[mobo]verschil tussen P4P800-E en P4P800?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
weet iemand het verschil tussen een
ASUS P4P800-E (de luxe) en een P4P800 (de luxe)?

is de "E" een nieuwere/betere revisie?
de "E" lijkt nieuwer, maar deze is weer niet te vinden op de NL Asus site.
en op de main-site van ASUS kan je de beide borden vinden, maar dan nog zie ik geen verschil.
Welke die-hard hardware freak kan me het vertellen?

en nee, Google helpt me ook niet verder....

[ Voor 39% gewijzigd door BadMotha op 22-06-2004 00:16 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

De belangrijkste verschillen zijn: P4P800 (deluxe) heeft een andere Raid controller (VIA en de -E één van Promise) De P4P800 heeft 5 kanaals geluid en de P4P800-E heeft 8 kanaals. Ze hebben een andere Gigabit Lan chip: de P4P800 heeft er één van 3COM en de -E heeft een Marvell. Dat waren ze zo'n beetje wel stond allemaal op de Global site van ASUS.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik zou dan toch de versie met de 3Com lan nemen ;)
Marvell..... nooit van gehoord :? Heb ik ook niet in de Linux lijst gezien ooit ...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Marvell maakt ook die kleine chip die aan de onderkant zit van een WD Raptor. Daar ken ik ze van. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

De belangrijkste verschillen zijn: P4P800 (deluxe) heeft een andere Raid controller (VIA en de -E één van Promise) De P4P800 heeft 5 kanaals geluid en de P4P800-E heeft 8 kanaals. Ze hebben een andere Gigabit Lan chip: de P4P800 heeft er één van 3COM en de -E heeft een Marvell. Dat waren ze zo'n beetje wel stond allemaal op de Global site van ASUS.
Klopt precies, dat is ook allemaal te vinden op:
- Asus P4P800-E Deluxe *
- Asus P4P800 *
- Asus P4P800 Deluxe *
- Asus P4P800 SE *
en Asus Motherboard comparison chart

Kortom, altijd even wat verder kijken op de site van de fabrikant. Ze zullen niet voor niets een moederbord ineens anders noemen ;)

Dit topic is gesloten.