Toon posts:

Videobewerking Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 938 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videobewerking programma voor Linux. Ik heb Fedora Core 2 draaien. Cinelerra is geinstaleerd door middel van een RPM, maar start niet op, die geeft bij opstarten aan "Geannuleerd" meer niet. Kan niet vinden waarom ie dat doet. Het begin start, maar als ie dan "Starting GUI" doet dan geeft ie "Geannuleerd".
Cinelerra 1.2.0 Tue May 11 00:23:39 PDT 2004 (C)2004 Heroine Virtual Ltd.

Cinelerra is free software, covered by the GNU General Public License,
and you are welcome to change it and/or distribute copies of it under
certain conditions. There is absolutely no warranty for Cinelerra.
Geannuleerd
[nickname@localhost: ~]
Iemand suggesties? Alvast bedankt.
Lang leve de Open Source.
B)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

http://freshmeat.net/sear...on=projects&Go.x=0&Go.y=0

^^ voila
+/- 10 sec of zoekwerk :P

offtopic:
woops laat ik eerst maar koffie zetten

[ Voor 26% gewijzigd door Blaasvis op 22-06-2004 09:14 . Reden: koffie vergeten ]

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Daar staan andere, maar ik had liever een oplossing gezien voor cinelerra (beste aangeschreven), heb al veel gezocht. Maar ik zal daar eens kijken of er nog wat anders op staat.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik neem aan dat 'Geannuleerd' een brakke vertaling is van "Terminated', dus als je gaat zoeken naar wat die foutmelding betekent zou ik daar naar zoeken.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Anders moet je ff de laatste 50 regels van:
code:
1
strace cinelerra

geven.

Misschien dat daar meer boeiends in staat.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 09:45:
Anders moet je ff de laatste 50 regels van:
code:
1
strace cinelerra

geven.

Misschien dat daar meer boeiends in staat.
code:
1
strace cinelerra

Gewoon intype in bash?

• DeMoN
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 09:57:
[...]

code:
1
strace cinelerra

Gewoon intype in bash?
Ja :)

edit:

Je krijt erg veel output daarom de laatste 50 regels hier neergooien.

Heb je al wat meer kunnen vinden met google btw? :)

[ Voor 28% gewijzigd door DeMoN op 22-06-2004 10:20 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 22 juni 2004 @ 10:19:
[...]

Ja :)

edit:

Je krijt erg veel output daarom de laatste 50 regels hier neergooien.

Heb je al wat meer kunnen vinden met google btw? :)
Ik zal het vanavond wel ff doen, want ben nu op mijn stage. Kan natuurlijk niet te veel internetten hier (moet ook nog mijn stage goed afronden ;)), maar ik ben bezig.
Ik lees wel dat de RPM en de C++ compiler van Red Hat niet helemaal correct werken, daarom zal ik hem zelf eens installeren. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:30 . Reden: edit-soft ]

Verwijderd

Ik ben bang dat er nog geen goede programmas zijn voor video-bewerking in Linux. Als je Cinelerra werkend hebt gekregen zal je al snel merken dat het erg onstabiel is.

However, er zijn wel een paar dingen mogelijk: Voor .dv bestanden is er Kdenlive of Kino (Te gebruiken voor non-lineair editen (ik geloof tenminste dat het zo heet)). Voor mpeg2 bestanden is er GOPchop (verwacht geen special effects of conversie) en avidemux (werkt niet voor mij maar mischien wel voor jou :) ). Voor samenvoegen van bestanden is er 'cat' (cat file1.mpg file2.mpg > output.mpg). En als laatste, voor het omzetten van mpeg2 naar avi of divx, xvid etc etc (en omgekeerd)is er mencoder, mjpegtools etc etc.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:45 ]

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik heb deze even gekicked omdat ik zeer benieuwd ben of er inmiddels op het gebied vn videobewerken al meer mogelijk is onder linux. Zijn er mensen die bijvoorbeeld DV-materiaal onder Linux editten en is Cinelerra inmiddels al stabiel ? Zijn er inmiddels nog andere paketten bijgekomen die de moeite waard zijn om eens te bekijken?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:31

BoAC

Memento mori

Heb je zelf al rondgekeken? Bijvoorbeeld hier en hier en hier? :P
* BoAC denkt dat er voldoende over te vinden is ;)

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ok ik weet dat het er is en ik heb eerst rondgekeken. ;) Ik ben in principe alleen geinterresseerd in een professioneel pakket en vraag me af of bijvoorbeeld Cinelerra een alternatief voor bijvoorbeeld Avid kan zijn. Andere professionele pakketten heb ik niet gevonden. Ik lees veel verhalen over dat Cinelerra niet stabiel zou zijn, de meeste van die posts zijn alleen al weer van een jaar geleden. Daarnaast zou ik graag van iemand die het ook daadwerkelijk gebruikt/heeft gebruikt willen horen hoe het bevalt en of het pakket inmiddels zover is dat het ook professioneel is in te zetten. Features/interface van Cinelerra ziet er goed uit maar werkt het ook en zoja, welke hardware wordt er gebruikt. De aanbevolen systeemspecs zijn namelijk niet mild en ik heb altijd oor voor gebruikerservaringen.

edit:
Currently (November 2002) there seems to be a consensus that video editing on Linux hasn't really arrived yet. Die links die jij geeft zijn zeker wel waardevol maar ook gedateerd. Ik stuit op veel gedateerd materiaal vandaar mijn vraag naar de actuele gang van zaken

[ Voor 23% gewijzigd door under-world op 21-06-2005 10:14 ]

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Lancer

What the......

MainActor V5 (op http://www.mainconcept.de) inclusief DV en en export

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Ik heb zelf Kino geinstalleerd staan. Deze bevalt mij uitstekend

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Lives is ook wel erg okee software. En mpgtx voor commandline knippen en plakken van mpeg2.

https://timelord.nl

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

voor zover ik weet kan het transcoding-pakket ook prima met DV overweg.

Verwijderd

Cinelerra is stabiel sinds eind januari. Als ik me goed herinner zijn toen een aantal mensen de ontwikkelaar (1 man) gaan helpen. Werkt goed nu :)
Pagina: 1