Toon posts:

www.plakenwin.nl -> SCAM ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar keer (met een fake e-mailadres }:O ) meegedaan op www.plakenwin.nl. Naar mijn idee, en wat bestudering van de code, kun je volgens mij niet winnen. Er bestaat wel een winnaars-pagina in de flash animatie, maar deze kan volgens mij niet worden opgeroepen.

Ik heb ook wat andere mensen laten testen en de sourcecode laten doorlopen met Flash decompiler en allemaal hebben ze het vermoeden dat het doorgestoken kaart is.

Heeft iemand anders ook deze ervaring? Of ben ik gewoon heel slecht in dit spel ;)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 14:52
Jah, ik heb het zelf ook al gespeeld.. en als je precies op je gekozen stad klikt staat het stickertje toch een plaatje verder.

Pure e-Mail harvesting...

Verwijderd

ja, stond paar weken terug al op een blog (kweenie welke, VK/RC, iig een bekende).

die hadden hem ook al door een decompiler gehaald :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haar0369/we.JPG

lol... 3 keer vet raak... neppe troep :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 09:07 ]

Verwijderd

ownee, datgene dat ik gelezen had was van oranjekrassen:
http://retecool.com/more.php?id=A2136_0_1_0_M

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde bedrijf www.advance.nl. Kan dus kloppen.

Kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Transavia zich met dit soort praktijken in laat.... Ik ga toch eens kijken of ik vanavond wat tijd vrij kan maken.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb (net zoals velen) ook de source van het Plakenwinspel doorgelopen en ben ook tot de conclusie gekomen dat we voor de gek gehouden worden. (Om e-mail adressen te verkrijgen).

Stukje uit de code:

if (stickDia == destID) {
>:) trace ("Oops, on the correct one. You're no winner this time!);
stickDia = destID + 1; (oftwel er 1 naast)
... knip...

Een stukje ervoor

FilmClass.prototype.start = funtion (){
if (isWinner){
}) this.nStickGoodStickerAtAttempt = math.floor(math.random() * 3);
}

Oftewel... je kan RANDOM winnen of je kan helemaal niet winnen Maar eerlijk is het niet..
Misschien moeten ze publiekelijk eens op hun mondje gaan bij BasiqAir.. FAIR GAME

....

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49
Mailen naar Tros Radar })

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik zit even in de algemene voorwaarden te kijken:
Door deel te nemen aan deze competitie verklaart de deelnemer dat hij begrijpt en ermee akkoord gaat dat hij zich zonder kosten aanmeldt voor nieuwsbrieven van Basiq Air, tenzij de deelnemer ervan afziet. Ontvangers van de nieuwsbrief van Basiq Air kunnen zich te allen tijde afmelden door de mogelijkheid tot uitschrijven in de nieuwsbrief zelf.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Ik had van de drie keer 1 keer goed geplakt, maar toch niks gewonnen...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Tros Radar is een goed idee.

Wat betreft de algemene voorwaarden: Ze zeggen niks over oplichting aan hun kant.. Dat ze e-mail adressen verzamelen dan is me wel duidelijk en maakt ook niet uit. De wijze waarop dat is gewoon fout. Als je een spel aanbied waarmee je wat kan winnen dan moet er ook wel de kans zijn dat je die kan winnen. Niet random, maar dus door goed te stikkeren. En dat kan dus niet..
Maw.. zij zijn dus niet goed bezig. O-)

Verwijderd

Mjah.. Je weet toch als je met dit soort onzinspelletjes meedoet dat er een grote kans bestaat dat het nep is? Je had zo'n tijd geleden ook zo'n zogenaamde actie van KLM.. Bleek gewoon een doorgelinkte site te zijn, en niemand of zelden iemand die iets won.. Vraag me af of je er iets tegen kán doen kwa niet winnen.. Je hebt zelf tenslotte besloten mee te doen, dus je weet wat the odds zijn dat je überhaupt iets wint.. Net als de loterij.. A chance of 1 in a million.. (misschien bij dit soort sites een in de 20,000..) Ze kunnen ook niet iedereen een prijs geven..

Zie het net als de TV-belspelletjes, ze moeten een bepaalde target halen aan mensen die zichzelf opgeven voordat ze iemand kunnen laten willen.. Dit wordt dan @ random dus bepaald door de computer.. Momenteel zijn dit soort @ random keuzes nog wél legaal, maar onze geachte Dhr. Dönner gaat daar verandering in brengen.. Volgens hem moeten allerlei belspelsystemen of gratis toegangbare spelletjes dus omgezet worden in eerlijke systemen, waar gewoon na een aantal mensen standaard de winnaar wordt vastgelegd (wordt het dus makkelijker voor jou om in te zien hoeveelste krasser/beller je bent..)

Wel is het zo dat ze misschien ook minderjarigen betrekken in kansspel (gokken), dat is dus niet legaal in Nederland.. Valt misschien wel iets voor te zeggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:25 ]

• swampy
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:20:
Mjah.. Je weet toch als je met dit soort onzinspelletjes meedoet dat er een grote kans bestaat dat het nep is? Je had zo'n tijd geleden ook zo'n zogenaamde actie van KLM.. Bleek gewoon een doorgelinkte site te zijn, en niemand of zelden iemand die iets won.. Vraag me af of je er iets tegen kán doen kwa niet winnen.. Wel is het zo dat ze misschien ook minderjarigen betrekken in kansspel (gokken), dat is dus niet legaal in Nederland.. Valt misschien wel iets voor te zeggen.
Wat denk je dan van die hypotheek/leen adviseurs die aankomen met "testhetzelf.nl" achtige sites...sites die duidelijkl alleen maar reclame zijn voor een bepaalde richting....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het jammer dat er gedaan wordt alsof je echt iets kunt winnen. Er zijn in het verleden legio merken geweest die dit soort acties aanboden (b.v. Amstel bier) en ook inderdaad uitkeerden.

Ik ga toch eens een boos mailtje aan Basiq Air wijden. Het kost toch geen drol om een paar keer mensen te laten winnen. Zeker niet als je het afzet tegen de goede naam die je dreigt te verliezen op deze wijze.

Verwijderd

Je word genaaid waar je bij staat om het maar zo te zeggen. Ik had dus 2 keer raak :(

Verwijderd

Topicstarter
En kijk:
Google linkje
Ze zijn ook al bekend op de spamlijsten.....

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 17:07

RUFFNECK

Poentje

Lijkt op die van de KLM met die weekendjes weg spelletjes (juiste kamer kiezen en bla). :)

• Polyphemus
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 12:49:
En kijk:
Google linkje
Ze zijn ook al bekend op de spamlijsten.....
Dat article is alleen 2 jaar oud :/

Verwijderd

Topicstarter
Zo oud is het probleem dus al.
;)

Verwijderd

Hoi,

Naar aanleiding van de bovenstaande aanwijzingen heb ik een mailtje gestuurd naar BasiqAir en het volgende als reactie mogen ontvangen..

==============
Dank voor uw reactie op ons spel "Plak een prijsje, win een reisje".
Wij willen graag van deze gelegenheid gebruik maken om in te gaan op uw op- en aanmerkingen.

U schrijft dat u, na het spel een aantal keer te proberen, er achter kwam dat het niet gewonnen kon worden. Het spel kan echter wel degelijk worden gewonnen. Er zijn inmiddels al een aantal tickets gewonnen.

U schrijft verder: "trace("Oops, on the correct one. You're no winner this time!"); om vervolgens het plaatje waarop je gemikt hebt met 1 te verhogen (plaatje ernaast) en die te bestikkeren."

Dit is inderdaad verwarrend, na navraag blijkt dat de developer die het flashgedeelte heeft ontwikkeld deze "line" uit de testomgeving niet heeft verwijderd in de "live-omgeving". Excuses hiervoor, dit is inmiddels hersteld.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

=====================

Het voordeel van de twijfel dan maar ?
Nog niet de verklaring voor het stukje code .. stickDia = destID + 1; (8>

...

• Mior
Net weer een keer geprobeert, en als ik nou op het goede plaatje een sticker plak, verschijnt er helemaal geen sticker.

"Sorry, dat je niet gewonnen hebt"

Uhuh!

Verwijderd

Phantom schreef op 25 juni 2004 @ 11:35:
Net weer een keer geprobeert, en als ik nou op het goede plaatje een sticker plak, verschijnt er helemaal geen sticker.

"Sorry, dat je niet gewonnen hebt"

Uhuh!
Hoe weet je dat je goed zat ?!

• Mior
Je ziet die stickertang bewegen, en als ik mis klik verschijnt er wel een sticker op het plaatje ervoor/ernaa.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg in spam-box het volgende mailtje van Basiq Air:
Gewonnen vliegreizen afgelopen week:

Tijdstip Datum 2x vliegreis naar
-------- ------------ ------------------
14:21:39 17 juni 2004 Dublin
20:45:23 18 juni 2004 Londen
19:02:53 19 juni 2004 Oslo
07:56:11 20 juni 2004 Stockholm
01:03:56 21 juni 2004 Kopenhagen
05:40:24 22 juni 2004 Berlijn
06:41:33 23 juni 2004 Girona

Veel succes!

"Plak een prijsje en win een reisje!"

Basiq Air
.. Ik geloof er niets van. Gezien de code kun je gewoon *niet* winnen.... Is dus FAKE! :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 16:38:
Ik kreeg in spam-box het volgende mailtje van Basiq Air:

[...]

.. Ik geloof er niets van. Gezien de code kun je gewoon *niet* winnen.... Is dus FAKE! :(
Tja, wat kunnen we er tegen doen?

• swampy
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 13:36:
[...]

Tja, wat kunnen we er tegen doen?
Reclame Code Commisie?

Mmmmmm

There is no place like ::1