Na CD kopieren werkt origineel niet meer maar kopie wel?

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb laatst een originele cd gekopieerd om het spel via het netwerk te spelen. Toen ik het spel gekopieerd had deed alleen de kopie nog en het origineel niet meer. Heeft iemand hier ook weleens last van gehad.

Ik weet zeker dat er niets is gebeurd met de cd. Is dat soms een nieuwe beveiliging ofzo :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt me eerder dat of je cd beschadigt is in je speler of dat er iest mis zit met de software. op een cd-rom (Read Only Memory) kan niets beschreven worden, dus de data veranderen zal niet gaan.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dit dacht ik aanvankelijk ook maar ik heb zoveel cd's gebrand en nooit eerder problemen mee gehad.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:35
misschien heb je per ongeluk een kras gemaakt op je originele cd... ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Terugkomend op het probleem: wat versta je onder "doet het niet meer"? Definieër nader .. Wat gebeurt er precies? Wat heb je allemaal al gedaan en wat verwacht je op het moment dat het niet werkt? Is de CD leesbaar in de verkenner? DOS prompt? In een brandprogramma? Zijn de bestanden niet meer te openen en uitvoeren? Of start het spel niet meer op? etc..etc..

Weest duidelijk in de probleembeschrijving. Dat werd ook in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] van jou gevraagd ;)

[ Voor 52% gewijzigd door BalusC op 22-06-2004 08:26 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het kan zijn dat de computer de kopie als de nieuwe origineel ziet, en dan de toegang blokkeert voor de andere cd.

Doet de cd (origineel) het wel op een andere computer?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik zal even duidelijker zijn: als ik de cd erin doe krijg je vaak een autorun scherm te zien. Daar stat normaal tekst zoals: installeer, speel etc. Deze staat er nu niet meer. Ook de setup is verdwenen.
Dit heb ik natuurlijk ook op andere pc's getest en daar kwam precies hetzelfde probleem voor. O-)
Pagina: 1