[win2k3] Na VPN installatie kunnen clients niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Gisteren volgens de FAQ een VPN server geprobeerd aan te maken (via TS), vervolgens werd de verbinding verbroken en kunnen al onze clients niet meer inloggen!

Volgens mij heb ik de verkeerde netwerkverbinding aan de VPN server gekoppeld.

Alles weer gedeïnstalleerd, echter de clients kunnen nog steeds niet inloggen en de server ziet zichzelf ook niet in de netwerk omgeving.

Ik kan wel via Extern bureaublad inloggen op de server, en na heel lang wachten kan mijn XP client wel bij de netwerkschijven op de server. Ik kan ook gewoon printen via een gedeelde printer op de server.

Help? :?

[ Voor 19% gewijzigd door CAP-Team op 22-06-2004 09:36 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
We zijn nou al wel zover dat het hele RAS gebeuren de boel nu zit te blocken :(
Het simpelweg verwijderen van de instellingen is niet genoeg om de boel weer in oude staat te herstellen.. iemand nog ideeën ?

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Inmiddels kunnen de clients weer inloggen nadat een backup van de systeemschijf (C:) is teruggezet..

Nu zijn er alleen nog problemen met Exchange (Data staat op D:)
"De server van Microsoft Exchange is niet beschikbaar. Er is een probleem met het netwerk of er worden onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd op de server van Microsoft Exchange"

De services draaien allemaal en ik kan ook gewoon in de Exchange System Manager.

[update]
Nadat ook de mail is teruggezet van de backup draait ook Exchange weer.. we zijn wel een dag aan berichtjes kwijt..

pffffff :/ what a day :r

[ Voor 98% gewijzigd door CAP-Team op 22-06-2004 22:14 ]