Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht bij MyCom, maar deze heeft reclame in mijn startmenu geplaatst, zeg maar nog onder Uitvoeren... Heeft iemand een idee hoe ik deze reclame weg kan krijgen, als ik op dit stuk reclame klik, wordt er een internet pagina geopend
rechtermuisklik en dan verwijderen kiezen
en kijk anders eens bij de instellingen van het start menu zelf
welcome @ GoT trouwes
Wat meer informatie zou handig zijn, een screenshot bijv
heb je verder zelf al gezocht naar een oplossing? www.google.nl en de search van tweakers.net bijv? En eventueel zelf al oplossingen bedacht die niet bleken te werken?
welcome @ GoT trouwes
Wat meer informatie zou handig zijn, een screenshot bijv
heb je verder zelf al gezocht naar een oplossing? www.google.nl en de search van tweakers.net bijv? En eventueel zelf al oplossingen bedacht die niet bleken te werken?
[ Voor 57% gewijzigd door DutchTSE op 22-06-2004 00:07 ]
screenshot is mischien wel handig. wat is het voor website?
[ Voor 41% gewijzigd door Toet3r op 22-06-2004 00:14 ]
Verwijderd
Verwijderen
Gewoon door er met je Rechtermuis knop op te klikken en dan op verwijderen klikken. Dan gaat ie wel naar je prullenbak, je kan ook shift ingedrukt houden als je op verwijderen klikt dan is ie helemaal weg.
Als je nou eens contact opneemt met Mycom? Hun kunnen we vast wel wat aan doen.
jah die zulle graag hun eigen reclame weer verwijderen
daarom zette ze het er ook in
denk niet dat mycom hierin trapt
waarom niet?DutchTSE schreef op 22 juni 2004 @ 00:08:
jah die zulle graag hun eigen reclame weer verwijderendaarom zette ze het er ook in
![]()
Verwijderd
naja, je hebt gewoon windows gekocht neem ik aan. stond ws nergens dat er reclame in zou zitten.
en post ff een screenie.
en post ff een screenie.
Als ik iets verkoop en ik kan de klant met 1 wijziging nog tevredener maken in plaats van pissed omdat ie steeds tegen mijn logo aan moet kijken, wat zou jij doen? Ik zie die klant liever vaker terug in de winkel, zelfs als dat me een potentieel reclamepunt kost.DutchTSE schreef op 22 juni 2004 @ 00:11:
[...]
als jij reclame voor je bedrijf ergens neerzet ga je hem 10 min later toch ook niet weer weghalen
tjah
1-0
bovendien is mycom ook niet zo een winkel om het niet te vertelle, is erg goede winkel vind ik
(nee maak geen reclame voor ze, en nee ik werk niet bij mycom
)
1-0
bovendien is mycom ook niet zo een winkel om het niet te vertelle, is erg goede winkel vind ik
(nee maak geen reclame voor ze, en nee ik werk niet bij mycom
Verwijderd
Probeer met Regedit deze sleutel + onderliggende us te verwijderen? (als het goed is, is deze aanwezig)Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 00:03:
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht bij MyCom, maar deze heeft reclame in mijn startmenu geplaatst, zeg maar nog onder Uitvoeren... Heeft iemand een idee hoe ik deze reclame weg kan krijgen, als ik op dit stuk reclame klik, wordt er een internet pagina geopend
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{2559a1f6-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}]
(vergeet niet een backup te maken van je org. register)
Jeroen.
reclame is naar mijn idee alleen goed voor naamsbekendheid... als ik mijn computer bij mycom koop ken ik de winkel blijkbaar al, beetje stomme actie dus 
(ik zie het niet staan, maar stond de reclame er METEEN de EERSTE keer al op, of is het per ongeluk meegekomen terwijl je iets installeerde ofzo?)
(ik zie het niet staan, maar stond de reclame er METEEN de EERSTE keer al op, of is het per ongeluk meegekomen terwijl je iets installeerde ofzo?)
Ik verplaats je topic naar Beveiliging & Virussen, adware (en daar lijkt het op) past daar beter 
Maar geef inderdaad even een screenshot; die kan je plaatsen met [img]http://www.jeserver.tld/bah.png[/img]. Maak het natuurlijk wel van de juiste grootte zodat de layout niet wordt verstoord, geef liever een link naar een grote versie
Geef - als het niet gewoone en snelkoppeling is maar die kan je natuurlijk gewoon verwijderen - je HJT log even, zoals uitgelegd in het sticky topic (
) Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten
Trouwens welkom
Maar geef inderdaad even een screenshot; die kan je plaatsen met [img]http://www.jeserver.tld/bah.png[/img]. Maak het natuurlijk wel van de juiste grootte zodat de layout niet wordt verstoord, geef liever een link naar een grote versie
Geef - als het niet gewoone en snelkoppeling is maar die kan je natuurlijk gewoon verwijderen - je HJT log even, zoals uitgelegd in het sticky topic (
Trouwens welkom
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
ik heb spysweeper gedownload ! dan vraagt hij soms dat ge u startpagina wilt veranderen ! tevens kuist hij uwe pc! cookies en gebroken bestandjes verwijderd hij ! Persoonlijk vind ik het veel beter dan ad-aware ,maar ieder zijn smaak ! mijn startpagina veranderd toch niet meer ! ge kunt dit downloaden op www.spysweeper.com Hopelijk ben ik hiermee van dienst geweestVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 00:03:
Verwijderd
Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik heb hetzelfde probleem en er is dus nog geen oplossing voor gevonden. Ik heb ook gegoogled op "mycom startmenu" maar daarbij ook geen relevante hits of oplossingen gevonden. Zie hieronder een screenshot:

Weet iemand hoe dat te verwijderen valt?

Weet iemand hoe dat te verwijderen valt?
Bij je instellingen van je startmenu, en dan onder geavanceerd kijken. Kwestie van browsen, is gewoon een snelkoppeling hoor 
Overigens kun je ook gewoon proberen te rechtsklikken op het menu-item en dan op verwijderen klikken. Mocht dat niet lukken dan zie bovenstaande optie
Overigens kun je ook gewoon proberen te rechtsklikken op het menu-item en dan op verwijderen klikken. Mocht dat niet lukken dan zie bovenstaande optie
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Tenzij ik het ernstig mis heb, lijkt me dat elke up-to-date tweaker dit toch echt zelf op kan lossen (Aangezien jullie een pc bij MyCom kopen lijkt me al duidelijk dat dit niet het geval is
j/k). Toch mijn stukje advies dan maar:
Verander je startmenu naar Klassiek.
Rechtermuisknop op het object en Verwijderen drukken. Mocht dit niet werken
C:\Documents and Settings\GebruikersNaam\Menu Start\
zou hij toch echt in moeten zitten.
Spybot/Ad-Aware geprobeert?
EDIT:
@The_Eagle : dat werkt alleen wanneer je klassieke weergave gebruikt.
EDIT2: Registry search op Mycom doen?
Overigens kun je uiteraard beter na aankoop je eigen installatie maken, Alle bedrijven zetten er eigen zooi op wat wij uiteraard niet willen.
Verander je startmenu naar Klassiek.
Rechtermuisknop op het object en Verwijderen drukken. Mocht dit niet werken
C:\Documents and Settings\GebruikersNaam\Menu Start\
zou hij toch echt in moeten zitten.
Spybot/Ad-Aware geprobeert?
EDIT:
@The_Eagle : dat werkt alleen wanneer je klassieke weergave gebruikt.
EDIT2: Registry search op Mycom doen?
Overigens kun je uiteraard beter na aankoop je eigen installatie maken, Alle bedrijven zetten er eigen zooi op wat wij uiteraard niet willen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:31 ]
Verwijderd
The_Eagle en Chafgrenade: dat werkt allemaal niet, het staat er nog steeds... Ik denk dat er iets verwijderd moet worden in het register.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:27 ]
Zoeken waarnaar de snelkoppeling verwijst: post het pad hier. Dan je registry in duiken en zoeken naar het pad, of een deel van het pad. Of naar MyCom...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
> Rmuis op >Start>Properties
> Kies Customize Start Menu
TAB Advanced
Bij Start Menu Items
- Manufacturer Link = UIT
> Kies Customize Start Menu
TAB Advanced
Bij Start Menu Items
- Manufacturer Link = UIT
Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google
Pagina: 1