[php] E-mail versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben bezig met het schrijven van een nieuwsbriefsysteem voor onze vereniging. Ik wil dan alle leden de nieuwsbrief kunnen sturen. Nu ben ik er al achter dat dit het makkelijkst gaat met BCC en dan 50 e-mailadressen tegelijk.

Om mijn webserver niet onnoemelijk te belasten wil ik hier telkens een sleep van een minuut tussen geven zodat hij de shit weg kan sturen.

Nu wil ik niet dat dat script zo lang timed eigenlijk. Ik wil gewoon met PHP een ander script de opdracht geven om die e-mail te gaan versturen. De gebruiker krijgt dan meteen de melding van dat alles verstuurd is, terwijl dat andere script begint te sturen.

Een soort do while achtig iets dus. Kan dit? Threading? Bedankt voor elke tip of suggestie richting een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Emails 'in een database stoppen' en een cron jobje wat om de minuut je database controleert op e-mails en dan deze verstuurt en verwijderd? Een insert statement (ook meerderen) zijn vrij vlot gemaakt; e-mail versturen is traag / 'duur'

[ Voor 26% gewijzigd door gorgi_19 op 22-06-2004 08:51 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat vind ik een beetje zonde van de serverload. Elke minuut checken. Zo vaak zal ik het niet gebruiken namelijk. Kan ik niet een ander PHP proces starten die die shit even voor me verstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Um.. is dat zo'n serieus zware belasting om die paar mailtjes de deur uit te gooien?
Zal wel aan mij liggen, maar ik mis hier iets blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

50 emails is niks, daar zou ik niks aparts voor uithalen.

Verder snap ik je probleem niet met een cronjob/DB. Zo'n querietje kost een microseconde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
50 emails is niks, daar zou ik niks aparts voor uithalen.
Zeker niet als je van plan bent alles in een BCC header te stoppen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja milliseconde is niks. Maar het is zonde van elke milliseconde als er maanden niks verstuurt wordt. Load-on-demand idee. Het gaat om 2000 e-mailadressen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
dus 40 mailtjes met 50 bcc adressen. Dat zou heel snel moeten kunnen met een php script.

Wat betreft die miliseconde, staat je server altijd op 100% load te draaien dat die miliseconde zo zonde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zou natuurlijk ook een exec(wget verstuur.php, $retval) achtig iets kunnen uitvoeren in het ene script. Vraag is dan of hij dan wacht totdat die wget is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
40x50, wat noem jij snel? Ik vind 10 sec acceptabel.

Nee, mijn server staat mede door deze filosofie nooit op 100% te draaien en dat wou ik ook graag zou houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
ik heb wel eens een mailbomb in php gevonden. Werkt prima en SNEL!

Misschien als je die een beetje aanpast?

je kan ut script hier vinden: http://justcome.exsilia.net/overigen/mail.zip

LETOP niet mee bommen vanaf een "normale" server. Ze pakken je dr zo uit! (spreek uit ervaring:P)

En is op eigen risco om te gebruiken.

Je moet dit script natuurlijk wel op een php webserver zitten ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ie er 10 seconden over doet om 40 mailtjes te sturen is hij heus niet 10 seconden op 100% load aan het draaien, hoor... En anders moet je het proces uitvoeren met "nice <commando>" dan draait hij op lagere prioriteit.

Maar dan nog vind ik het echt bullsh!t over dat load verhaal... Een server is om te Serveren, laat em maar werken voor z'n stroom :)

offtopic:
LOL Maxxi, Geinig scriptje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 22-06-2004 10:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus 10 sec. om 2000 mailtjes de deur uit te drukken.
Room42 schreef op 22 juni 2004 @ 10:05:
Een server is om te Serveren, laat em maar werken voor z'n stroom :)
true. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 07:05
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:10:
Ik bedoel dus 10 sec. om 2000 mailtjes de deur uit te drukken.

[...]

true. :)
euhmmm 2000 mailtjes voor de ontvangers maar slechts 40 mail aanroepen voor PHP, dit is echt totaal geen probleem, Persoonlijk denk ik dat het geheel rond de 1 sec duurt.....

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst nog 1500 mails moeten versturen aan studenten.
Alles in een DB gezet met een vlaggetje op het eind.
Vervolgens 50 mails per keer verstuurd, simpel scriptje voor gemaakt waarbij ik met een druk op de knop steeds de volgende serie 50 mails verstuur.

Dus:

- alles in db
- vlaggetje (0/1) erin, alles op 0 zetten
- scriptje maken die: 50 mails verstuurd en die rows op 1 zet (de vlaggetjes)
- x-aantal keer op het knopje drukken ;-)

Heeft een aantal voordelen:
Je stuurt nooit dubbele mails en je weet per stap zeker dat het goed gaat en dat de mails daadwerkelijk verstuurd zijn.

Als je het vaker moet doen, moet je even wat anders verzinnen maar voor een eenmalige actie is dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

BierPul

2 koffie graag

Je maakt je echt veels te druk over iets wat echt niet zoveel inpact heeft.

Als stuur je 2000 unieke mailtjes uit is er nog niks aan de hand :P

Sorteer je adressen per host pleur hotmail achteraan (die accepteerd vaak het langzaamste) en stuur :)

Als je het in een BCC doet dan zijn die 50 mailtjes gequed voordat jij een rondje op je bureaustoel kan draaien :P

Ja man

Pagina: 1