik heb seriuze twijfels of het zin heeft deze aan te schaffen...

Pagina: 1