[PPC Mac traag internet] Ethernet internet gaat paar kb/s

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik heb @home en op mijn pc haal ik rustig continue 200Kb/s of meer met (http) downloads. Als ik dezelfde utp kabel in mijn 4400/200 stop dan gaat het maar paar kb/s of zelfs minder dan 1kb/s. Vaak begint de download op 100kb/s en zakt dan in no time naar 230b/s (bv). Niet te doen dus. Ik heb al wat settings gecontroleerd maar kan niets verzinnen. Volgens mij heb ik ook geen last van data collision, want de pc heeft er geen last van en het lampje knippert ook niet overdreven. Ik gebruik OS 9.1 en heb een Farallon EtherMac PCI kaart.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
zou kunnen dat de netwerkkaart kaduuk is. Zoiets heb ik ook meegemaakt. Op m'n mac was mijn verbinding 200+ kb en op de PC max 12. Na een netwerkkaartje verwisselt te hebben kon m'n pc weer 200+ kb downloaden.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Kan je de netwerkkaart testen door bv de cross-over kabel tussen je Mac/PC te zetten, beiden een 192.168.1.* adres te kiezen en bv via FTP een zooi data te verstampen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik ben nu niet thuis maar zal het proberen. Echter.. de vorige keer (lees toen de Mac nog in het bedrijfsnetwerk hing een jaar geleden) deed alles het nog appeltje eitje. Kan het ook een driver/extensie probleem zijn? En iemand zei dat ik dat snelheid goed moest instellen maar ik kan die optie nergens vinden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
Dat is denk ik de combo, ben hetzelfde probleem een jaar of wat terug ook tegengekomen met exact dezelfde machine, nick en modem.

Koop anders bij de pc winkel op de hoek een Realtek 8139 kaartje voor een paar euri en installeer deze driver.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Realtek's werken perfect in een PowerMac 4400. Een vriend van me heeft het ook geprobeerd. Wel op letten dus welke revisie je gebruikt. :)

kleurbleur.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Realtek :r

Alleen maar gezeik mee gehad onder OS X, de driver is echt een puinzooi. Hoe dat onder 9 draait weet ik niet :) maar ik zou wat meer besteden...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
chem schreef op 22 juni 2004 @ 17:22:
Realtek :r

Alleen maar gezeik mee gehad onder OS X, de driver is echt een puinzooi. Hoe dat onder 9 draait weet ik niet :) maar ik zou wat meer besteden...
Onder OS9 werken de kaartjes zonder probleem. Bovendien neem ik aan dat de TS de computer voor de heb en test heeft. Niet iets om flink wat geld in te steken iig. Zoals ik hier boven al zei werkt het dus goed mits je de goede revisie hebt. Rev.D of hoger dus. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Heb je handmatig full/half duplex 10/100 Mbit instellingen gedaan?
Pagina: 1