[Windows XP] activeren & scriptverwerking

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Letzlo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 16:42
Een paar dagen geleden was ik van plan om mijn windows opnieuw te gaan activeren. Ik wilde even een telefoontje plegen met Microsoft om mijn code aan te vragen, enzovoort... Op een gegeven moment ging ik op zoek naar het Windows activeringsscherm, hiervoor volgde ik de volgende procedure: Start > Uitvoeren > oobe/msoobe /a. Hiermee zou het Windows activeringsscherm moeten verschijnen waarmee ik Windows kon activeren. Hier kwam ik echter mijn probleem tegen, ik kreeg namelijk de volgende foutmelding:
Windows activeren kan niet worden uitgevoerd omdat scriptverwerking op deze computer is uitgeschakeld. De scriptverwerking kan zijn uitgeschakeld om virussen te voorkomen of als veiligheidsmaatregel. Zodra scriptverwerking op de computer is ingeschakeld, kun
Dat was het. Inderdaad, midden in een zin afgekapt op de één of andere manier... Maar goed, vervolgens ben ik maar op zoek gegaan naar de oplossing voor dit nogal vervelende probleem. Eerst op Google wat gezocht over scriptverwerking in Windows XP, daarna in de Hulp en Ondersteuning van Windows zelf gezocht, op verschillende forums (onder andere dit forum), ook heb ik nog gekeken op de site van Microsoft zelf... Zonder resultaat. Ik dacht dat het misschien een programma ergens zou kunnen zijn op mijn computer die scriptverwerking blokkeerde, dus ik heb van enkele beveiligingsprogramma's de configuraties doorgezocht, uiteindelijk zelfs me virusscanner verwijders... Nog steeds geen resultaat. Het probleem blijft zich voordoen. Nu is mijn vraag: waaraan kan dit liggen? Is het een functie/optie in Windows zelf, of is er een programma dat scriptverwerking zou kunnen blokkeren? In het geval van in Windows zelf: waar zit deze optie/functie dan en hoe is deze uit te zetten? En in het geval van een programma: wat voor soort programma zou dit op zijn geweten kunnen hebben?

[ Voor 42% gewijzigd door Letzlo op 29-02-2016 10:36 ]

• Letzlo
niemand?? :? had ged8 dat iemand hier me wel verder kon helpen...

naja, w8 k nog maar ff :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je tekst leeest een beetje ofdat je een gesprek hebt MSN messenger zit - ik kan me voorstellen dat mensen geen zin hebben om dat te lezen ;)

Verder - heb je alles van Norton gedeinstalleerd - die wil er nog wel eens mee in de weg zitten :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55

Godjira

To infinity and beyond!

Dit is inderdaad niet fijn lezen, alles behalve zelfs. Kun je hem niet even editten en dan ABN gebruiken? Ik denk dat veel mensen hem dan wel zullen lezen en je dus kunnen helpen.

Profile

• Letzlo
Ik heb alleen Norton Ghost op mijn computer staan nog van Norton, maar het lijkt me onlogisch dat díe zich hiermee bemoeit? Voor de rest geen product van Norton aanwezig hier.

[ Voor 60% gewijzigd door Letzlo op 29-02-2016 10:36 ]

• Letzlo
Nog steeds geen reacties... Is het zó'n onbekend probleem dan?

• elevator
  • Niet online

elevator

Zoek eens op 'mshta' wat eventueel een gerelateerd probleem zou kunnen zijn - en volg de aanwijzingen die daarin staan (heeft iets et maken met het registreren van een aantal dll's door middel van regsvr32 enzo) eens op :)

• Letzlo
Ik heb wat gezocht, en vond een lijstje met dll's die je als je dat probleem had moest registreren. Ik heb die dll's ook geregistreerd, maar mijn probleem blijft zich voordoen...

Is het ook niet erg vreemd dat een foutmelding opeens wordt afgekapt? Dat lijkt me ook niet erg normaal. Geeft toch wel aan dat er iets niet helemaal goed zit. Nu ben ik toch al van plan om binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen, maar hoe dan ook, wil ik graag nog wel dit probleem oplossen eigenlijk... Maar ik zou niet weten hoe :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je bijvoorbeeld wel via Configuratiescherm bij Software komen (of dat nog goed werkt)?

/long shot: pas je security settings van IE eens aan naar de default settings..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Letzlo
Bij software via configuratiescherm kom ik zonder problemen.

En ik heb mijn beveiligingsinstellingen van IE op standaard gezet, maar het probleem blijft zich voordoen... Dus maar alle instellingen van IE ff op standaard gezet, en nog geen resultaat.

• elevator
  • Niet online

elevator

Even voor de zekerheid - maar dit is toch geen gecrackte / illegale Windows copie he? :)

Verder - draai eens 'sfc /scanonce' en reboot dan eens ?
Pagina: 1