Een paar dagen geleden was ik van plan om mijn windows opnieuw te gaan activeren. Ik wilde even een telefoontje plegen met Microsoft om mijn code aan te vragen, enzovoort... Op een gegeven moment ging ik op zoek naar het Windows activeringsscherm, hiervoor volgde ik de volgende procedure: Start > Uitvoeren > oobe/msoobe /a. Hiermee zou het Windows activeringsscherm moeten verschijnen waarmee ik Windows kon activeren. Hier kwam ik echter mijn probleem tegen, ik kreeg namelijk de volgende foutmelding:
Dat was het. Inderdaad, midden in een zin afgekapt op de één of andere manier... Maar goed, vervolgens ben ik maar op zoek gegaan naar de oplossing voor dit nogal vervelende probleem. Eerst op Google wat gezocht over scriptverwerking in Windows XP, daarna in de Hulp en Ondersteuning van Windows zelf gezocht, op verschillende forums (onder andere dit forum), ook heb ik nog gekeken op de site van Microsoft zelf... Zonder resultaat. Ik dacht dat het misschien een programma ergens zou kunnen zijn op mijn computer die scriptverwerking blokkeerde, dus ik heb van enkele beveiligingsprogramma's de configuraties doorgezocht, uiteindelijk zelfs me virusscanner verwijders... Nog steeds geen resultaat. Het probleem blijft zich voordoen. Nu is mijn vraag: waaraan kan dit liggen? Is het een functie/optie in Windows zelf, of is er een programma dat scriptverwerking zou kunnen blokkeren? In het geval van in Windows zelf: waar zit deze optie/functie dan en hoe is deze uit te zetten? En in het geval van een programma: wat voor soort programma zou dit op zijn geweten kunnen hebben?Windows activeren kan niet worden uitgevoerd omdat scriptverwerking op deze computer is uitgeschakeld. De scriptverwerking kan zijn uitgeschakeld om virussen te voorkomen of als veiligheidsmaatregel. Zodra scriptverwerking op de computer is ingeschakeld, kun
[ Voor 42% gewijzigd door Letzlo op 29-02-2016 10:36 ]