Toon posts:

W2k blijft computer auto herstarten. (loop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op mijn servertje heb ik opnieuw Windows 2000 Professional geïnstalleerd. Nu bij het opstarten reboot de computer als hij van het 'W2k logo scherm' naar de desktop wilt gaan. De blauwe statusbalk is dan net op zijn einde als de computer herstart. Dit gaat onverminderd voort.

Specs:
750 Mhz, 128 Mb RAM, Mobo: http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=22

Verder heb ik drie harde schijven waar niets mis mee is. W2K is op een NTFS partitie geïnstalleerd. Ik heb W2k zelfs al een keer opnieuw geïnstalleerd; geen succes.

Alle kabels (IDE etc) zitten goed. Ik heb ze meerdere malen gecontroleerd. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RAM gecontroleerd met Memtest86 of met DocMemory van Simmtester.com?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik kort geleden nog gedaan. Toen was er niets aan de hand. k zal m er nog eens overheen gooien. (mem86)

Verwijderd

Topicstarter
memtest gedaan: geen errors. andere suggesties?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:14
Safe mode

Verwijderd

Topicstarter
safe mode krijg ik de computer idd opgestart. maar verder kan ik natuurlijk niets doen. als ik de pc daarna netjes afsluit om 'netjes' (z0nder reboot) op te starten krijg ik hetzelfde euvel.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:14
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:19:
safe mode krijg ik de computer idd opgestart. maar verder kan ik natuurlijk niets doen. als ik de pc daarna netjes afsluit om 'netjes' (z0nder reboot) op te starten krijg ik hetzelfde euvel.
Nou, dan ben je er toch :? . Je kan nu je logs bekijken, grote kans dat hier de oorzaak van de reboot staat omschreven.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Denk dat ie in een bsod beland... waardoor ie bijna gelijk zich zelf opnieuw opstart.

Je kan dat automatisch rebooten uit zetten door middel van deze setting onder save mode te veranderen. Je moet dan rechter muis knop op deze computer dan properties dan ga je naar advanced en dan onder het kopje startup and recovery naar settings toe. Hier zie je bijna onderop een optie staat automatically restart.
Als je deze op die uitvinkt moet je gewoon 'normaal' blauw scherm krijgen. Waarschijnlijk kan je door die fout melding wat meer zien.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
thanx. ik ga het proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu de foutmeldingen zijn zo omvangrijk (acht) dat ik ze tezamen omschrijf. Windows heeft niet alle services geïnstalleerd. Aangezien het Windows is - en dus de ene service aan de andere gekoppeld moet zijn - loopt hij steeds vast. Het is een sneeuwbaleffect aan errors. Het begint bij een currupt device. Dit is onmogelijk gezien alle hardware tiptop in orde is. Raar...

Ik installeer W2k opnieuw, alleen zorg ik ervoor dat alle installatie bestanden op de harde schijf staan alvorens het installeren. Ik denk namelijk dat Windows een aantal bestanden vergat te installeren (vanaf cd).
Pagina: 1