Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Ik zag ergens dat Nokia voor sommige mobieltjes een XPress on fun shell met wave messaging heeft. Het is een rijtje ledjes die knipperen en als je het apparaatje door de lucht beweegt verschijnt de tekst die je op het mobieltje hebt ingetikt in de lucht. Zie ook http://www.nokia.com/nokia/0,4879,58478,00.html. Hier op tweakers zag ik trouwens ook topics over klokjes die op die manier de tijd in de lucht projecteren en een soort rateltje dat je ronddraait met ledjes op een stokje (zie ook de links in Schrijf-in-de-lucht klok ook programmeerbaar?)
Leuk. Maar bestaat zoiets nou ook voor m'n PocketPC vroeg ik me af.
Ik zie dat het ding van Nokia acceleration sensors heeft, dus dat ie ziet of je je hand heen of weer terug beweegt. Dat heeft de PocketPC natuurlijk niet, maar misschien kun je door een knopje in te drukken of los te laten wel aangeven welke kant je hand op gaat.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nee, zal niet gaan. Heb je ook echt LED'jes voor nodig trouwens.

Alors.

• Dancing_Animal
Ik bedoel eigenlijk dat de ledjes als het ware op het scherm getekend staan. Dus bijvoorbeeld een zwart scherm met witte rondjes/vierkantjes (de ledjes) ofzo. Of wordt het dan niet scherp genoeg?

[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-06-2004 00:15 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik weet wat je bedoelt, maar LED'jes zijn echt nodig omdat die: enorm snel aan/uit gestuurd kunnen worden en relatief fel zijn, veel sneller en feller dan je TFT scherm ooit kan zijn. En verder denk ik dat sensors echt wel nodig zijn om te merken hoe snel je accelleert.

't is een leuk idee, heb ooit idd ook zo'n slinger-LED pen- klok gezien bij de Expo, maar 't zal niet op een PDA scherm lukken.

Alors.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Maar bij 'n pda kan je 't hele scherm ook gaan gebruiken om een letter op te gaan zetten, en dan denk ik dat het wel haalbaar is...
Gewoon je tekst leuk laten voorbijscrollen, en op gelijke snelheid met je hand voortbewegen.... (ik laat hier ff m'n fantasie gaan hé)

Ik was hier al even over aan het denken, en 't beste resultaat dat ik tot nu toe kreeg was ofwel via 'n slideshow, ofwel via een vooraf gemaakt filmpje (op PC)
(ook niet ideaal eigenlijk hé :) )

[update]
Ik heb 'm !
Gewoon je standaard windows lichtkrant screensaver porten ;)
[/update]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Dancing_Animal
dodge_911 schreef op 22 juni 2004 @ 01:13:
Maar bij 'n pda kan je 't hele scherm ook gaan gebruiken om een letter op te gaan zetten, en dan denk ik dat het wel haalbaar is...
Gewoon je tekst leuk laten voorbijscrollen, en op gelijke snelheid met je hand voortbewegen.... (ik laat hier ff m'n fantasie gaan hé)

Ik was hier al even over aan het denken, en 't beste resultaat dat ik tot nu toe kreeg was ofwel via 'n slideshow, ofwel via een vooraf gemaakt filmpje (op PC)
(ook niet ideaal eigenlijk hé :) )

[update]
Ik heb 'm !
Gewoon je standaard windows lichtkrant screensaver porten ;)
[/update]
Die tekst laten scrollen is ook wel leuk ja. Wat voor programmeertaaltjes zijn er eigenlijk voor de PocketPC, lijkt me wel leuk om ziets te maken. Kan je het scherm van de PocketPC ook rechtstreeks aansturen zoals je dat op een pc kan in assembly language? Zal wel niet, want je komt denk ik niet zo snel om Windows heen... hmm... wel een uitdaging dit eigenlijk.
Pagina: 1